MindTooth Skrevet 23. mars 2007 Del Skrevet 23. mars 2007 Tror jeg leste at norge bestod av 97% skog. Var nok litt feil, men den er ihvertfall relativt høyt liggende. Så jeg er litt usikker på hva SP vil.. Lenke til kommentar
CAT0 Skrevet 23. mars 2007 Del Skrevet 23. mars 2007 Tror jeg leste at norge bestod av 97% skog. Var nok litt feil, men den er ihvertfall relativt høyt liggende. Så jeg er litt usikker på hva SP vil.. 8217039[/snapback] Titt ut av vinduet gutt, ser du 97% skog? I Norge har vi et sted mellom 20 og 25% barskog, og et par 10 til 15% løvskog. Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 23. mars 2007 Del Skrevet 23. mars 2007 Hehe, virker som en stor sum ja. Kan hende jeg mente vann på jorden. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 23. mars 2007 Del Skrevet 23. mars 2007 Tror jeg leste at norge bestod av 97% skog. Var nok litt feil, men den er ihvertfall relativt høyt liggende. Så jeg er litt usikker på hva SP vil.. 8217039[/snapback] Titt ut av vinduet gutt, ser du 97% skog? I Norge har vi et sted mellom 20 og 25% barskog, og et par 10 til 15% løvskog. 8217236[/snapback] 31% i følge http://www.globalis.no/land/norge/(show)/indicators Lenke til kommentar
mrkorsnes Skrevet 23. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2007 (endret) Men er det noen som kort kan forklare meg hva SP mener med at skogen skulle brukes til å pynte på Norges CO2-regnskap? En mener vel ikke at deler av naturlige prosesser skal inngå i CO2 regnskapet? F.eks. ved Island er det vel en fluks av CO2 ned i havet - skal islendingene kunne ta med dette i "sitt" CO2 regnskap? Ved noen kyster er det flukser av CO2 opp av havet - skal tilgrensende stater betale for dette ? Så hva mener egentlig SP angående dette med skogen og CO2 ? Er det hele bare en flopp? Tull og tøys? Hugge skogen og sende den til Sverige slik at plante-materialet skal råtne hos svenskene? Endret 23. mars 2007 av rkorsnes Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 23. mars 2007 Del Skrevet 23. mars 2007 Så hva mener egentlig SP angående dette med skogen og CO2 ?Er det hele bare en flopp? Tull og tøys? 8217394[/snapback] Ja, og dermed høres det mao ut som et helt standard SP-forslag. Lenke til kommentar
guardianpegasus Skrevet 24. mars 2007 Del Skrevet 24. mars 2007 Uansett er det vel langt på vei bevist at skogplanting ikke er noe effektivt mot CO2 utslipp... Dessuten skaper vel forråtnelsesprosessen også en del andre gasser som er ennå verre enn CO2, som metan osv. Lenke til kommentar
vanedyret Skrevet 24. mars 2007 Del Skrevet 24. mars 2007 (endret) Nylig blitt fan av det som kalles konspirasjonsteorier og nå må jeg le. Jeg ser det for meg. "De" begynner nå en større kampanje for å endre tre-industrien og etter å ha innført dette i vestlige land, presser de det over i U-land. Alt for å hindre en inustriell utvikling der fattigdommen er stor. Husk at tre som brennsel produserer CO2, som muligens skaper kilmaendringer, men som kanskje er ubetydelig sammenliknet med hvordan solen påvirker dette BEVIST VARIERENDE kretsløpet. Se innlegget mitt i tråden https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=734678&hl=. Jeg luktet noe muffens med forslaget og ubevisst greide jeg på et døgn å finne en konspirasjonsteori i det hele. Denne hobbyen er blitt latterlig artig. Ubevisst har jeg postet i poster uten å vite hva jeg ville fram til, og så ser jeg en dokumentar og får et helt nytt perspektiv. Endret 24. mars 2007 av vanedyret Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå