Thomas Toget Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Vurderer å kjøpe vannkjøling for å en stillere PC. Overklokking er uinterresant. Den eg har er luftkjølt og er ganske stille allerede. Har en 80mm (lavt turtall) vifte og en 120mm vifte på cpu og strømforsyning. Resten er kjølt passivt.. Vil det lønne seg for meg å investere i vankjøling med tanke på støy?? Vil det ikkje bli en slags suselyd med en radiator og vifter? Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Det blir fortsatt litt støy, enten om du har vannkjøling eller ikke. Du vil altids kunne høre en pumpe brumme eller en vifte suse når det er helt stille. Tror noen stille 120mm vifter vil få pcen din ganske stille. Lenke til kommentar
jonas_blomster Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 Er det en stille løsning du er etter er denne et veldig godt alternativ Lenke til kommentar
daherik Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Jeg har fått det veldig stille i min maskin. Eheim1046 pumpe montert på en skumgummi "sandwich" tar vekk all lyd du kan høre fra pumpen. Har bygget inn HDD'ene i et lyddempet og vannkjølt "bur". Hele HK'et er vannkjølt + cpu + gpu. Har en radiator med 3 120mm vifter styrt av en kontrollenhet som baserer seg på vanntemp og en 120mm kabinettvifte som er innstilt på å kun pumpe luft hvis kabinett-tempen blir over en viss grense. Kombinert med en mist 600w psu blir det svært stille. Det eneste jeg hører ved normal bruk er såvidt mine 10k hdd'er og dvd-brennern når de jobber. Ved hardcore gaming blir det litt mer fart på radiatorviftene og psu-vifta, men den er fortsatt så stille at jeg nesten ikke hører den går. Alt i alt gir dette meg nøyaktig hva jeg vil ha. En "lydløs" pc ved normal bruk og MASSE kjølepower når jeg trenger det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå