haika Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Jeg har seriøst lite peiling på Internett og sånnt. Men en ting er sikkert, jeg kommer meg ikke på internett. Jeg har prøvd å koble fra strømmen og slik men ingenting ser til å funke. PCn gikk fint helt til en dag da den plutselig Slo seg vrang.Ingen Peiling. Trenger hjelp litt fort helst Noen ideer? Lenke til kommentar
gullf1sk Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Sjekket nettverks kabel? (Hvis du har kabel) Prøv: Start - Run (kjør) Skriv: CMD (trykk enter) Da kommer det en svart boks. - skriv: ping www.vg.no å sjekk om du får svar fra serveren. Etter det, skriv: ipconfig i den samme svarte boksen. Klipp ut og lim inn hva IPCONFIG sier her på forumet. Lenke til kommentar
haika Skrevet 19. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2007 Takk. Jeg skal prøve. Håper det hjelper. Lenke til kommentar
haika Skrevet 19. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2007 det funket ikke . Da jeg skrev ping i den boksen og trykket enter, forsvant den med en gang og www.vg.no funket like ille som alle andre internettting. ipconfigen gjorde heller ingen forandring . Noen andre ideer? Lenke til kommentar
Niqābninja Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 Fortsvant den svarte boksen da du skreiv ping vg.no ? Hva fikk du som "svar" da du skreiv ipconfig? Lenke til kommentar
haika Skrevet 19. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2007 (endret) Fortsvant den svarte boksen da du skreiv ping vg.no ?Hva fikk du som "svar" da du skreiv ipconfig? 8185721[/snapback] Beklager jeg glemte å skrive in CMD i boksen og trodde det var dær jeg skulle skrive Ping i. Pleier egentlig dette å hjelpe? Endret 19. mars 2007 av haika Lenke til kommentar
Niqābninja Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 Det gir muligens litt mer info om hva som er gale (: Lenke til kommentar
KenBjork Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 det løser ikke problemet nei, men det hjelper oss her på forumet til å hjelpe deg å løse problemet ditt. Så gjør som gullf1sk sier i Post #2 Lenke til kommentar
Trainman Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 En ting du kan prøve er å løse ut, og deretter fornye ip-adr. din. Start-> kjør-> skriv: cmd-> enter/ok Der markøren blinker skriver du: ipconfig /release Du vil antagelig få en feilmelding nå om at en nettverkskabel er koblet i fra. Det er normalt. Skriv deretter: ipconfig /renew. Nå kommer det melding om at nettverkskabelen er koblet til igjen. Skriv: exit. Prøv internet! Virker det ikke så gjør som gullf1sk sier. Lenke til kommentar
haika Skrevet 20. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2007 det funket heller ikke beklager. Dere sa at dere trengte litt mere "info". Når jeg Trykker start>kjør>CMD> og skriver :Ipconfig så skjer dette: Windows IP-konfigurasjon Ethernet -kort lokal tilkobling Tilkoblings spesifikt DNS Suffeks: IP-adresse.................................. :192.268.1.3 Nettverksmaske...........................: 255.255.255.248 Standard gateway........................: 192.168.1.1 Ethernet -kort trådløs nettverkstilkobling Medietilstand : Medium frakoblet. Håper dette er til hjelp Lenke til kommentar
KenBjork Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 hvorfor nettverksmaske: 255.255.255.248 (248) 255.255.255.000 vel, beklager om jeg surrer, er trøtt og bomull i hodet enda. Har du satt fast ip på pc? Lenke til kommentar
haika Skrevet 21. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2007 har ingen peiling. Men DNS suffiks... har det noe med koblingen å gjøre? For den er tom. Jeg vil fixe dette problemet så fort som mulig for dette går meg på nervene Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Følg netverkskabelen til du finner en boks med enda flere av den typen kabel, lyser det grønt på den boksen? Lenke til kommentar
haika Skrevet 21. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2007 Folkens. Takk for hjelpen. Jeg løste problemet! Det var bare en enkel passordendring som ikke var registrert ^^ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå