C00kie4fuN Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 Hei! Jeg har et veldig enkelt spørsmål. Trenger man et kraftig skjermkort for å utnytte HDMI-utgangen som enkelte hovedkort har? Trenger den hjelp fra skjermkort for i det hele tatt å brukes, eller kan man nøye seg med et kort til 3-400 kr? mvh. Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 (endret) Hei! Jeg har et veldig enkelt spørsmål. Trenger man et kraftig skjermkort for å utnytte HDMI-utgangen som enkelte hovedkort har? Trenger den hjelp fra skjermkort for i det hele tatt å brukes, eller kan man nøye seg med et kort til 3-400 kr? mvh. 8185929[/snapback] Viss hovedkortet ditt har innebygget hdmi så er det vell innebygget skjermkort som bruker denne utgangen. Det vill si at ved bruk av annet skjermkort kan du ikke bruke utgangen lengre... da må det nye skjermkortet brukes Endret 19. mars 2007 av VikinGz Lenke til kommentar
C00kie4fuN Skrevet 19. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2007 (endret) Hei! Jeg har et veldig enkelt spørsmål. Trenger man et kraftig skjermkort for å utnytte HDMI-utgangen som enkelte hovedkort har? Trenger den hjelp fra skjermkort for i det hele tatt å brukes, eller kan man nøye seg med et kort til 3-400 kr? mvh. 8185929[/snapback] Viss hovedkortet ditt har innebygget hdmi så er det vell innebygget skjermkort som bruker denne utgangen. Det vill si at ved bruk av annet skjermkort kan du ikke bruke utgangen lengre... da må det nye skjermkortet brukes 8185992[/snapback] Supert:) Er du sikker på dette? Andre kan gjerne bekrefte om dette stemmer? Da slippe rjeg jo å kjøpe grafikkort til serveren min Vil ikke vente til mai slik som det står i mange nettbutikker Endret 20. mars 2007 av C00kie4fuN Lenke til kommentar
coRnflEks Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 (endret) Hvis et hovedkort har skjermutgang av noe som helst slag, så har det også et innebygd skjermkort. Dette skjermkortet vil da naturligvis bruke denne utgangen. Ergo: Er det HDMI på hovedkortet så trenger du ikke noe mer. Logisk egentlig.. (Nå er det mye ulogiske ting innen data, så det er helt forståelig hvorfor du spør.) Endret 19. mars 2007 av coRnflEks Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Supert:) Er du sikker på dette? Andre kan gjerne bekrefte om dette stemmer? Da slippe rjeg jo å kjøpe grafikkort til serveren min smile.gif Det stemmer Du slipper å kjøpe noe skjermkort til serveren din Du kan bruke serveren din til media center også xD Lenke til kommentar
C00kie4fuN Skrevet 20. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2007 (endret) Supert:) Er du sikker på dette? Andre kan gjerne bekrefte om dette stemmer? Da slippe rjeg jo å kjøpe grafikkort til serveren min smile.gif Det stemmer Du slipper å kjøpe noe skjermkort til serveren din Du kan bruke serveren din til media center også xD 8193034[/snapback] Kan en del med data. Sier seg vel litt selv når jeg har server Men måtte bare spørre Nå kan jeg jo bruke mitt 7800gtx som bare ligger og slenger:) Hvis jeg ikke skulle bruke HDMI-utgangen. Takk for hjelpen da **Noen som har sett kort med HDMI-utgang som er kommet på lager? Finner ikke noe av det jeg *Er vel lansering i norge som er den 01.05.07* Endret 20. mars 2007 av C00kie4fuN Lenke til kommentar
karakas Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 https://prisguiden.no/vis_kategori....25&submit=S%F8k Lenke til kommentar
C00kie4fuN Skrevet 20. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2007 https://prisguiden.no/vis_kategori....25&submit=S%F8k 8198457[/snapback] Jeg skal holde kostnadene nede, så blir ikke å bruke så mye penger på en "hodeløs server". Et så dyrt skjermkort blir ikke aktuelt.. spørsmålet er vel om jeg kan ha en 300w strømforsyning med en amd x2 3600+ og et 7800gtx Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 (endret) https://prisguiden.no/vis_kategori....25&submit=S%F8k 8198457[/snapback] Jeg skal holde kostnadene nede, så blir ikke å bruke så mye penger på en "hodeløs server". Et så dyrt skjermkort blir ikke aktuelt.. spørsmålet er vel om jeg kan ha en 300w strømforsyning med en amd x2 3600+ og et 7800gtx 8198564[/snapback] 7800gtx liggende og slenge :-O du har ikke ett 7900gs liggende og slenge da? bruker ett ati rage 2 +dvd i pci til serveren jeg... bruker kun skjerm når den innstaleres, senere bruker jeg bare fjernstyring Kort med HDMI finnes viss man leter (prisguide søkingen er ikke sikkert finner det) Men det enkleste: Bilig skjermkort med DVI + en tur på biltema/clash olson o.l. Kjøper en dvi til hdmi kabel Endret 21. mars 2007 av VikinGz Lenke til kommentar
C00kie4fuN Skrevet 21. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2007 7800gtx liggende og slenge :-O du har ikke ett 7900gs liggende og slenge da? bruker ett ati rage 2 +dvd i pci til serveren jeg... bruker kun skjerm når den innstaleres, senere bruker jeg bare fjernstyring Kort med HDMI finnes viss man leter (prisguide søkingen er ikke sikkert finner det) Men det enkleste: Bilig skjermkort med DVI + en tur på biltema/clash olson o.l. Kjøper en dvi til hdmi kabel 8202445[/snapback] Kjører fjernstyring ja:) Fant ut at jeg bare likesågreit kjøper et hovedkort med integrert skjermkort (ikke hdmi vel å merke). Hadde vært lettere å trekke bare en hdmi-kabel til tven i stedet for min hdmi-kabel med dvi-adapter i tillegg til en lydkabel. Men skal vel overleve Skulle det bli for dårlig, så kan jeg jo alltids plugge i 7800 gtx Og nei: Har ikke et 7800gs liggende. sry Lenke til kommentar
karakas Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Jeg skal holde kostnadene nede, så blir ikke å bruke så mye penger på en "hodeløs server". Et så dyrt skjermkort blir ikke aktuelt.. spørsmålet er vel om jeg kan ha en 300w strømforsyning med en amd x2 3600+ og et 7800gtx 8198564[/snapback] Om du bruker prisguiden og søker etter kort med HDMI finner du dette: https://prisguiden.no/product.php?productId=59563 Og 6 andre kort med HDMI utgang. Lenke til kommentar
C00kie4fuN Skrevet 21. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2007 Jeg skal holde kostnadene nede, så blir ikke å bruke så mye penger på en "hodeløs server". Et så dyrt skjermkort blir ikke aktuelt.. spørsmålet er vel om jeg kan ha en 300w strømforsyning med en amd x2 3600+ og et 7800gtx 8198564[/snapback] Om du bruker prisguiden og søker etter kort med HDMI finner du dette: https://prisguiden.no/product.php?productId=59563 Og 6 andre kort med HDMI utgang. 8204738[/snapback] Som tidligere nevnt: Dette er ikke en tråd for å finne skjermkort med HDMI-utgang. Vennligst les nøyere før du poster! Takk Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 Om du endrer på emnetittelen din, vil du kanskje få færre feile svar, og flere riktige Vennligst ikke kommenter dette innlegget. Kommentarer på moderering kan tas på PM og ikke i selve tråden. Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 Kjører fjernstyring ja:) Fant ut at jeg bare likesågreit kjøper et hovedkort med integrert skjermkort Det er ganske så greit å ha intrigert i serveren Dessvere er det ofte bare micro-atx korta eller server korta som har denne muligheten... (server korta koster som regel en del) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå