Gå til innhold

Noen som kjører rockbox på iPod?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har du spilleren, eller planlegger du å kjøpe den?

Jeg har ikke prøvd RockBox, men har prøvd iPodLinux. Du kan forøvrig se en video

Uansett vil jeg nok tro at det beste er den standard firmwaren.

Det er det iallefall etter min mening. Men jeg vet at iPodLinux kjører på denne iPoden, så da funker nok RockBox også. Du kan jo prøve, men jeg vil ikke ambefale annet enn standardprogramvaren til musikk iallefall. Spill som iDoom er ikke fett, det blir nok bare liggende etter du har vist det til alle..

Endret av steffenz
Lenke til kommentar

Det får nå så være.

Hater du iPod så jævli ville jeg ambefale deg å bare kjøpe kvalitetspillerene på Europris.

iPods sortering er ikke det siste vi ser, det kommer det mere av. Velkommen til 2007, der DRM og så forferdelig sortering at du aldri kan kopiere det til en annen maskin er første prioritert!

Tror forresten ikke at noen annen firmware vil bedre det.

Endret av steffenz
Lenke til kommentar

Rockbox er flott til iPod med ett unntak - batteritiden som blir resusert til ca 3 timer. På den gode siden ligger støtte for alle mulige åpne formater som FLAC og Ogg, pluss mange plugins som f.eks sjakk, tetris osv.

Man trenger heller ikke å bruke iTunes, man kopierer bare musikken rett over som en vanlig ekstern harddisk.

Rockbox støtter ikke DRM, men man kan kjøre original firmware i parallelt med rockbox så det er ikke noe stort problem. Dessuten skjønner jeg ikke hvorfor noen vil utsette seg selv for å kjøpe musikk med DRM. Kjøp på CD eller fra nettbutikker uten DRM, da dør DRM ut av seg selv.

Lenke til kommentar
øh...jeg gir en ganske lang faen i spill for å si det veldig mildt..

Standard firmware hos ipod er helt 100% ubrukelig. Hele verden synes å være passe sadistiske siden man godtar autosortering av mapper..

8228087[/snapback]

100% ubrukelig? Når du skriv "autosortering av mapper" antar eg du meiner på sjølve iPod-en. Den har eit eige system som fordeler musikken i mapper, dette burde du kanskje visst før du kjøpte spelaren? For min del fungerer iPod-en suverent, eg kan navigere etter det meste i ID3-taggen, noko mappesystem på spelaren ser eg på som nesten unødvendig så lenge du kan navigere etter eit godt tagsystem.

Det hadde vært ein fordel å kunne overføre musikken direkte til PCen utan å måtte sortere den i etterkant, men noko stort problem er det ikkje. Sjeldan eg har behov for å legge musikk frå iPod til PC.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-xZFMnIz6

Har en venn som prøvde å installere RockBox på sin iPod. Spilleren klikka, og han fikk ikke slått den på.

Jeg har RockBox på min iAudio X5!

Lenke til kommentar
Det får nå så være.

Hater du iPod så jævli ville jeg ambefale deg å bare kjøpe kvalitetspillerene på Europris.

iPods sortering er ikke det siste vi ser, det kommer det mere av. Velkommen til 2007, der DRM og så forferdelig sortering at du aldri kan kopiere det til en annen maskin er første prioritert!

Tror forresten ikke at noen annen firmware vil bedre det.

8228502[/snapback]

Har jeg sagt jeg hater ipod?? LOL. Jeg digger den vilt, vel og merke kun med rockbox som funker.

Rockbox er flott til iPod med ett unntak - batteritiden som blir resusert til ca 3 timer. På den gode siden ligger støtte for alle mulige åpne formater som FLAC og Ogg, pluss mange plugins som f.eks sjakk, tetris osv.

Man trenger heller ikke å bruke iTunes, man kopierer bare musikken rett over som en vanlig ekstern harddisk.

Rockbox støtter ikke DRM, men man kan kjøre original firmware i parallelt med rockbox så det er ikke noe stort problem. Dessuten skjønner jeg ikke hvorfor noen vil utsette seg selv for å kjøpe musikk med DRM. Kjøp på CD eller fra nettbutikker uten DRM, da dør DRM ut av seg selv.

8228577[/snapback]

Batteritid på 3 timer?!?!?!?!?!? HJÆLP! Nå ble jeg litt stressa...og det er kun på å spille musikk? GRØSS og gru!

100% ubrukelig? Når du skriv "autosortering av mapper" antar eg du meiner på sjølve iPod-en. Den har eit eige system som fordeler musikken i mapper, dette burde du kanskje visst før du kjøpte spelaren?

8228608[/snapback]

Takk for det råtipset, kamerat. Jeg sjekket og herjet i et halvt års tid før jeg kjøpte den så jeg hadde rimelig kontroll, jeg kjøpte spilleren med kun det formålet å legge inn Rockbox. Det var det første jeg gjorde.

Lenke til kommentar

Svarte, dette var litt av en enorm skuffelse!! Kun 3 timer altså?? Og det hjelper vel ikke å bruke normal-ipod-boot når man er på lang tur etc da så lenge rockbox er i systemet? Men 3 timer er jo veldig mye mindre enn halvparten av de 20 timene Apple snakker om.

Isåfall er jo dette rett og slett elendig av rockbox-utviklerne å ikke rope dette ut som advarsel for de som laster ned til ipod, jeg hadde ikke kjøpt ipod om jeg visste dette.

Endret av FranzJosef
Lenke til kommentar

Når du bruker vanlgi ipod-boot er batteritiden normal igjen. På en vanlig dag har man imidlertid sjelden bruk for å høre på musikk mer enn 3 timer uten å lade opp. Mulig man kan få litt mer enn 3 og hvis man ikke lytter til FLAC som krever mye HDD-aktivitet.

Lenke til kommentar

Men en togtur Oslo-Trondheim f.eks... Og uansett er ikke det poenget , poenget er jo at når man vet den skal være god for 20 timer ellers, eller i det minste over 10 da..da er det utrolig surt å få 3 usle timer..

Da hadde jeg heller ville gått for iAudio x5, men den er visst ikke mulig å få tak i her til lands. Hvis man ikke vil handle dobbel pris hos netonnet eller glemme kundeservicen hos de korrupte franske pixmania.

Endret av FranzJosef
Lenke til kommentar

Hvis du vil ha en veldig god Mp3-spiller som får fullt utbytte av rockbox, prøve å få tak i en brukt iRiver H120 eller H140. Jeg har hatt to av dem (etter en stygg grille-episode med nokia-lader), kjempebra lithium-polymer batteri (bedre enn lithium-ion som er i ipod og iaudio) og veldig god lydkvalitet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...