Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Hva er Typisk Engelks


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skoleuniform, varm lunsj på skolene, små chips-poser, mat som svømmer i fett, tidlig stengte pub'er (hvertfall i forhold til mange andre land), entusiastiske fotballsupportere (gjelder briter generelt), haggies, historisk veldig klassedelt samfunn, dronning, Newcastle United Football Club, utrolig vennlige og hjelpsomme folk, god HC-tilgjengelighet....

 

bare for å nevne noe

 

 

 

bertie

Lenke til kommentar

Engelskmenn skal være veldig fine i dialekten sin, du hører GODT forskjell på en fra USA/scottland/australia og alle de, fra en engelskmann

de Har en type rundstykke ting scrabs eller noe som de veldig ofte pleier og ha med i lunshen med den typisk engelske teen ved siden av:D

Lenke til kommentar
Engelskmenn skal være veldig fine i dialekten sin, du hører GODT forskjell på en fra USA/scottland/australia og alle de, fra en engelskmann

8214960[/snapback]

Nå er det jo forskjell på dialektene der også, akkurat som i Norge. Feks en som bor i Oslo prater "finere" enn de som bor på landet.

Lenke til kommentar

Nå er vel britisk engelsk og amerikansk engelsk nesten som to forskjellige språk å regne, med forskjellig skrivemåte for mange ord og ulik slang. Britisk engelsk er også mer formell og høflig, hvor amerikansk engelsk er mer forenklet og direkte.

 

Rundstykkene du snakker om heter for øvrig scones.

Lenke til kommentar
Dialektene i Engaland viser mer hvilken sosial klasse du tilhører enn hvor i landet du kommer fra.

8215064[/snapback]

Ja men det jeg mener er at de er FINE i dialekten på tonefallet og veldig høflige når de snakker, du finner ikke mange land i VERDEN som har en så fin dialekt, den kan nemelig nesten ikke læres selv om vi nordmenn lærer engelsk klarer vi ikke og få det fine tonefallet og dialekten frem, hvis du skjønner hva jeg mener:D

 

Angående Høflig, så var jeg i england og gjett hva de kaller en som ikke spør

"Kan de sende meg smøret," men streker seg over bordet og henter den.

"Norwegian arm" syntes det er litt kult jeg

Endret av Recus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...