Pilot_ Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Heisann, Slutter aldri å få problemer med min nye stasjonære PC, og har det oppstått nye problemer. Etter at jeg fikk tilbake reklamert hovedkort, fikk jeg maskinen opp å gå. Klarte å komme meg inn i Windows og få installert nesten alle driverne, men under installering av siste driveren klikka maskina og jeg måtte fysisk slå den av. Slo den på igjen med en gang, og her begynner problemet. Hver eneste gang så står boot-screenen og loader i ca 10 sekund, før den fryser helt. Noen som vet hva årsaken kan være? Her er specsa: Haster en del. Takk. Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Tja. Et forslag er å fjerne enheten med den driveren fra sikkermodus, og forsøke med den driveren på nytt. Hender det funker. Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 18. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2007 Tja. Et forslag er å fjerne enheten med den driveren fra sikkermodus, og forsøke med den driveren på nytt. Hender det funker. 8184586[/snapback] Du mener den driveren som ikke ble ferdig installert før maskinen klikka? Det er snakk om et trådløst D-link-nettverkskort. Så jeg skal ta ut kortet og installere driveren på nytt i sikkerhetsmodus, så sette inn igjen kortet og starte? Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Ja. Start maskinen i sikkermodus, høyreklikk på "min datamaskin, velg "behandle", og fjerne kortet under enhetsbehandling. Det skader ikke å fjerne alt som har med nettverk å gjøre i samme slengen. Ta gjerne ut kortet før du gjør dette. Så starter du maskinen på vanlig måte, sett i kortet, og se hva som skjer. Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 18. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2007 Nå fjerna jeg alt som hadde med D-link-kortet å gjøre og tok det ut, nå klarer jeg fint å starte Windows. Må jeg kjøpe meg et nytt trådløst nettverkskort? Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Nei, det må du trolig ikke. Det har nok bare "satt seg på tvers".. Opprdater driver, hvis det finnes, og forsøk en gang til. Det kan jo skje at kortet har tatt kvelden, men det tviler jeg på. Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 18. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2007 (endret) Nei, det må du trolig ikke. Det har nok bare "satt seg på tvers".. Opprdater driver, hvis det finnes, og forsøk en gang til. Det kan jo skje at kortet har tatt kvelden, men det tviler jeg på. 8185101[/snapback] Jeg vet broren min har hatt litt kluss med samme kortet, lurer egentlig på om jeg bare skal kjøpe et nytt til et par hundre kroner på Clas Ohlson. Uansett, tusen takk for hjelpen! Edit: nytt problem - PC-en restarter seg når jeg starter et spill (TrackMania). Jeg har jo helt nytt kort og up-to-date-drivere. Endret 18. mars 2007 av Lofnes Lenke til kommentar
Privat Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 Har du lagt in IDE driveren til Jmicron? Lenke til kommentar
lommerusk Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 (endret) Driverne til nettverkskortet skal innstaleres før du setter inn kortet tror jeg.prøv det edit:det var jo sagt før Endret 19. mars 2007 av lommerusk Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 19. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2007 Har du lagt in IDE driveren til Jmicron? 8189772[/snapback] Jmicron, hva er det? Og hvorfor trenger jeg IDE-drivere? Lenke til kommentar
Privat Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 (endret) Du har sannsynligvis en IDE DVD-RW? Driveren til denne kontrolleren ligger ikke inne, selvom den ikke mangler i enhetsbehandling. Hvis du har en Jmicron kontroller på ditt HK, må denne installeres. Hvis dette ikke gjøres, kan du få BDO under spill fra SVD, under brenning av filer/prog osv.Ditt HK har Jmicron kontroller, du kan hente deb sist fra HK leverandøren, eller gå direkte til http://www.jmicron.com/Driver.htm Endret 19. mars 2007 av Privat Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 19. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2007 Du har sannsynligvis en IDE DVD-RW? Driveren til denne kontrolleren ligger ikke inne, selvom den ikke mangler i enhetsbehandling. Hvis du har en Jmicron kontroller på ditt HK, må denne installeres. Hvis dette ikke gjøres, kan du få BDO under spill fra SVD, under brenning av filer/prog osv.Ditt HK har Jmicron kontroller, du kan hente deb sist fra HK leverandøren, eller gå direkte til http://www.jmicron.com/Driver.htm 8191724[/snapback] Helt korrekt, skal prøve det. Forøvrig, så prøve jeg å skru ned fra 1280x1024, til 1024x768 på skrivebordet. Da fungerte det fint, men vil helst ha oppløsningen opp igjen. Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 Hm. Så utrolig mye rart man bør kunne- og huske. Lærte noe i dag også. Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 20. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2007 Du har sannsynligvis en IDE DVD-RW? Driveren til denne kontrolleren ligger ikke inne, selvom den ikke mangler i enhetsbehandling. Hvis du har en Jmicron kontroller på ditt HK, må denne installeres. Hvis dette ikke gjøres, kan du få BDO under spill fra SVD, under brenning av filer/prog osv.Ditt HK har Jmicron kontroller, du kan hente deb sist fra HK leverandøren, eller gå direkte til http://www.jmicron.com/Driver.htm 8191724[/snapback] JMB36X_WinDrv_WHQL_R1.17.11.rar, er det korrekt? Lenke Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå