Gå til innhold

Kabel TV til Borettslag i Oslo

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen.

Da jeg merkelig nok har blitt forespurt fra styret i sameie og sjekke ut mulighetene innenfor tv, telefoni og internett, tenkte jeg å spørre dere Guruer på området.

Vi har mottatt et brev fra Get om at de skal bygge nytt digitalt kabel-TV og bredbåndsnett i området. Dette betyr at de har selvfølgelig gitt oss pristilbud på to forskjellige løsninger. Forskjellen er kort sagt kollektiv avtale eller ved at vi opprettholder nåværende avtale.

Det er 11 leiligheter i borettslaget som ligger i Balders Gate midt på Frogner i Oslo (altså sentralt).

Internett er ikke så alt for viktig her, ei heller ip telefoni. Jeg bruker selv Catch og kommer til å fortsette å bruke disse. Get er jo egentlig UPC, og min erfaring med de er så elendig at jeg ikke ønsker disse uansett.

Hvilke muligheter har så gården?

Finnes det andre aktører der ute?

Kan vi bruke parabol?

Hva er den billigste løsning for å få tv inn i stua?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg også bor i borettslag og var nettopp i møte med canal digital om akkurat det du spør om.En kollektiv avtale mynta på nettopp borettslag.Vi fikk 2 tilbud,det ene med internett og det andre var kun digital tv.

Tilbud 1: 30 tv kanaler(2 valgfrie) + 500/500 internett for 99 kr i mnd.Det gikk inn i husleien i tillegg til det vi betaler for tv nå.Hver enkelt beboer kunne heve internett farten sin hvis de hadde behov for mer enn 500/500 og da fikk de det på egen regning utenom.+ da de 99 i husleie.

Tilbud 2: 30 tv kanaler(2 valgfrie) for 30 kr i mnd.

Alle i borettslaget måtte da bli enige om hvilken pakke som passet borettslaget best og gå for den løsningen.

Det som er cluet er jo at "de" skrur av vanlig analoge sendinger høsten 08 og da må alle ha digital tv,hvis ikke så får de jo ikke tv signaler.

Lenke til kommentar

Vi har Get i borettslaget der jeg bor.. Gjelder kun for kabeltv.. Har ca 20 kanaler, vet ikke hvor mye det koster men det er nok billigere enn mye annet. Man kan rikgtignok velge om man vil være med eller ikke. Er ikke alle som er med på avtalen i borettslaget..

Lenke til kommentar

Ettersom jeg forsto så hadde de de kablene de trang "ute i gata" men de måtte kanskje bytte kabler inn til hvert hus som skulle ha digitv + at alle kabler inn må byttes.selve boksen i veggen der du stikker inn tv kabel og radiokabel må byttes (500,- pr stk) og du får en dekoder som er den som får signalene digitale.du trenger en dekoder pr tv i husstanden og hver dekoder koster 990,-(vet ikke om det var rabbatert pris til borettslag)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Det dere burde sjekke er forskjellen på prisen å oppgradere nettet og det å bytte leverandør. dette er faktisk en stor prisforskjell på de to tingene.

Når det gjelder digital-tv så går det over samme kablene som allerede ligger i bygget. hvis det er gode nok kabler. Digital-tv betyr jo egentlig bare at man sender et digitalt tvsignal gjennom kabelen til dekoderen som gjør det om til et analogt/digitalt signal. Helt etter hvilke utganger det er på dekoderen.

Lenke til kommentar

Hei, har samme problematikken som deg. Fikk skriv fra styret angående GET skal oppgradere sitt kabeltv. Stusset over at hvis man velger å gå for analog-tv så må man betale 161 kr, mens på hjemmesiden så står det at man betaler kun 89 for boligsammenslutninger.

Ringte de og spurte angående dette og de var unnvikende angående forskjellen i prisen vi fikk tilbud om og den som står på hjemmesiden. Mot slutten ble jeg bare avbrutt og nærmest lagt på røret.

Syns GET stinker langs vei. I skrivet så tvinger de oss til å ta standpunkt innen 30.april om å oppgradere, kr 2995 hvert seksjon eller så sier bare GET opp hele avtalen med oss!

Var innom siden til Canal Digital men de har ingen tilbud når jeg tastet inn adressen. Er det slik at vi kan kontakt de og spørre om de kan gi tilbud om installasjon og slik? Er det noen som vet om andre tilbydere av kabel TV i Oslo?

Hadde vært til stor hjelp hvis noe vet. GET kan dra til et viss sted..

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...