eibo Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Jeg leker meg litt med tankene om å kjøpe meg et videokamera. Det skal være et kamera til å filme vanlige familiegreier og redigere dette på min Macbook Pro (c2d, 2,33MHz, 2GB) med iMovie/iDVD og/eller final cut pro. I tillegg ønsker jeg å benytte kameraet sammen med et hjelmkamera ala viosport kameraene for jaktsituasjoner med hund. Jeg sikler litt på et HDV kamera Sony HDR-HC7E Sony HDR-HC5E Canon HV10 Canon HV20 men jeg mister vel HD oppløsningen ved bruk av hjelmkamera? Hvis det er tilfellet, vurdere jeg heller å kjøpe meg et rimeligere kamera uten HDV Jeg har et Sony 50" som støtter opp til 1080i50, derfor sikler jeg...... Lenke til kommentar
eibo Skrevet 19. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2007 Jeg leker meg litt med tankene om å kjøpe meg et videokamera. Det skal være et kamera til å filme vanlige familiegreier og redigere dette på min Macbook Pro (c2d, 2,33MHz, 2GB) med iMovie/iDVD og/eller final cut pro. I tillegg ønsker jeg å benytte kameraet sammen med et hjelmkamera ala viosport kameraene for jaktsituasjoner med hund. Jeg sikler litt på et HDV kameraSony HDR-HC7E Sony HDR-HC5E Canon HV10 Canon HV20 men jeg mister vel HD oppløsningen ved bruk av hjelmkamera? Hvis det er tilfellet, vurdere jeg heller å kjøpe meg et rimeligere kamera uten HDV Jeg har et Sony 50" som støtter opp til 1080i50, derfor sikler jeg...... 8184494[/snapback] Nå ser det ikke ut til at Sony HDR-HC5/7E kameraene har analog inn, mens Canon HV10/20 har det. Et annet kamera jeg vurderer har tilsynelatende heller ikke AV in, NV-GS500. Noen som har erfaring med HV10 eller 20. Er de så trege i oppstarten som jeg leste i en test (11 sekunder var det vel)? Lenke til kommentar
chma Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 Viosport er dessverre ikke HD, og knapt nok vanlig tv størrelse på den billigste linsa. Den dyreste gir relativt bra bilder, men i SD. Kommer nok HD linser om noen år, eller nå, men catchen er jo prislappen da. Interface mot lagring fra linsa jeg har sett specs på er 100mbit ethernet eller HD-SDI til en form for lagring. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå