discostu Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Jeg river meg i håret, det er noe her jeg ikke helt har fått med meg.. Altså, jeg har 2 forms, bruker selvfølgelig visual studio til å kode med. Så skal jeg altså sende info fra form2 til form1. Metoden i FormMain: public void test(string s) { } Den gjør jo ingenting, og det skal den heller ikke enda, bare testformål. Prøvde først dette: public FormMain testform = null; testform.test("hei"); Da får jeg denne feilmeldingen: An unhandled exception of type 'System.NullReferenceException' occurred in Additional information: Object reference not set to an instance of an object. Dette var fordi jeg satt formen til null.. Så prøvde jeg dette: public FormMain testform = new FormMain(); Da fikk jeg denne meldingen: An unhandled exception of type 'System.StackOverflowException' occurred in Jeg har søkt litt rundt på disse feilmeldingene, men fant bare noe om rekursjon og liknende på den siste der, noe jeg ikke var ute etter. Jeg er temmelig sikker på at det er en liten sak jeg har oversett her nå, så værsåsnill, ikke flame meg. Lenke til kommentar
Spartakus Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 (endret) http://www.codeproject.com/useritems/pass_...tween_forms.asp Angående StackOverflow: Etter det jeg kan se, så lager du et nytt object av FormMain, som igjen lager et object av FormMain som igjen lager et nytt object of FormMain...og sånn holder den på. Endret 19. mars 2007 av xtc Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 ja, jeg gjetter at koden din ser slik ut: public class FormMain { public FormMain testform; public FormMain() { testform = new FormMain(); } } gjør heller slik: public class FormMain { public [b]static[/b] FormMain TestForm = new FormMain(); public void test(string s) { MessageBox.Show(s); } public FormMain() { test("Hello World!"); } } Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå