Gå til innhold

Hjelp en ubrukelig klovn.


O7

Anbefalte innlegg

Etter en dårlig pokersession slo jeg med begge flathendene på tastaturet, skjermen ble umiddelbart "fryst". jeg prøvde å slå den av og på igjen men skjermen var bare svart. noen som aner hva sm kan være feil? skjermkortet som er ute av posisjon? evt noe mer alvorlig... prøvd å bytte skjerm men samme på denne... pcn starter men skjermen forblir svart.

 

Har en HP som er ganske ny.

 

Takker for svar

 

"KLOVN"

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

når du prøver å starte den opp, starter da maskinen, men skjermen forblir svart?

 

hvis det er tilfelle så er det en feil på hovedkortet som er på noen HP modeller.

 

jeg fikk selv den feilen for en liten stund siden, og da bare sa jeg fra til HP så ordnet de med henting og levering av maskinen + bytte av hovedkort.

Lenke til kommentar
Etter en dårlig pokersession  slo jeg med begge flathendene på tastaturet, skjermen ble umiddelbart "fryst". jeg prøvde å slå den av og på igjen men skjermen var bare svart. noen som aner hva sm kan være feil? skjermkortet som er ute av posisjon? evt noe mer alvorlig... prøvd å bytte skjerm men samme på denne... pcn starter men skjermen forblir svart.

 

Har en HP som er ganske ny.

 

Takker for svar

 

"KLOVN"

8186330[/snapback]

 

Du sier du slo med begge hendene i tastaturet... kan du være så vennelig å si hvor hard du egentlig slo når du har slått så hardt at skjermkortet hopper ut av stilling...om ikke tastaturet sto oppå pcèn da :)

 

 

Geir

Lenke til kommentar
Du sier du slo med begge hendene i tastaturet... kan du være så vennelig å si hvor hard du egentlig slo når du har slått så hardt at skjermkortet hopper ut av stilling...om ikke tastaturet sto oppå pcèn da :)

 

 

Geir

8186759[/snapback]

 

ganske sikker på at det er laptop det er snakk om her..

Lenke til kommentar

Laptop ja, hmm får prøve å ta kontakt med hp da... best å bare få den levert inn eller å ta det på forsikringen? betaler 495 for ny...

Tørr heller ikke bynne å åpne selv når jeg knapt vet hva et skjermkort osv er...

Kostet 13k.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

"Laptop ja"... betyr dette at dette var en laptop?

Alt det andre du skriver tyder på at det er en stasjonær, .. ikke minst at du "klovnen kalle" :D har vurdert å *åpne* PC'n.

Dersom dette er en laptop og du er en "klovn" som du skriver har du *ingenting* der (inne i en laptop) å gjøre.

:!:

Ta det heller som en mann, kast laptop'en i søpla og kjøp ny, for dette er noe du defintivt ikke burde få erstattet eller reparert på garanti.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
er maskinen ny, så ikke kasten.. kontakt HP.. de fikser biffen

8187213[/snapback]

 

Nå ble jeg litt usikker (men vi kan jo ta vekk den settingen om å være ærlig).

 

Jeg får ett raserianfall og kaster Dell'n min i veggen.

 

Så ringer jeg Dell og sier at jeg mistet den i trappa..

 

Og så får jeg ny?

 

Noe slikt?

 

Opplys gjerne om reglene rundt dette..

 

Tror man må kjøpe en relativt dyr forsikring for å sikre seg mot "selvskading", da jeg har liten tro på at forsikringsselskaper eller større firmaer gjør god butikk på å gi fra seg penger til "mr./ms. Destructo".

Lenke til kommentar

Til dere som ikke er sikre på om dette er en stajonær eller bærbar maskin:

Har dere sett hvilken kategori denne tråden er laget i? ;) Vil uansett tror det er svært vanskelig å få et skjermkort til å hoppe ut av sporet på en stasjonær når man denger løs på tastaturet så sant maskinen ikke ligger under tastaturet da...

Lenke til kommentar

TL1000S: som jeg sa i en tidligere post så er dette en kjent feil på en del HP maskiner.

 

det er fort mulig at når han slo maskinen sånn så bare utløste han den feilen litt før den skjedde av seg selv.

kan selvfølgelig hende at den maskinen egentlig ikke hadde denne feilen, og at den faktisk er skadet..

 

men som sakt, å kontakte HP er nok det beste..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

@Mad Wolf:

 

:blush:

Huff ja, jeg ble nok litt for opphengt i det "klovnen" skrev (gikk jo rett inn fra forsiden uten å sjekke kategori).

@fatalicus:

Og selv om det er en kjent feil er vel poenget her at det som har skjedd er selvforskyldt? (Derfor trådstarters "harde ord" om seg selv). :)

Vel, han har ett godt stykke igjen til den tyske guttungen som er utålmodig på at spillet hans starter (dere som husker den videon).

Regner med at HP vil fikse dette (men kanskje ikke dersom man er "ærlig" og sier hva som skjedde?). :hmm:

Lenke til kommentar

Det er mulig at 'skjermkabelen' altså kontakten mellom lcd panel og pc'en, er løs.

Du vil då ikkje få bilde på skjermen.

Klarer du å se om skjermen tenner? Altså om det er noe lys forandring når du skrur av/på pc'en?

Ville uansett gjort som fatalicus seier, sjekk med HP.

Du kan komme langt uten å måtte betale noe..

 

Siste utvei er å fingre selv. Mulig du kjenner noen som har litt peil, og kan opne laptopen?

 

Men som sagt tidelgare, sjekk med HP.

Lenke til kommentar

Pynt litt på historien når du kontakter HP. Feks. så fikk du sparka til bordet der pc'n sto. Det kan skje den beste... Si det gjerne med litt bekymret stemme og gi gjerne uttryk for at du ikke har råd til å betale for en ny pc.

 

Det beste i livet er gratis, så ikke betal når det ikke er nødvendig.

Lenke til kommentar
Pynt litt på historien når du kontakter HP. Feks. så fikk du sparka til bordet der pc'n sto. Det kan skje den beste... Si det gjerne med litt bekymret stemme og gi gjerne uttryk for at du ikke har råd til å betale for en ny pc.

 

Det beste i livet er gratis, så ikke betal når det ikke er nødvendig.

8188044[/snapback]

 

Enig. Det er stor forskjell på "å slenge maskinen i veggen" slik at den får synlige skader

mot å "slæppe" tastaturet litt (?). Har ikke maskinen noen synlige skader ville jeg satset på å få reparert den på garantien ;)

Lenke til kommentar

 

Det beste i livet er gratis, så ikke betal når det ikke er nødvendig.

8188044[/snapback]

 

Har ikke maskinen noen synlige skader ville jeg satset på å få reparert den på garantien ;)

8193634[/snapback]

 

Hvordan går det an til å oppfordre til noe slikt. Her vet både trådstarter og alle andre som leser at feilen er selvforskyldt. At dette da skal forsøkes reparert på garanti, finner jeg helt forkastelig. Trådstarter bør stå ansvarlig for sine egne handlinger, og sitt eget temperament, og betale for reparasjon/ny PC selv. Hvorfor skal produsenten av maskinen betale for dine feil?!?

 

Tipper ikke noe forsikringsselskap med respekt for seg selv dekker skader som du har forårsaket selv heller, så bit i det sure eplet, og pung ut selv!

Lenke til kommentar

Har ikke sett inni mange laptoper men den ene jeg har sett inni så ligger "skjermkortet" (brikken/chippen) rett under tastene "345ertdfg" ca. Værste fall har du mørbanka chippen enten så den har fått interne skader eller at den har blitt slått ut av loddingene. Beste fall er det bare kabelen (fra chip til lcd) som har fått skade eller gått utav sporet.

 

Beklager å måtte si det, men du fortjener absolutt ikke ny på garantien. Men du skal nok klare å få det slik at "resten av oss" må betale mer :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...