Gå til innhold

Kritikk på webdesign.

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg vil gjerne ha kritikk for v3 av hjemmesiden min (Ern's GamerZone). All kritikk er velkommen og alt vil vurderes hvis det er seriøst. Nyhetslayouten blir sjeldent bra på bildet og blir som oftest forandre når jeg lager den i CSS. Da vil den bli justert og tilpasset bedre og vil se myy bedre ut enn det den gjør nå. Jeg har laset det opp på bildr.no og kan bli funnet her:

http://bildr.no/view/48166

Takk!

-Ernie

Endret av Ernie2k
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tok med tid før jeg fant denne kategorien, nå ser jeg at det er en egen for websider. Men takk for respons og jeg vil poste siden på Web-design, HTML og CSS kategorien.

Bare så det er sagt, har jeg ikke brukt tutorials for å lage siden.

Lenke til kommentar

Stilig grafikk, gode farger. Jobb litt mer med menyen, innholdet og typografien.

Og bare en ting, Ern's GamerZone? Synes ikke dette passer en gamingside i det hele tatt, dette minner meg mer om en portefølje. Tror ikke hardbarka gamere føler seg helt hjemme i dette designet, det er noe du bør tenke på. Ellers et veldig fint design :)

Lenke til kommentar
Wow, stilig! Laga den hvite dekoren selv? :)

Prøv å jobbe litt mer med typografien din. Uthev overskrifter og gi ting litt luft. :)

Ellers er det strålende! Nydelige farger. Det "biter" litt i øynene. Liker det! :)

8191772[/snapback]

Bare en ting jeg tror jeg må få definert før jeg fortsetter. Hva er/mener dere med typografi?

Som sagt er oppsettet til innholdet veldig dårlig på bildet og kommer antageligvis til å se bedre ut når det er i HTML form. Var egentlig mer for min skyld for å ha en grov skisse. Men kom gjerne med forslag til hvordan jeg kan ha den :)

Den vite dekoren fikk jeg fra www.vectorpacks.com ;)

Stilig grafikk, gode farger. Jobb litt mer med menyen, innholdet og typografien.

Og bare en ting, Ern's GamerZone? Synes ikke dette passer en gamingside i det hele tatt, dette minner meg mer om en portefølje. Tror ikke hardbarka gamere føler seg helt hjemme i dette designet, det er noe du bør tenke på. Ellers et veldig fint design :)

8191875[/snapback]

Det er en veldig rar historie bak navnet Ern's GamerZone. Long story short, jeg kjøpte det i ca. 2004 for en veldig dårlig gaming side. Etter at siden ble "lagt ned" gadd jeg aldri avbestille domenet og hosten, og den ble inaktiv som en hosting server for mine egne filer helt til slutten av 2006 jeg endelig lagde en side ut av den og lagde den til en blogg. Navnet er derfor fortsatt Ern's GamerZone, selv om siden ikke har noe med gaming å gjøre og vil være kun en blogg. Håper dette klarner en del av forvirringen. :)

Veldig stilig ramme, som har blitt nevnt, men det var visst en likhet i bakgrunner (http://fourmargins.com/flowery/:dontgetit:

Anyway, jobb litt med typografien (som har blitt nevnt). Øk litt linje høyde og legg til litt letter-spacing kan være en begynnelse.

8193027[/snapback]

Bakgrunnen er tatt fra http://www.squidfingers.com/patterns/3/, antageligvis samme sted som den siden der har det fra også. De er gratis.

---

Jeg hadde tenkt å ta meg friheten til å konvertere siden til wordpress når jeg alt skulle redesigne siden. Har ikke kommet så altfor langt enda, men siden finnes på www.ernsgamerzone.com. Dere kan se selv der da at menyen og innholdet ikke helt er ferdig. Nå som jeg er på skolen og har dårlig oppløsning ser jeg at den skroller litt til høyre selv om det ikke er noe der. Dette skal jeg fikse når jeg kommer hjem. Ellers blir det litt arbeid på sida utover uka, men ikke altfor mye siden jeg har heldagsprøve på fredag.

Jeg er en veldig visuell person, altså skjønner jeg ting bedre ved å se dem. Så hold det i bakhodet når/hvis du skal prøve å forklare noe ;) Bare å komme med flere, kanskje litt mer konkrete, forslag. Takk! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...