cossac Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 Jeg har reinstallert windows xp på min bærbare DELL inspiron 6400. Jeg har lastet ned alle oppdateringer jeg får tak i på Windows Update, og alle drivere og diverse downloads på DELLs supportside. Alt funker bra, bortsett fra at når jeg kobler til f.eks. min USB minnestick til en av mine 4 USB-porter på maskina får jeg denne meldingen: "Generisk USB-hub er en høyhastighets-USB-enhet og virker med redusert hastighet når den er plugget inn i en ikke-høyhastighetsport. " "Det er ingen vertskontrollere for høyhastighets-USB installert på denne datamaskinen." "Anbefaling: Generisk USB-hub vil virke med redusert hastighet. Du må legge til en vertskontroller for høyhastighets-USB på denne datamaskinen for å oppnå maksimal ytelse. " Jeg merker at overføringer med USB går vanvittig tregt. Kan tenke meg jeg trenger en driver av noe slag. Har sett folk med samme problem på diverse forum, men har ikke funnet noen forslag som har vært til hjelp. På forhånd takk for svar Lenke til kommentar
gummitarzan Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 (endret) Jeg har reinstallert windows xp på min bærbare DELL inspiron 6400. Jeg har lastet ned alle oppdateringer jeg får tak i på Windows Update, og alle drivere og diverse downloads på DELLs supportside. Alt funker bra, bortsett fra at når jeg kobler til f.eks. min USB minnestick til en av mine 4 USB-porter på maskina får jeg denne meldingen:"Generisk USB-hub er en høyhastighets-USB-enhet og virker med redusert hastighet når den er plugget inn i en ikke-høyhastighetsport. " "Det er ingen vertskontrollere for høyhastighets-USB installert på denne datamaskinen." "Anbefaling: Generisk USB-hub vil virke med redusert hastighet. Du må legge til en vertskontroller for høyhastighets-USB på denne datamaskinen for å oppnå maksimal ytelse. " Jeg merker at overføringer med USB går vanvittig tregt. Kan tenke meg jeg trenger en driver av noe slag. Har sett folk med samme problem på diverse forum, men har ikke funnet noen forslag som har vært til hjelp. På forhånd takk for svar 8186213[/snapback] Du har høyst sannsynlig ikke aktivert USB2.0. Sjekk BIOS, og pass på at usb 2.0 kontrolleren ikke er disablet. Hvis du har XP SP2, skal alle drivere til usb2.0 være inkludert. Vet ikke hvor gammel pc en Inspiron 6400 er, men på noen eldre laptoper er bare en eller to av portene USB2.0, så du kan jo prøve en annen port, å se om det hjelper. Endret 19. mars 2007 av gummitarzan Lenke til kommentar
cossac Skrevet 19. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2007 Takk for svar. Ble så jeg innstallerte eller aktiverte en driver under enhetsbehandling. Er ikke helt sikker på hvordan det gikk til, men det funker utmerket nå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå