Laffe Skrevet 19. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 19. mars 2007 Hva er som er "typisk engelsk"?, f.eks Puber da,, dt er jo typisk.. men hva andre typiske engelsk greie:p sry litt dårlig forklart, men håper dere skjønner hva jeg mener Lenke til kommentar
Joddleif Skrevet 19. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 19. mars 2007 Fotball er typisk engelsk Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 19. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 19. mars 2007 Å drikke te, gå på pub, fotballkamp, "lunch"?, skoleuniform . Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 19. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 19. mars 2007 Stygge damer, skranglete biler, elendig smak, godt øl og verdens beste humor. Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 19. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 19. mars 2007 Tørr humor, røde telefonbokser og stygge damer. Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 19. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 19. mars 2007 Bleike og blå folk, fish and chips.. Lenke til kommentar
Tetanus Skrevet 19. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 19. mars 2007 Dobbeldekker busser Imperialisme, kolonier Stiff-upper-lipp Bobby's Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 19. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 19. mars 2007 Monty Python's Flying Circus og humor generelt Te Lenke til kommentar
Laffe Skrevet 22. mars 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 22. mars 2007 er det noe annent ting som engelskmennene har? Lenke til kommentar
mintman Skrevet 22. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 22. mars 2007 (endret) Engelskmennene elsker å snakke om været og dette er ofte det de starter en samtale med. PS: Skriveleif i emnet ditt. Det skrives Engelsk ikke Engelks. Endret 22. mars 2007 av gstavdal Lenke til kommentar
mintman Skrevet 22. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 22. mars 2007 Forresten, de kjører på venstre side av veien Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 22. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 22. mars 2007 Forresten, de kjører på venstre side av veien 8209874[/snapback] Greit tips for folk som skal på bilferie til England, fort å glemme. Men vil ikke kalle det typisk engelsk, da både Japan, Sør-Afrika, Tibet og mange afrikanske land også kjører på feil side av veien. Lenke til kommentar
bertie Skrevet 22. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 22. mars 2007 Skoleuniform, varm lunsj på skolene, små chips-poser, mat som svømmer i fett, tidlig stengte pub'er (hvertfall i forhold til mange andre land), entusiastiske fotballsupportere (gjelder briter generelt), haggies, historisk veldig klassedelt samfunn, dronning, Newcastle United Football Club, utrolig vennlige og hjelpsomme folk, god HC-tilgjengelighet.... bare for å nevne noe bertie Lenke til kommentar
Loeve Skrevet 22. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 22. mars 2007 Haggis er en skotsk matrett, ikke engelsk. Lenke til kommentar
3raz3r Skrevet 22. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 22. mars 2007 De taxiene de har. uten at jeg husker hva de heter akkurat nå. Lenke til kommentar
Recus Skrevet 22. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 22. mars 2007 Engelskmenn skal være veldig fine i dialekten sin, du hører GODT forskjell på en fra USA/scottland/australia og alle de, fra en engelskmann de Har en type rundstykke ting scrabs eller noe som de veldig ofte pleier og ha med i lunshen med den typisk engelske teen ved siden av:D Lenke til kommentar
3raz3r Skrevet 22. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 22. mars 2007 Engelskmenn skal være veldig fine i dialekten sin, du hører GODT forskjell på en fra USA/scottland/australia og alle de, fra en engelskmann 8214960[/snapback] Nå er det jo forskjell på dialektene der også, akkurat som i Norge. Feks en som bor i Oslo prater "finere" enn de som bor på landet. Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 22. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 22. mars 2007 Dialektene i Engaland viser mer hvilken sosial klasse du tilhører enn hvor i landet du kommer fra. Men, du hører forskjell på en fra sør og en fra nord, men forskjellene er mindre enn i Norge. Lenke til kommentar
Loeve Skrevet 22. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 22. mars 2007 Nå er vel britisk engelsk og amerikansk engelsk nesten som to forskjellige språk å regne, med forskjellig skrivemåte for mange ord og ulik slang. Britisk engelsk er også mer formell og høflig, hvor amerikansk engelsk er mer forenklet og direkte. Rundstykkene du snakker om heter for øvrig scones. Lenke til kommentar
Recus Skrevet 22. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 22. mars 2007 (endret) Dialektene i Engaland viser mer hvilken sosial klasse du tilhører enn hvor i landet du kommer fra. 8215064[/snapback] Ja men det jeg mener er at de er FINE i dialekten på tonefallet og veldig høflige når de snakker, du finner ikke mange land i VERDEN som har en så fin dialekt, den kan nemelig nesten ikke læres selv om vi nordmenn lærer engelsk klarer vi ikke og få det fine tonefallet og dialekten frem, hvis du skjønner hva jeg mener:D Angående Høflig, så var jeg i england og gjett hva de kaller en som ikke spør "Kan de sende meg smøret," men streker seg over bordet og henter den. "Norwegian arm" syntes det er litt kult jeg Endret 22. mars 2007 av Recus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå