Gå til innhold

Hvordan huske ting du har glemt?

sk8l0rva

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kan skrive ned notiser o.l. med alarm på mobilen, men det hender jeg bare setter på alarmen. Funker så å si alltid.

Men det har jo egentlig ikke noe med det trådstarter snakker om. Trådstarter vil jo vite hvordan man husker ting man nettopp har glemt. Du vet du har glemt noe, men vet ikke hva. Hender meg ofte, jævlig irriterende.

Lenke til kommentar
Jeg har mange ganger tenkt og gjøre noe f.eks på pcen, så blir jeg forstyrret så glemmer jeg av hva jeg egentli skulle gjøre.. !

Noen som har tips?  :hrm:

8185359[/snapback]

Leste en gang en bok kalt Memo. Var en fyr som lærte bort måter å lære hukommelse på. Ganske god bok, egentlig. En av de få jeg faktisk liker. :)

Men til poenget.

Han fortalte at hvis man generelt sett vil huske noe, må man gjøre noe unikt ut av hendelsen.

Alle husker vel sitt første kyss? Det var unikt. Mer unikt enn det fjerde og femte, ihvertfall.. ;)

Prøv å si det høyt. Hvis jeg legger fra meg telefonen et sted, og er sikker på at jeg kommer til å glemme den, skriker jeg "nå legger jeg fra meg telefonen i kjøleskapet", for eksempel. :) Husker den alltid da. :D

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

F.eks om du går en tur på en sti i skogen, så kommer du på noe,glemmer det ... Da kan det funke og gjøre det du gjorde baklengs? Mener å ha hørt at det skulle funke , men det tror jeg neppe ! ;o

Dette er bare rart!

Lenke til kommentar

Prøv å husk det du dreiv med når du kom på at du skulle gjøre noe. Så prøver du å huske hva du tenkte når du kom på at du skulle gjøre noe. Da kommer du som regel inn i samme tankegang og da er det lett å huske det du skulle huske.

Lenke til kommentar

Litt stress å skrive absolutt alt du gjer i handa kanskje.

Med meg er det ofte slik at eg kanskje skal ned og hente meg litt mat, men når eg har komme halvveis ned i trappa stoppar eg opp og liek.. "wtf!?" så går eg opp igjen. Grusomt irriterande.

Lenke til kommentar
Litt stress å skrive absolutt alt du gjer i handa kanskje.

Med meg er det ofte slik at eg kanskje skal ned og hente meg litt mat, men når eg har komme halvveis ned i trappa stoppar eg opp og liek.. "wtf!?" så går eg opp igjen. Grusomt irriterande.

8346853[/snapback]

Nå trenger jeg ikke å huske alt jeg skal gjøre eller har gjort da, klarer en viss mengde i hodet :p

Lenke til kommentar
Jeg har mange ganger tenkt og gjøre noe f.eks på pcen, så blir jeg forstyrret så glemmer jeg av hva jeg egentli skulle gjøre.. !

Noen som har tips?  :hrm:

8185359[/snapback]

Leste en gang en bok kalt Memo. Var en fyr som lærte bort måter å lære hukommelse på. Ganske god bok, egentlig. En av de få jeg faktisk liker. :)

Men til poenget.

Han fortalte at hvis man generelt sett vil huske noe, må man gjøre noe unikt ut av hendelsen.

Alle husker vel sitt første kyss? Det var unikt. Mer unikt enn det fjerde og femte, ihvertfall.. ;)

Prøv å si det høyt. Hvis jeg legger fra meg telefonen et sted, og er sikker på at jeg kommer til å glemme den, skriker jeg "nå legger jeg fra meg telefonen i kjøleskapet", for eksempel. :) Husker den alltid da. :D

8186089[/snapback]

Læreren vår gjorde sånn en gang. Han sto på kateret og danset og sang om den indestruelle revolusjon...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...