Silverino Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 (endret) vet det har vært noe diskusjoner rundt dette, men det jeg lurte på er om Lian-Li sitt PC7ASCAND har plass til 8800GTX? Vet noen har anbefalt dette før, da det kan gå over harddisk-ramma, men jeg tenkte no litt mer på versjon 3, som de har på microplex. Ser ikke ut som det er mye plass over ramma der. F.eks hvist ramma står sidelengs, om det da er plass til skjermkortet, eller må ramma bort...? skjermkort: Club3D Geforce 8800 GTX 768MB kabinett: se post under Endret 19. mars 2007 av HobbiZ Lenke til kommentar
Johsse Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 (endret) Hadde vert koslig om du linket til det du siktet til sånn at folk kunne sett det du snakker om f.eks til folk så er mer eller mindre helt uvitne i hva du snakker om =) Jeg linker da ut kabinettet du ser for deg ut =) Lian-Li PC7ASCAND ver.3 Også husk på at det lansert 7 forskjellige 8800GTX kort bare på komplett.no så du er nødt til og linke til det du ser for deg for at vi skal kunne hjelpe deg fullt ut =) Men, utav en standard så er alle kabinetter laget for hvilket som helst trademark hardware... Så det er nok fullt mulig og ha harddisk rammen sidelengs og på langs =) Endret 19. mars 2007 av Johsse Lenke til kommentar
flopflop Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 har sett flere på forumet med GTX og det kabinettet i signaturen sin, så jeg vil anta at kortet passer fint der. et tips er å skrive navnet på skjermkortet og kabinettet i emnetittelen, så er det lettere for forumbrukerene å se hvilket spørsmål som ønskes besvart Lenke til kommentar
Silverino Skrevet 19. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2007 takk Johsse for link 8800GTX kortene er vel standard størrelse, 26 cm eller noe slikt... hørt om mange kabinett som må fjerne HDD-ramma for å få plass til det kortet, så ville bare være sikker...litt dumt å handle noe som jeg ikke får brukt som det er. Lenke til kommentar
Johsse Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 (endret) Ingen problem =) Akkuratt, vil ikke tror at 8800GTX kortene er så forferdelig mye lengre enn mitt XFX 7900GT. Club3D er et godt valg, det som scorer mest med dette kortet er nok kun god ytelse, kvalitet kommer litt etter men det er ikke noe spesielt mye det er snakk om =) Men som sagt, jeg tror det er standard på kortene. Så i alt tror jeg ikke at kabinettet er for lite mellom kort bracketen og HDD rammen... Men, om du fortsatt er i tvil jeg du tre alternativ. 1. Spør noen i med erfaringer med kortet og få dem til og måle det og gi deg svartet for så og få noen som har erfaringer med kabinettet og gi deg målet der også.2. Bare gi faen og håpe på det beste og kjøpe det. (Ikke anbefalt) 3. Finne et annet kabinett du vet er stort nok =)EDIT: legger også inn en klage på Microplex i denne posten over de uoveriktlige bildene som er lagt ut om kabinettet... du kan jo ikke en gang tenke deg til lengden ved og se på bildene... Fy Microplex for denne gang, la oss alle håpe på forbedringer på dette i fremtiden. Jeg linker ut hvordan bildene bør se ut... Colorcase "X-Jazz" Dette er oversiktlig og kan gi deg et blikk og et øyemål =) Endret 20. mars 2007 av Johsse Lenke til kommentar
Silverino Skrevet 21. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2007 Jeg så at det kabinettet var dypere enn mitt tidligere compucase, og i tillegg skal jeg foreløbig bare ha en HDD i, som jeg eventuellt kan sette andre plasser om jeg isåfall må fjerne HDD-ramma... så jeg tok faktisk sjangsen på å bestille det jeg. valgte visst alternativ 2 kommer vel forhåpantligvis idag. og trur ikke det er standard størrelse, 8800GTX er, etter det jeg vet, det lengste skjermkortet som er laget i nyere tid... eller er det noen som vet om noen lengre? Lenke til kommentar
c-man Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Jeg har et 8800GTS kort og bygde maskin i det kabinettet du linker til. Med hele harddiskramma full var der ikke mye plass mellom disken og grafikkortet. Var såpass ille at det måtte mye lirking og truing til for å få strømkontakten i. Da sto hd-ramma med diskene pekende bakover. Diskene stikker ikke langt utenfor ramma, men du vinner litt plass ved å snu den sideveis. Dersom GTX kortet er enda lengre vil jeg tro du kan støte på litt problem ja... Uten hd-ramma er det dårlig med plass til flere harddisker Lenke til kommentar
Silverino Skrevet 21. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2007 blir nok så jeg setter den sidelengs ja... må jeg fjerne den får jeg vel ordne no system med rammer andre plasser i kabinettet da, det er uansett bedre enn mitt gamle kabinett, hvor jeg knapt har plass til nvidia 7800 agp. ønsk meg lykke til, skal legge inn når jeg vet noe mer. Lenke til kommentar
Silverino Skrevet 21. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2007 "3½" eksterne : 2 stk. 3½" interne : 3 stk. " vil det ikke eventuellt være mulig å sette HDD i "ekstern" brønn? ...om det skulle bli krise...? Lenke til kommentar
c-man Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Joda, og dersom du ikke bruker floppy har du plass til 2 disker der. Jeg har 4 disker i mitt kabinett, og måtte derfor bruke en plass der. Men der får du ikke hengt opp diskene med gummiknotter som du gjør i hd-ramma. Lenke til kommentar
Silverino Skrevet 22. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2007 satt opp kabinett idag, venter fortsatt på skjermkortet i posten da men. uansett, jeg målte meg fram litt, og det ser ut som jeg skal ha 0,5 cm klaring inn til HDD-ramma (så lenge denne står sidelengs) ser lovende ut Lenke til kommentar
Silverino Skrevet 10. april 2007 Forfatter Del Skrevet 10. april 2007 fikk det idag, sent men godt, og det viste seg å være ca 0,4 cm tilgode... så det gikk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå