stinger82 Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 Hei. Jeg kjøpte meg SB X-Fi ekstreme audio for ikke lenge siden, og har ett problem med lyden på avspilling av film. Det virker som det nekter å spille av 5.1 lyd? Selv om jeg bare har ett 2.1 lydsystem tilboblet pc'n så skal den vel kunne spille av 5.1 lyd? Mange filmer har jo ikke andre lydvalg :/ Noen som vet om det er mulig og fikse dette problemet? Lenke til kommentar
runelars Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 Noe sparsomt med opplysninger her, men jeg vil ta et eksempel fra meg selv som kanskje vil hjelpe deg. Jeg brukte VLC (v1.5/1.6) til avspilling av filmer før og oppdaget at lyden ble hakkete/fraværende ved avspilling av digitalt lydspor. X-fi'n ville ikke dekode bitstrømmen riktig i kortet, og det ble samme resultat når jeg sendte bitstrømmen gjennom lydkortet via toslink til en ekstern DAC (Sony). Løsningen på floka ? Jeg innstalerte MediaplayerClassic med FFDShow codecpakken , fikk mindre CPU last og full funksjonalitet med digital lydstrøm. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 Stinger82, har du koblet til analogt eller digitalt? I tilfellet med analog, du har koblet alle fargene mot hverandre, og ikke bare én ledning som gir 2-kanals stereolyd? Om du bruker digitalt, har du konfigurert mediaavspilleren og lydkortet ditt riktig til å bruke AC3-passthrough? Lenke til kommentar
stinger82 Skrevet 19. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2007 Stinger82, har du koblet til analogt eller digitalt?I tilfellet med analog, du har koblet alle fargene mot hverandre, og ikke bare én ledning som gir 2-kanals stereolyd? Om du bruker digitalt, har du konfigurert mediaavspilleren og lydkortet ditt riktig til å bruke AC3-passthrough? 8187788[/snapback] Har koblet det analogt, og bare en ledning i lydkortet, som det skal ifølge bruksanvisningen, høytalersettes er x-230, noen som består av en sub og to høytalere.. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 Ah, beklager, da misforsto jeg. Men du kan prøve å installere AC3-filter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå