Gå til innhold

Hvor masse bråker vannkjøling?

Anbefalte innlegg

Vurderer å kjøpe vannkjøling for å en stillere PC. Overklokking er uinterresant. Den eg har er luftkjølt og er ganske stille allerede. Har en 80mm (lavt turtall) vifte og en 120mm vifte på cpu og strømforsyning. Resten er kjølt passivt.. Vil det lønne seg for meg å investere i vankjøling med tanke på støy?? Vil det ikkje bli en slags suselyd med en radiator og vifter?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har fått det veldig stille i min maskin. Eheim1046 pumpe montert på en skumgummi "sandwich" tar vekk all lyd du kan høre fra pumpen. Har bygget inn HDD'ene i et lyddempet og vannkjølt "bur". Hele HK'et er vannkjølt + cpu + gpu. Har en radiator med 3 120mm vifter styrt av en kontrollenhet som baserer seg på vanntemp og en 120mm kabinettvifte som er innstilt på å kun pumpe luft hvis kabinett-tempen blir over en viss grense. Kombinert med en mist 600w psu blir det svært stille.

Det eneste jeg hører ved normal bruk er såvidt mine 10k hdd'er og dvd-brennern når de jobber. Ved hardcore gaming blir det litt mer fart på radiatorviftene og psu-vifta, men den er fortsatt så stille at jeg nesten ikke hører den går.

Alt i alt gir dette meg nøyaktig hva jeg vil ha. En "lydløs" pc ved normal bruk og MASSE kjølepower når jeg trenger det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...