schmelck.no Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Hei! Vurderer sterkt å kjøpe meg et nytt digitalkamera (obs, jeg er så absolutt en amatør)! Har prøvd å lese rundt i forumet og sjekket diverse tester, men er så usikker at jeg tenkte det var best å opprette en egen tråd. Bruksområder: "Festbilder", mennesker relativt nærme og tildels utstrakt bruk av blitz da det ofte kan være litt "dunkel" belysning. Feriebilder. Muligens noe makrofotografering. Hva jeg ønsker av kameraet: 1. Det viktigste er at kameraet er så kjapt som overhodet mulig, altså tiden det tar fra jeg trykker på knappen til bildet er tatt, gjerne da med litt blitz (oppstartstid er ikke så nøye). 2. OK bildekvalitet (trenger ikke å være beste i sin klasse, så lenge det gir helt greie bilder til mine bruksområder) 3. Ha god batterilevetid. 4. Veldig brukervennlig/automatisk/få innstillinger man trenger å gjøre for å få ba bilder. 5. Lite nok til å kunne ha i lomma, men trenger absolutt ikke å være syltynt/veldig kompakt. Kjekt om det hadde brukt vanlig "miniusbkontakt". Hadde vært stilig om det hadde hatt wifi, men er ikke noe must. Hva som ikke er så farlig: 1. Zoom, har jeg så godt som ikke bruk for. 2. Mulighet for å kunne skrive ut/bestille kopier i stort format (alá A4 ol.) 3. Overføringshastighet til PC. 4. Utseende/design. --- Tviler på at det er mulig å få i pose og sekk, men regner da med at kunnskapsnivået her er så høyt at dere sikkert skjønner hva jeg sånn ca ønsker meg. Pris: helst maks 3000kr (uten minnekort ol.), men finnes det dyrere alternativer som oppfyller mine ønsker bedre så sleng dem på :-) På forhånd takk for alle innspill! Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 1. Det viktigste er at kameraet er så kjapt som overhodet mulig, altså tiden det tar fra jeg trykker på knappen til bildet er tatt, gjerne da med litt blitz (oppstartstid er ikke så nøye).Nikon skryter over å ha kommet med det til nå kjappeste kompaktkameraet på markedet. Nikon Coolpix S500 Har ikke fått testet kameraet selv enda, men det virker lovende. Vil nok ligge på rundt 3000 kroner, og forventes til butikkene i løpet av kort tid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå