Aak1 Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Jeg har to versjoner av dette bilde: 1. 2. Hit me! Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 Likte bildene godt. Skyene så mer dramatisk ut på det s/h-versjonen, så tror kanskje jeg liker det bildet best. Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 Likte bildene godt. Skyene så mer dramatisk ut på det s/h-versjonen, så tror kanskje jeg liker det bildet best. 8185950[/snapback] Må si meg enig i Knut her. Men det røde i Vesta-ringen trakk for mye fokus. Lenke til kommentar
izek_mendez Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 Vet ikke helt om jeg liker det maleriske preget, overdrevet bruk av støyfjerning? Lenke til kommentar
Mottiman Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 Likte s/h versjonen best. Lenke til kommentar
Anew Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 Dette så ikke bra ut i det hele tatt. Skyene er jo helt flate - se på vannet hvor skyene rett og slett visker ut konturene av bølgene!? Hva har du gjort av etterbehandling her? Horisonten er skjev, og skyene mer rotete enn spennende - jeg ville kuttet der hvor skyene går fra mørke til lyse. Forøvrig likte jeg fargeversjonen best, men jeg tror du med fordel kunne ha tatt bildet 30 minutter senere på dagen, slik at fargene på himmelen ble litt sterkere. Lenke til kommentar
Aak1 Skrevet 19. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2007 Bildet er tatt på ettermiddagen/kvelden uten stativ... Lenke til kommentar
Anew Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 Bildet er tatt på ettermiddagen/kvelden uten stativ... 8189653[/snapback] ...men du har gjort ett eller annet brutalt i etterbehandlingen for å f*cke opp skyene? I landskapsfoto er timing alt, og jeg tror som sagt du hadde fått finere lys litt senere på kvelden. Lenke til kommentar
Aak1 Skrevet 19. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2007 Bildet er tatt på ettermiddagen/kvelden uten stativ... 8189653[/snapback] ...men du har gjort ett eller annet brutalt i etterbehandlingen for å f*cke opp skyene? I landskapsfoto er timing alt, og jeg tror som sagt du hadde fått finere lys litt senere på kvelden. 8189874[/snapback] hum... Har ikke gjort noe spesielt med skyene. Eneste jeg har gjort er noise reduction (kanskje litt mye) curves, levels, og hmm.. Ja det var vel alt... Lenke til kommentar
Anew Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 hum... Har ikke gjort noe spesielt med skyene. Eneste jeg har gjort er noise reduction (kanskje litt mye) curves, levels, og hmm.. Ja det var vel alt... 8189943[/snapback] Jøss! Da har du nok gått alt, alt for langt i NR. Det ser ut som en syk blanding mellom foto og akvarell. Får vi se en variant uten NR? Jeg tror også bildet tåler litt mer fargemetning (saturation) for å jazze opp fargene litt - som det er fremstår det litt flatt, spesielt når fargene i "baderingen" er så knæsje. Lenke til kommentar
Autoxave Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 Det er et fint motiv og en grei komposisjon. MEN ting flyter over i hverandre. Gjenspeilet av skyene i vannet ser merkelig ut. Det er alt for uskarpt, kanskje som følge av for mye støyredusering kombinert med for lite oppskarping i ettertid. Hvilken blenderåpning brukte du? Lenke til kommentar
Aak1 Skrevet 20. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2007 Jeg leter etter orginalen... Jeg vet jeg har den en plass Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Enten lå det er 2cm tykt islag på fjorden, eller så har støyfjerninga di rett og slett eliminert samtlige bølger i enkelte områder av vannet. Det samme gjelder skyene. På et slikt bilde (særlig i s/h) syns jeg faktisk litt støy kan være fint, så vi får håpe du finner originalen.. Prøv å lage et system for hvordan du oppbevarer bildene dine. Mitt triks: 1. kopier bildene inn i en mappe med typisk path "C:\pics\2007\2007-03-20-Isklatring-Oppdal" eller noe slikt 2. lag en ny mappe "best-redigert" inne i denne, og _kopier_ de fineste bildene over i denne 3. rediger alle bildene i den nye mappa, og lagre dem med samme navn (altså overskriv, du har jo originalen utenfor denne mappa) 4. gå ut i originalmappa, lag en ny mappe kalt "www" 5. kjør et batch-script som henter alle bildene fra best-redigert, resizer dem til maks 800x800 pixler og lagrer dem med litt web-komprimering i mappa "www" 6. last opp bildene til din webside Lenke til kommentar
Aak1 Skrevet 20. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2007 (endret) Ok fant den... hmm, nå når jeg sammenligner dem ser jeg også det dere ser... Endret 20. mars 2007 av Aak1 Lenke til kommentar
Aak1 Skrevet 20. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2007 Enten lå det er 2cm tykt islag på fjorden, eller så har støyfjerninga di rett og slett eliminert samtlige bølger i enkelte områder av vannet. Det samme gjelder skyene.På et slikt bilde (særlig i s/h) syns jeg faktisk litt støy kan være fint, så vi får håpe du finner originalen.. Prøv å lage et system for hvordan du oppbevarer bildene dine. Mitt triks: 1. kopier bildene inn i en mappe med typisk path "C:\pics\2007\2007-03-20-Isklatring-Oppdal" eller noe slikt 2. lag en ny mappe "best-redigert" inne i denne, og _kopier_ de fineste bildene over i denne 3. rediger alle bildene i den nye mappa, og lagre dem med samme navn (altså overskriv, du har jo originalen utenfor denne mappa) 4. gå ut i originalmappa, lag en ny mappe kalt "www" 5. kjør et batch-script som henter alle bildene fra best-redigert, resizer dem til maks 800x800 pixler og lagrer dem med litt web-komprimering i mappa "www" 6. last opp bildene til din webside 8194863[/snapback] Ok, skal se til å få ordnet opp i blidene mine, så snart jeg har tid Takk for tipset. Lenke til kommentar
Mrpusten Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Hele romsdalen ser helt vidunderlig ut! Mener å si at det er en av de peneste plassene her i norge. Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Det er jo svært lite støy synlig på originalen (ihvertfall i denne størrelsen) så støyfjerninga er meningsløs. Men det er nok andre ting som kan gjøres med originalen, f.eks. litt levels/curves og slikt. Originalen er jo litt gråkjedelig slik den framstår nå. Lenke til kommentar
Aak1 Skrevet 20. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2007 Hele romsdalen ser helt vidunderlig ut! Mener å si at det er en av de peneste plassene her i norge. 8194969[/snapback] agreed! Dette er tatt fra havnen ved Åndalsnes. Jeg er i Åndalsnes flere ganger i året - besøker familie Dog jeg egentlig ikke kunne tenke meg å bo der, for øde for min smak. Men et utmerket sted for avslapping og for å koble litt av Lenke til kommentar
Mrpusten Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Hele romsdalen ser helt vidunderlig ut! Mener å si at det er en av de peneste plassene her i norge. 8194969[/snapback] agreed! Dette er tatt fra havnen ved Åndalsnes. Jeg er i Åndalsnes flere ganger i året - besøker familie Dog jeg egentlig ikke kunne tenke meg å bo der, for øde for min smak. Men et utmerket sted for avslapping og for å koble litt av 8195033[/snapback] Ja, utrolig fin plass. Bor selv i molde, og jeg skal innrømme at d kan bli litt kjedelig her.. Men naturen er d ingenting å si på Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå