Gå til innhold

"porte" en fysisk serverinstallasjon til image

JKJK

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei!

Er det mulig å "porte" en fysisk serverinstallasjon over til et wmvare image? Hva trenger jeg i såfall til det? Er det fallgruber jeg bør være obs på?

8185802[/snapback]

det er egentlig veldig enkelt. Det ALLER letteste er om du lager en image av serveren med symantec ghost (eller lignende) og bruker vmware converter til å konvertere denne.

http://www.vmware.com/products/converter/

Denne er freeware (det finnes en enterprise versjon med flere muligheter)

Lenke til kommentar

Aha! Kjører Altiris deployment solution for clients 6.8, men denne takler ikke servere. Får se om jeg får hostet opp en ghost versjon da. Saken er at jeg har et eldgammelt trøskverk av en server som kjører en tjeneste som er vanskelig å sette opp (CAX telefonsentralstyring), så hadde jeg fått portet denne over til vmware hadde jeg spart en titusing ved å slippe å leie inn folk for å sette det opp på nytt.

Lenke til kommentar
Aha! Kjører Altiris deployment solution for clients 6.8, men denne takler ikke servere. Får se om jeg får hostet opp en ghost versjon da. Saken er at jeg har et eldgammelt trøskverk av en server som kjører en tjeneste som er vanskelig å sette opp (CAX telefonsentralstyring), så hadde jeg fått portet denne over til vmware hadde jeg spart en titusing ved å slippe å leie inn folk for å sette det opp på nytt.

8185891[/snapback]

du kan eventuelt (så vidt jeg vet) også sette hardisken fra denne serveren inn i en annen PC (med scsi, om det er det serveren kjører) og konvertere direkte fra den fysiske serveren..

Dette går kjapt og greit.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 6 måneder senere...

Jeg benytter også BartPE XPCD med Ghost9 som alt av VMWare støtter å importere. Dette krever dog 3 step. Boot fra CD og ta en image med Ghost9 som du lagrer på et nettshare, importere den med Workstation 5, og så sette den opp på en VMWare Server eks.

Men nå til dags benytter jeg mest Converter. En av de store fordelene med VMWare Converter er at den gjør alt i et step, du kan gjøre om partisjonsstørrelser samt utføre en sysprep om du ønsker.

VMWare Workstation 6 har en innebygd Converter3 utgave. Den enkeltstående Converter kan eks. kjøre flere konverteringer samtidig.

Men BartPE XPCD-en er godt å ha i bakhånd og fungerer utmerket.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...