Dragoncrest Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 PS3 har ikke så mye å slå i bordet med foreløpig, de eksklusive titlene den har til nå er (i mine øyne) ikke verd å bruke 6 lapper på. Når du også har både X360 og Wii så skal du ha tilgang til det meste av gode currentgen spill på konsoll. Personlig ville jeg ventet til PS3 får flere og bedre titler, at den kanskje kan gå ned lit i pris er heller ikke noe negativt. Hvis du er ute etter en Blu-ray/HD dvd spiller så kan du nå heller vurdere en HD dvd spiller til X360 i stedet. HD dvd/Blu-ray er flott det, og man ser forsjellen mellom dvd og disse HD formatene....men med det sagt så ville jeg aldri ha blåst bort 6 lapper for en spiller av disse formatene, dette selv om jeg anser meg som en filmelsker med godt over 2000 film titler liggende (VHS/DVD). Dette er selvsagt min subjektive mening, jeg liker HD dvd spilleren til X360 godt jeg, men ville aldri ha betalt så mye over 1500 kroner for den. Da sier det seg egentlig selv at jeg synes det blir litt høl i hodet å kjøpe PS3 hvis du kun har tenkt å bruke den som Blu-ray spiller. Vent heller til PS3 får et bedre spillbibliotek, og bruk de 6 lappene på noe mer fornuftig. Lenke til kommentar
superted81 Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 Du skal IKKE vente med å bestille fordi at prisen ikke kommer til å synke på mange MANGE år. Det har sony-sjefen sjøl sagt. Og siden du allerede har 360(ja, er desverre fanboy) så kan du jo like så godt ha PS3 og. De har da noen kule spill der og vettu 8186145[/snapback] Han sjefen har sagt mye rart Men det går rykter om at prisen vil synke allerede i Q4 i år, og skal PS ha noen som helst sjangs i julestria er de nødt. 360 får veldig mange store gode titler det kvartalet, og selv om kanskje PS3 også får sin dose må de nok ned i pris for å konkurrere. De "tøffeste" av oss kjøper den nok nå, men de som er litt i tvil eller ikke bryr seg så mye om hvem, hva, hvilken vil velge det billigste alternativet selv om PS er det foreløbig største merkervarenavnet... Lenke til kommentar
Bone Skrevet 19. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2007 Leser med *iver* og danner meg fortsatt inntrykk.. Keep 'em coming! Jeg poster for å oppklare en liten ting.. jeg kjøper (eventuelt) PS3 IKKE for en Blu-Ray -spiller! .. "film-elsker" jeg også, men at spilleren har Blu-Ray kommer for meg bare som en tilleggsbonus, og ikke noe som er avgjørende.. overhodet.. Lenke til kommentar
Vo0do0 Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 Jeg har bestemt meg for å vente til det kommer eksklusive tittler til PS3 jeg skal ha... Og slik det ligger ann nå, kommer ikke LittleBigPlanet før i 2008... Og siden multiplatformtittlene, nå, ser bedre ut på 360 er det absolutt ikke noe poeng for meg å blåse ut 6k. Tenker nok prisen faller før jul jeg også. For å kunne konkurere med 360 og Wii om å havne under juletreet kan de nok ikke forlange så mye for konsollen. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 .. "film-elsker" jeg også, men at spilleren har Blu-Ray kommer for meg bare som en tilleggsbonus, og ikke noe som er avgjørende.. overhodet.. 8187275[/snapback] Hehe, for meg ville det vært motsatt dersom jeg skulle kjøpe PS3. Spillene ville vært en tilleggsbonus! Lenke til kommentar
Pastor Lorentzen Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 (endret) Dere som går og tror på priskutt til sommeren. Dere er klar over at det finnes regelverk i EØSfor å beskytte forbrukere mot å bli lurt av priskutt som gjør at Sony, Nintendo, Microsoft og alle andre ikke bare kan kutte prisen på et produkt etter noen måneder? Nintendo fikk en straff for dette da de reduserte prisen på Nintendo 64 noen måneder etter lanseringen, og tapte hundretusener av euro fordi de måtte gi en kompensasjon som tilsvarte prisreduksjonen på maskinen til alle som hadde betalt den originale prisen. Så noen priskutt på maskinen med det aller første er ren ønsketenkning. Endret 19. mars 2007 av Pastor Lorentzen Lenke til kommentar
QBab Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 Du skal ikke avbestille den for de du er rik og kan spytte ut 5-6k på en tredje spillemaskin istede for å gi en fattig unge mat i et år. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 Man trenger ikke nødvendigvis gi direkte priskutt, men man kan legge til merverdi i form av feks. spill & film evt. tilleggsutstyr. Lenke til kommentar
Cryovat Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 Hehe, for meg ville det vært motsatt dersom jeg skulle kjøpe PS3. Spillene ville vært en tilleggsbonus! 8187398[/snapback] Problemet med en PS3 er at den er regionslåst. Funker dersom du bare handler på Platekompaniet, men hvis du er som meg og kjøper en god del film på Outland eller fra USA/Asia på nett er det umulig å få spilt dem av. Lenke til kommentar
mbiof Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 Hehe, for meg ville det vært motsatt dersom jeg skulle kjøpe PS3. Spillene ville vært en tilleggsbonus! 8187398[/snapback] Problemet med en PS3 er at den er regionslåst. Funker dersom du bare handler på Platekompaniet, men hvis du er som meg og kjøper en god del film på Outland eller fra USA/Asia på nett er det umulig å få spilt dem av. 8187469[/snapback] Ps3 er regionlåst, men det er ikke alle filmene ... Sjekk denne listen her: http://bluray.lindsite.dk/ Lenke til kommentar
Cryovat Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 Greit å vite at det ikke gjelder i alle tilfellene, men synes fortsatt det er en relativt kjip begrensning. Skulle ønske filmindustrien kunne sluttet med det idiotiet. Lenke til kommentar
Blomvik Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 Du sier du skal ha en PS3 for å spille på, så kjøp en når det kommer ett spill du virkelig vil ha. Det er sjelden en fordel å ha en konsoll fra starten av, dessuten så har du både 360 og Wii. Lenke til kommentar
dekar24k Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 Hvorfor ikke avbestille din PS3: - Du får en helt rå spillemaskin med fetere spill enn både xbox360 og Wii kan tilby (tenker selvsagt på Final Fantasy-serien ) - Du får Blu-Ray spiller ! - En PS3 er en fullverdig HTPC og kan til og med spille av alle formater fra DiVX/XViD til H264 rett ut av esken! Ellers er det jo kult å ha noe ikke alle andre har. Og så ser den sinnsykt fet ut. Og hvis du bestemmer deg for å ikke beholde den så legger du den ut på QXL og får 2000,- mer enn du gav for den. Jeg ser ingen grunn til å avbestille her. Lenke til kommentar
Dragoncrest Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 Hvorfor ikke avbestille din PS3: - Du får en helt rå spillemaskin med fetere spill enn både xbox360 og Wii kan tilby (tenker selvsagt på Final Fantasy-serien ) - Du får Blu-Ray spiller ! - En PS3 er en fullverdig HTPC og kan til og med spille av alle formater fra DiVX/XViD til H264 rett ut av esken! Ellers er det jo kult å ha noe ikke alle andre har. Og så ser den sinnsykt fet ut. Og hvis du bestemmer deg for å ikke beholde den så legger du den ut på QXL og får 2000,- mer enn du gav for den. Jeg ser ingen grunn til å avbestille her. 8187849[/snapback] 1. Pr i dag så har ikke PS3 noen "fetere" spill enn X360 eller Wii, det eneste som er av god kvalitet og som er eksklusivt til PS3 er Resistance og Motorstorm. Og selv de er ikke spill som leverer bedre grafikk eller gameplay enn du får på Wii eller X360. FF vil sikkert ikke komme med en release på PS3 før en god stund ennå. Utsagnet er også VELDIG basert på personlig preferanse. 2. Han ville ikke kjøpe PS3 pga Blu-ray. 3. At den er en fullverdig HTPC ut av esken stemmer ikke, så vidt jeg forstår så må du legge inn en Linux distro på egen hånd, og pr i dag så klarer den ikke å kjøre en del av video formatene tilfredstillende. Prøv å server faktaopplysninger når du skal argumentere for en konsoll. PS3 blir garantert en god konsoll, men pr i dag så har den ikke mye ekstra å tilby hvis man allerede har Wii og X360. Vent til LBP, Home, MGS, FF, GOW og alt det som er av gode eksklusive titler kommer på konsollen. Lenke til kommentar
M@R7!N Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 Skikkelig fanboy post det der dekar24k. At det i det hele tatt går an å påstå at PS3 pr. idag har bedre spill enn xbox360 er helt bak mål. Ikke engang en viss Av*** kan med hånden på hjertet si det Så med andre ord så betaler han 6000 kroner for en maskin som ikke leverer bedre grafikk enn x360 og to greie spill. Når MGS4 kommer skal man ikke se bort ifra at den er verdt å kjøpe Lenke til kommentar
sageman Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 Fordi...ehh..tja, hmm ikke så lett å svare på, men kansje fordi det ikke er 100% sikkert at den vil falle kraftig i pris senere, bare rundt 95% Lenke til kommentar
Laze Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 Bestill hvis du sitter hjemme og kjeder deg dønn ihjel fordi du har spilt alt av interesse på X360, Wii, og PC, og ellers har alt annet du kunne tenke deg å bruke 6000 (+ kabel + spill + rumblekontroll +++) spenn på, eller hvis du trenger en billig BluRay-spiller og ikke bryr deg om hvordan ting ser ut i tv-hylla. Ikke bestill hvis det fremdeles er noe som frister på andre plattformer. Kjøp heller en PS3 når den har sunket i pris, barnesykdommene er borte, online er godt utvikla, og den har fått noen spill som gjør deg søvnløs av savn. Gjett hva jeg gjør Lenke til kommentar
frostbitten Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 Hvilke barnesykdommer er det du prater om egentlig? Lenke til kommentar
Mala Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 Software biten på PS3 er jo ikkje heilt i lodd enda, og Sony viser jo vilje til å utbedre systemet sitt der. Så mye skjer nok på den fronten det neste året. Ang. hardware feil virker det som det e ri mye mindre gradd en f.eks 360. Skulle det skje noe etter Eu lanseringe blirdet uten tvil blåst opp på nettet...så blir det baluba. Lenke til kommentar
Aasgaard Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 Det ikke noen spesielle spill jeg føler jeg går glipp av (som vil ødelegge hverdagen min) med det første.. selv om det som sagt er titler jeg finner fryktelig interessante.. og de det gjelder, kommer sent (som noen sier).. 8186375[/snapback] Hvorfor i alle dager skulle du kjøpe en PS3 nå da? Kjøp konsollen når det kommer et (eller helst flere) spill du bare må ha. Når det gjelder HD-kvalitet så får du det på Xbox 360-en din også. Spilla kjører stort sett i 720p på begge konsoller (selv om begge klarer 1080p). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå