sk8l0rva Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 Jeg har mange ganger tenkt og gjøre noe f.eks på pcen, så blir jeg forstyrret så glemmer jeg av hva jeg egentli skulle gjøre.. ! Noen som har tips? Lenke til kommentar
j-- Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 "Post It" lapper er veldig fint Lenke til kommentar
Den store P Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 Båndopptaker! Feks, vis jeg hadde hatt en nå, så kunne jeg sagt; Du må huske å kjøpe en båndopptaker imorra så du kan huske å ta opp ting du sier så du husker de. Men det har jeg ikke.. så da er det glemt til imorgen Lenke til kommentar
SkyMarshall Arts Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 Har det samme problemet når jeg kommer på noe musikkopplegg jeg burde ha gjort mens jeg er vekk fra hjem kjære hjem. Setter bare mobilen på alarm et tidspunkt jeg veit jeg er hjemme. Da går det alltid opp et lys og funker for meg. Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 Jeg kan skrive ned notiser o.l. med alarm på mobilen, men det hender jeg bare setter på alarmen. Funker så å si alltid. Men det har jo egentlig ikke noe med det trådstarter snakker om. Trådstarter vil jo vite hvordan man husker ting man nettopp har glemt. Du vet du har glemt noe, men vet ikke hva. Hender meg ofte, jævlig irriterende. Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 Jeg pleier å ta en pause i det jeg holder på med og dra på do, det hjelper! Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 Jeg har mange ganger tenkt og gjøre noe f.eks på pcen, så blir jeg forstyrret så glemmer jeg av hva jeg egentli skulle gjøre.. ! Noen som har tips? 8185359[/snapback] Leste en gang en bok kalt Memo. Var en fyr som lærte bort måter å lære hukommelse på. Ganske god bok, egentlig. En av de få jeg faktisk liker. Men til poenget. Han fortalte at hvis man generelt sett vil huske noe, må man gjøre noe unikt ut av hendelsen. Alle husker vel sitt første kyss? Det var unikt. Mer unikt enn det fjerde og femte, ihvertfall.. Prøv å si det høyt. Hvis jeg legger fra meg telefonen et sted, og er sikker på at jeg kommer til å glemme den, skriker jeg "nå legger jeg fra meg telefonen i kjøleskapet", for eksempel. Husker den alltid da. Lenke til kommentar
TomJ Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 Få tak i en huskeball, den fra den første Harry Potter filmen... Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 Få tak i en huskeball, den fra den første Harry Potter filmen... 8186273[/snapback] D'ooh. Hvorfor har jeg ikke tenkt på det før? Lenke til kommentar
Gamlemor Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 Få tak i en huskeball, den fra den første Harry Potter filmen... 8186273[/snapback] Det hjelper fint lite, siden den bare forteller at du har glemt noe, og det vet han allerede at han har gjort. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 "Post It" lapper er veldig fint 8185365[/snapback] jeg pleier som regel å glemme at jeg har skrevet post it lappene Selv om jeg legger de et sted jeg burde se den med en gang. Lenke til kommentar
sk8l0rva Skrevet 9. april 2007 Forfatter Del Skrevet 9. april 2007 F.eks om du går en tur på en sti i skogen, så kommer du på noe,glemmer det ... Da kan det funke og gjøre det du gjorde baklengs? Mener å ha hørt at det skulle funke , men det tror jeg neppe ! ;o Dette er bare rart! Lenke til kommentar
Nstin Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Prøv å husk det du dreiv med når du kom på at du skulle gjøre noe. Så prøver du å huske hva du tenkte når du kom på at du skulle gjøre noe. Da kommer du som regel inn i samme tankegang og da er det lett å huske det du skulle huske. Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Dette skjer meg hele tiden, eneste som hjelper av og til er å lukke øynene og tenke hardt tilbake hva det var Lenke til kommentar
MrBjoern Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Kan noen hjelpe meg med å huske hvor lommeboka mi er? Men det å gjøre noe unikt av hendelsen kan være lurt Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Gjør slik som jeg! Skriv det enten i hånden med sprittusj, eller skriv det på en lapp og legg den i lomma... Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Litt stress å skrive absolutt alt du gjer i handa kanskje. Med meg er det ofte slik at eg kanskje skal ned og hente meg litt mat, men når eg har komme halvveis ned i trappa stoppar eg opp og liek.. "wtf!?" så går eg opp igjen. Grusomt irriterande. Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Litt stress å skrive absolutt alt du gjer i handa kanskje.Med meg er det ofte slik at eg kanskje skal ned og hente meg litt mat, men når eg har komme halvveis ned i trappa stoppar eg opp og liek.. "wtf!?" så går eg opp igjen. Grusomt irriterande. 8346853[/snapback] Nå trenger jeg ikke å huske alt jeg skal gjøre eller har gjort da, klarer en viss mengde i hodet Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Jo, men ein klarar jo ikkje å forutsjå når det skjer. =/ Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Jeg har mange ganger tenkt og gjøre noe f.eks på pcen, så blir jeg forstyrret så glemmer jeg av hva jeg egentli skulle gjøre.. ! Noen som har tips? 8185359[/snapback] Leste en gang en bok kalt Memo. Var en fyr som lærte bort måter å lære hukommelse på. Ganske god bok, egentlig. En av de få jeg faktisk liker. Men til poenget. Han fortalte at hvis man generelt sett vil huske noe, må man gjøre noe unikt ut av hendelsen. Alle husker vel sitt første kyss? Det var unikt. Mer unikt enn det fjerde og femte, ihvertfall.. Prøv å si det høyt. Hvis jeg legger fra meg telefonen et sted, og er sikker på at jeg kommer til å glemme den, skriker jeg "nå legger jeg fra meg telefonen i kjøleskapet", for eksempel. Husker den alltid da. 8186089[/snapback] Læreren vår gjorde sånn en gang. Han sto på kateret og danset og sang om den indestruelle revolusjon... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå