Dy§no Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 (endret) .............. Endret 3. mai 2007 av Govassa Lenke til kommentar
A!1 Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 (endret) Hvem sier at Linux ikke kan takle spill? Det kan det absolutt gjøre... Det er bare det at det takler Linux-spill. Det takler også en del Windows-spill, men det er bare en bonus. Er i ferd med å teste ut Sabayon Linux 3.3. Må si den imponerer veldig rett ut av boksen og vil du se at Linux kan være en spillplatform så kan du teste ut Sabayon. - Linken er til en LiveCD, så du slipper å installere noe som helst for å teste den. Men husk at Sabayon er bleeding edge beta/alpha. Når det gjelder OneCare, så er det jo enkelt å skylde på andre når ingen kan sjekke at det man sier er sant. Endret 19. mars 2007 av HavarN Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 Jeg synest artikkelen virker dårlig og muligens preget av tabloidpresse. Jammen er det lett å få tilit til microsoft Så klart alle kan gjøre feil, men både havlferdig Vista og halvferdig antivirus på et par måneder blir for drøyt. Hadde det ikke vært for at jeg spiller hadde jeg gått over til Linux pronto. 8185752[/snapback] Halvferdig Vista ?? Pussige greier her har vi et OS som fungerer langt bedre enn XP gjorde da det kom ut og så er det halvferdig Har kjørt Vista fra dag 1 uten problemer, har innstalert dette på en rekke maskiner til andre og ingen har trøbbel med dette, det er langt fra det samme som jeg kan si om XP da det i sin tid kom på markede 8186411[/snapback] Hvor halvferdig/ferdig Vista var da det kom blir folk aldri enige om. Men Vista inneholdt ivertfall en god del kjente feil som ikke var rettet. At XP var mer "uferdig" da den kom, er for så vidt ikke noe argument. Og Snekker`n, om du ikke har oppdaget det så driver Microsoft enormt med reklamer, og en god del slike rakker ned på Linux. Jeg har faktisk sett slike her på HW-nettverket til og med. En del av reklamen er på grensen til "propaganda" (uten at jeg holder deg ansvarlig), så det er ikke rart at mange sitter med fordommer mot Linux. HavarN: Den der skal jeg prøve. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 Hvem sier at Linux ikke kan takle spill? Det kan det absolutt gjøre... Det er bare det at det takler Linux-spill. Det takler også en del Windows-spill, men det er bare en bonus. Er i ferd med å teste ut Sabayon Linux 3.3. Må si den imponerer veldig rett ut av boksen og vil du se at Linux kan være en spillplatform så kan du teste ut Sabayon. - Linken er til en LiveCD, så du slipper å installere noe som helst for å teste den. Men husk at Sabayon er bleeding edge beta/alpha. Når det gjelder OneCare, så er det jo enkelt å skylde på andre når ingen kan sjekke at det man sier er sant. 8187525[/snapback] Hvem sier det? Vel ser det brukt som argument av flere som klager på MS, bla "må ha det pga at det er det eneste som funker til spill2 ser også at det brukes som argument for de som erverver seg MS ulovlig . men bra at nok et argument for dette faller bort Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 Det er jo en kjent sak at Linux ikke takler DX spill nativt. Så noen påstander over her er vel i beste fall desperate. Og man kan vel si at 90% av komersielle spill er i dag DX baserte spill. Wine og Cedega er langt ifra godt nok til å kjøre DX spill. Selv EVE Online som kjører på skitgammal hardware i windows blir ikke bra nok. Men dette var vel en diskusjon om MS og ikke en Linux vs Windows. Lenke til kommentar
Limbeck Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 Det virker som om Linux folka er veldig desperate for tiden. Det virker som om de prøver å føre en hellig krig mot Microsoft som om det skulle være et moralsk ansvar å jobbe I mot dem. Et hvert lite pip om noe som kan tolkes som negativt om Windows og de kaster se over det og blåser det opp for det det det er verd. og skryter så det tyter ut ørene av Linux uavhengig av om det er sant eller ikke. Er de så hissige nå bare pga at Vista har vert så mye I søkelyset? Lenke til kommentar
Limbeck Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 < så det er ikke rart at mange sitter med fordommer mot Linux. hei. denne var ny. Windows brukere er hjernevasket. Dette når bare nye høyder. Det finnes jo ikke en eneste Linux reklame som gjør narr av Microsoft vel ? Det er vel ingen her som prøver å fremstille en verden som ikke er helt sann er det vel? Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 Er de så hissige nå bare pga at Vista har vert så mye I søkelyset? 8189386[/snapback] Er ikke så veldig misunnelig da det meste av fokuset har vært ganske negativt Vista er forøvrig ganske ribba i forhold til hva MS tidligere har lovet, og blant nyhetene som gjenstår er litt mer Mac-kopiering på GUI-siden og Unix-kopiering på sikkerhetssiden. For å illustrere hvor negative mange er i forhold til Vista, så kjenner jeg knapt en sjel som har uttrykt ønske om å "oppgradere" til Vista, noe som aldri tidligere har skjedd med et MS-operativsystem. Forsåvidt var vel de fleste også negative til Win ME, men den kom jo omtrent samtidig med Win2000 som var teknisk overlegen ME, så hele OSet var overflødig etter min mening. Lenke til kommentar
Limbeck Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 <For å illustrere hvor negative mange er i forhold til Vista Ikke jeg heller, men deler av grunnen til det er vel at XP fungerer så bra som det gjør. Sjeldent at et os holder seg på topp i over 4 år. (husker ikke helt når på året XP ble lansert). Hardware og software er veldig XP basert for tiden. Vista Har jo ikke vert sluppet i to måneder enda. Mye øyet som ser i denne negativiteten til Vista. Det er veldig "inn" å kritisere Microsoft nå og jeg har aldri sett mere hissige Linux folk. Linux sine feil blir ikke førsteside oppslag. Sånne ting har vel også skapt myter som at Vista ikke vil kjøre filmer og musikk uten DRM. Og så kan vi ta dette med OneCare. For det første så tror mange at OneCare har noe med Vista å gjøre, det har det ikke. For det andre så sletta ikke OneCare mailene dine om du har fått virus i inboxen. Den bare blokerte den. Ikke helt det intrykket man får om man leser det som har blitt skrevet om saken. HW.no følger det leserene vil lese om og har hatt en veldig negativ vinkling og ITavisen slakter jo alt som ikke har med Apple å gjøre. Lenke til kommentar
ptta Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 (endret) Først sier du at det er hovedsaklig Linux folk som kritisere Microsoft, to innlegg senere har du funnet ut at det "in" og kritisere Windows, og at alle gjør det. Hvis du er en typisk Microsoft fanboy er nok Microsoft folka mer desperate enn Linux folka. Hvis du lurer har jeg brukt Windows hele livet og bare i prøvd Linux littegran, men jeg er villig innse at ting ikke er perfekt i Windows(ei heller i Linux). Kanskje flere burde prøve å få et litt mer nyansert syn. Det er sjelden noe er så perfekt som noen her påstår Vista er. NB: snakker hovedsaklig til Limbeck Endret 19. mars 2007 av ptta Lenke til kommentar
Dy§no Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 (endret) .............. Endret 3. mai 2007 av Govassa Lenke til kommentar
Limbeck Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 (endret) Først sier du at det er hovedsaklig Linux folk som kritisere Microsoft, to innlegg senere har du funnet ut at det "in" og kritisere Windows, og at alle gjør det. Hvis du er en typisk Microsoft fanboy er nok Microsoft folka mer desperate enn Linux folka. Hvis du lurer har jeg brukt Windows hele livet og bare i prøvd Linux littegran, men jeg er villig innse at ting ikke er perfekt i Windows(ei heller i Linux). Kanskje flere burde prøve å få et litt mer nyansert syn. Det er sjelden noe er så perfekt som noen her påstår Vista er. NB: snakker hovedsaklig til Limbeck 8191501[/snapback] her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...20limbeck&st=20 Greit Govassa, Jeg skal være forsiktig med å banne i kirken fra nå av. Endret 19. mars 2007 av Limbeck Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 Det undrer meg at Linux-klanen alltid må troppe opp i tråder som omhandler Windows slik at de og Windows-klanen braker i hop og gjør trådene om til krangle-tråder. Hold dere til temaet nå, for en gangs skyld, så blir det litt hyggeligere her på forumet Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 Er de så hissige nå bare pga at Vista har vert så mye I søkelyset? 8189386[/snapback] Er ikke så veldig misunnelig da det meste av fokuset har vært ganske negativt Vista er forøvrig ganske ribba i forhold til hva MS tidligere har lovet, og blant nyhetene som gjenstår er litt mer Mac-kopiering på GUI-siden og Unix-kopiering på sikkerhetssiden. For å illustrere hvor negative mange er i forhold til Vista, så kjenner jeg knapt en sjel som har uttrykt ønske om å "oppgradere" til Vista, noe som aldri tidligere har skjedd med et MS-operativsystem. Forsåvidt var vel de fleste også negative til Win ME, men den kom jo omtrent samtidig med Win2000 som var teknisk overlegen ME, så hele OSet var overflødig etter min mening. 8190295[/snapback] Pussige greier,her selger Vista i bøtter og spann og så kjenner du ikke en som vil ha dette Personelig får jeg massevis av henvendelser fra folk som vil vite om deres maskin vil takle Vista fordi de har sett eller hørt om dette og ønsker det, alle som skal ha nye maskiner bygd av meg ønsker Vista Så du har nok bare vært "uheldig" med ditt bekjentskap Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå