Gå til innhold

Counter-Strike info


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Må nesten rette på dette, jeg mener at cs er waaay eldre enn 2 år, det kom i 1998 eller 1999 etter min forvaltning... Når det gjelder half-life, "drepe" er vell litt tynt? Konseptet er at du jobber som gordon freeman, i en hemmelig researchlab under jorda i en ørken (nevada tror jeg?) Der du blir bedt om å gjøre et eksperiment av noe slag, og du når du gjør det (dytte en vogn inni en slags stråle) så blir du transportert til et merkelig sted, på en annen planet for noen sekunder. Der ser du mange rare monstrer så kommer du tilbake, alt sprenges og det vandrer monstrer rundt omkring... det blir sendt soldater (ifra millitæret) etter å drepe deg, for du vet for mye... jobben din er å komme deg ut ifra dette helvette...

 

Nydelig spill om jeg må få anbefale :grin:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-12 13:59, skrev ueland85:

-hvor lenge har CounterStrike vært på markedet=2 år


 

Jaha?? Jeg har spilt CS i over 3 år!

 

CS beta 1.0 var den første versjonen og kom ut 19.06.99, med andre ord for 3,5 år siden!

 

Edit: Er du interessert ligger info om de forskjellige versjonene her: http://www.counter-strike.net/readme.txt

 

[ Denne Melding var redigert av: Qrt_ på 2002-12-12 14:50 ]

Lenke til kommentar

Må man ha CD for å starte å spille CD på dataen?

Hvordan er CS et mod av Half-Life?

 

*nysgjerrig*

 

Som dere skjønner så spiller jeg ikke så mye (har ikke så mye tid til det...), men vil gjerne ha litt peiling! (spes siden mange kompiser er gamere)

 

Takk for alle svarene, forresten :smile: Ha en fin dag alle sammen!

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-12 14:50, skrev DMPoWer:

Første Counter-Strike som så dagens lys var i mars 1999. Og den ble først tilgjengelig for "public" fra juni 1999


Eksisterte ikke CS før Half-Life kom også? Så ble det utviklet som en mod til Half-Life i senere tid. Kanskje jeg husker helt feil.

Lenke til kommentar

CS er en HL mod.

Det vil si at du laster ned x antall mb som legger seg som ei undermappe i Half-Life og når du starter HL kan du velge å aktivere modden får å spille CS.

 

Du trenger ikke CD, men du trenger en Half-Life cd key.

 

I praksis er det bare en "utgave" av CS som er aktuell. Og det er den versjonen som alle bruker, dvs den nyeste patchen.

_________________

Proud member of *dAsE* KR3W

 

[ Denne Melding var redigert av: Monsoon på 2002-12-14 13:35 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-14 11:40, skrev TST:


Eksisterte ikke CS før Half-Life kom også? Så ble det utviklet som en mod til Half-Life i senere tid. Kanskje jeg husker helt feil.



Jepp du husker nok feil..

CS ble utviklet som mod til half-life. Team Fortress derimot var opprinnelig en mod til quake 1, men ble portet og inkludert i half-half life i en ganske tidlig versjon. Dette arbeidet ble gjort av valve.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-14 14:04, skrev joac:

Quote:


Den 2002-12-14 11:40, skrev TST:


Eksisterte ikke CS før Half-Life kom også? Så ble det utviklet som en mod til Half-Life i senere tid. Kanskje jeg husker helt feil.



Jepp du husker nok feil..

CS ble utviklet som mod til half-life. Team Fortress derimot var opprinnelig en mod til quake 1, men ble portet og inkludert i half-half life i en ganske tidlig versjon. Dette arbeidet ble gjort av valve.

 

Ellers fantes jo Action Quake, men det er vel ikke det du tenker på.. CS kom først som mod til HL og ble utviklet som enkeltstående spill i senere tid. :smile:

Lenke til kommentar

HVA er en HalfLife CD key? Whatawhat?

 

Og så lurer jeg på- HalfLife, er det ETT spill, en TYPE spill eller en SERIE spill??

 

Glupe gutter answer me...

(veit ikke hva det er med meg, jeg vil gjerne _vite_ saker om grejer jeg får lyst til å holde på med... "det er bare sånn det er" holder lixom ikke...jaja)

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-14 14:27, skrev Xxinmera:

HVA er en HalfLife CD key? Whatawhat?


Og så lurer jeg på- HalfLife, er det ETT spill, en TYPE spill eller en SERIE spill??


Glupe gutter answer me...

(veit ikke hva det er med meg, jeg vil gjerne _vite_ saker om grejer jeg får lyst til å holde på med... "det er bare sånn det er" holder lixom ikke...jaja)


 

CD-key er en kode du får med når du kjøper spillet, du trenger denne for å installere/spille på nettet. Half-Life er ett spill med mange tilgjengelige mods (slik som Counter-Strike).

 

_________________

Kristian Aasgård

Gamer.no

 

[ Denne Melding var redigert av: Aasgaard på 2002-12-14 14:37 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-14 14:35, skrev Aasgaard:

Quote:


Den 2002-12-14 14:27, skrev Xxinmera:

HVA er en HalfLife CD key? Whatawhat?


Og så lurer jeg på- HalfLife, er det ETT spill, en TYPE spill eller en SERIE spill??


Glupe gutter answer me...

(veit ikke hva det er med meg, jeg vil gjerne _vite_ saker om grejer jeg får lyst til å holde på med... "det er bare sånn det er" holder lixom ikke...jaja)


 

CD-key er en kode du får med når du kjøper spillet, du trenger denne for å installere/spille på nettet. Half-Life er ett spill med mange tilgjengelige mods (slik som Counter-Strike).

 

_________________

Kristian Aasgård

 

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Aasgaard på 2002-12-14 14:37 ]</font>

Du finner en cd-key enkelt på nettet, men de føeste vil ikke ha modusen at du vil kunne spille på nettet.

Så jeg anbefaler å kjøpe spillet selv :wink:

Mvh,Stian

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o

Quote:


Den 2002-12-14 15:34, skrev Cappo:

Kjøp deg Half-Life: Generations 3 til 150kr. Da får du Half-Life, de to add-on pakkene Opposing Force og Blue Shift samt CS retail. :smile:



 

Retail versjonen har mange flere bugs enn mod versjonen. Våpen navna er forandret og byttet ut, de vanglige bretta mangler samt enkelte wad filer.

 

Gå for den Half-Life til 6.99£ Det er faktisk mye billigere enn å få en ny CD-Key fra VALVE :wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...