Stoltenberg Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Hei! På HPs Pavilion laptoper, så er det en funksjon som gjør maskinen om til en multimediaspiller. Istedet for å skru på maskinen og loade windows, så kan man trykke på en knapp, slik at maskinen starter i en egen partisjon med bare quickplay. Problemet er at jeg får ikke til å spille av xvids eller divx i denne spilleren. For å spille xvid, så må jeg boote vanlig og bruke vlc e.l. Jeg innbiller meg at når man bruker quickplay-funksjonen, at maskinen bruker mindre batteri enn når man booter vanlig, for så å spille film, derfor er det ønskelig for meg å kunne spille av xvid. Kjekt på turer etc. så, er det noen som vet om det er mulig å få quickplay til å spille xvid/divx? Lenke til kommentar
destilert Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 Ikke at jeg har så mye erfaring på dette området, men jeg ville kanskje tro at en codec kunne løse problemet? Hvis ikke så ville jeg kanskje stilt spørsmålet her: https://www.diskusjon.no/index.php?showforum=98 Lenke til kommentar
Stoltenberg Skrevet 19. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2007 Ikke at jeg har så mye erfaring på dette området, men jeg ville kanskje tro at en codec kunne løse problemet? Hvis ikke så ville jeg kanskje stilt spørsmålet her: https://www.diskusjon.no/index.php?showforum=98 8188136[/snapback] Det hadde nok vært greia med codecs, ja, men her er det jo ingen mulighet for å få installert noen. QuickPlayfunksjonen bruker som nevnt en egen partisjon, og booter i QuickPlay på en måte, så jeg vet ikke hvordan jeg evt. skulle få lagt til en codec. Lenke til kommentar
Stoltenberg Skrevet 20. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2007 noen som har peiling, ell? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå