ZenCo Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 (endret) Ordforklaringstråden Velkommen til ordforklaringstråden! Her kan du spørre om hva ord egentlig betyr, som for eksempel er det en del som lurer på hva fabel er, så kan dere spørre i denne tråden. Da kan jeg like bare starte opp tråden, selv om jeg vet hva det er: Hva er en fabel? Prøveprosjekt Nynorsk og bokmåls ordbok på nett Endret 19. mars 2007 av ZenCo Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 Er det ikke dette man har ordbok til? Lenke til kommentar
andm Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 (endret) Vår egen kostnadsfrie bokmåls- og nynorskordbok, tilgjengelig for alle, gir som oftest en god forklaring på alle ord. Endret 19. mars 2007 av Ostekjeks Lenke til kommentar
ZenCo Skrevet 19. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2007 Og for de ord som ikke går under som oftest: Skyt her! Lenke til kommentar
ZenCo Skrevet 23. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2007 (endret) Hørte et nytt ord i dag: Distingvert Usikker på om det er slik man skriver det, uttales distingvêrt tror jeg. Hva er det? Endret 23. mars 2007 av ZenCo Lenke til kommentar
andm Skrevet 24. mars 2007 Del Skrevet 24. mars 2007 uttales distingvêrt tror jeg. 8223506[/snapback] Og hvordan uttaler du "ê"? Trykket legges på den siste vokalen, ja, men hva skal aksenten si oss? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå