Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

ny motor til audi 80?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hei, jeg har akkurat kjøpt meg en Audi 80 83 mod og lurer på om noen vet om jeg kan få en litt spreker motor enn en 75 hk motor som så vidt runder 120 km/h  :hrm:

8186601[/snapback]

Har en gammel 1978 Audi GLS som jeg driver å pusser opp. Den har 1,6 literen som jeg mener er på 75 hk (om ikke 65?) å den greier 160km/t, så jeg ser ikke hvorfor din ikke er raskere. 83 modellen er ikke mye tyngre enn 78'n modellen vil jeg tro... De er jo gamle biler så det er jo begrensa hvor mye du skal presse de

Lenke til kommentar
hei, jeg har akkurat kjøpt meg en Audi 80 83 mod og lurer på om noen vet om jeg kan få en litt spreker motor enn en 75 hk motor som så vidt runder 120 km/h  :hrm:

8186601[/snapback]

Har en gammel 1978 Audi GLS som jeg driver å pusser opp. Den har 1,6 literen som jeg mener er på 75 hk (om ikke 65?) å den greier 160km/t, så jeg ser ikke hvorfor din ikke er raskere. 83 modellen er ikke mye tyngre enn 78'n modellen vil jeg tro... De er jo gamle biler så det er jo begrensa hvor mye du skal presse de

8188558[/snapback]

kan jo hende den er så treg fordi den er bykjørt da, eller, jeg aner ikke, er min første bil

Lenke til kommentar

å få noe mer "sprut" ut av den motoren som sitter der skal vel godt gjøres..

er du villig til å bytte motor er femmer tingen i denne, 2.1/2.2 10v med 136hk går helt greit, og ikke minst lyden! men da må du belage deg på litt jobb da.

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

8188558[/snapback]

Ja den skal definitivt klare 160, min greide 170km/t med litt trim (større dyser i forgasseren,Oljefri HF coil (45000v) (, Sparkrite SX2000 Elektronisk tenning, uorginal spenningsregulator (14,7v) og økt fortenning.

*Snufs* :love:

Bilde040.jpg

Lenke til kommentar
Må nok gå for et motorbytt for mer effekt. Ville bare satt inn en 1,8 siden det er en så gammel bil... gjør det enkelt!

Fort gjort og ikke noe tull med ledningsnett osv..

8246086[/snapback]

bilen er visst en 1.8 ell 1.9 liters på 90 hk og ikke 75...

Lenke til kommentar

Er den så daff er det noe galt :) Er den daukjørt (bykjørt, e.l.) kan det faktisk hjelpe å grisekjøre motoren litt, dra den langt på turtallet osv. Selv har jeg en sliten passat 1987 modell med lik motor, bare at jeg har insprøytning. Denne klarte litt over 170 da jeg kjøpte den, men nå er det diverse feil på den, så nå klarer den "bare" 160. Og jeg synes motoren min går dårlig..... Hadde før det en lik passat bare med forgasser, og den var i DÅRLIG stand. Den ettertente, slukte olje og fuska som bare det. Den testa jeg aldri noen topphastighet, men lå ofte å cruisa lett i 130 på motorveien.

Hvor langt har bilen gått?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...