Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Datamaskinens historie - prosjekt.

Anbefalte innlegg

Hei.

Vi har fått ett større prosjekt om datamaskinens historie. Men, jeg vet ikke helt hvordan jeg skal legge opp presentasjonen og den skriftlige biten.

Det er jo så mye og ta fatt i, utrolig mye info, men hvordan bør jeg legge det opp?

Så langt så har jeg tenkt meg en tidslinje kanskje hvor jeg begynner med de første tingene.

Så det jeg lurer på er:

- Oppsettet

- Hva bør jeg ta med

Alle svar og forslag er velkommne :blush:

* Har søkt litt i forumet, har vært noe lignende, men ikke noe jeg fikk ut av de trådene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Evt. kan du ta med at det er kanskje meningsløst å forsøke å spå fremtiden, husker tilbake på Bill Gates' "Nobody will ever need more than 640k of RAM!"

Apropos den, fant en litt artig en på Google:

"Nobody will ever need more than 640k RAM!" -- Bill Gates, 1981

"Windows 95 needs at least 8 MB RAM." -- Bill Gates, 1996

"Nobody will ever need Windows 95." -- logical conclusion

edit: Det viste seg jo forresten at dette var bløff, men poenget er at vi vet ikke hvor vi er i utviklingen om 10 år, samme hvordan du vrir og vender på det.

Endret av surbz00r
Lenke til kommentar

Du må ha med kineserene og kulerammen, Pascale og vevstolene, Babbage og Analytic machine/Difference engine, Ada Lovlace og programmering, Hollerit og hullkortene, Van Neumanns arkitektur og to-delingsprinsippet, radiorør, transistor, mikroprosessor, Eniac, Enigam, Alan Turing og turingtest, AI osv etc

Lenke til kommentar
Jeg har laget en oppgave om akkurat dette.. Kan se om jeg finneer den så kan jeg laste den om så kan du få noen ideer.. Hvis jeg finner den.

8191133[/snapback]

Hadde vært knall! :thumbup:

Takk for alle innlegg så langt! Detta blir bra!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...