hean Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Problem har en tendens til å løse seg etter å ha postet det i forumet, heldigvis. De fleste problem får jeg i php men denne gangen dukket det opp ett med css. Håper det finnes noen CSS guruer her i kveld for jeg har visst ett uvanlig problem. Følg med Først lager jeg meg en hovedmeny, menyen er da plassert i en tabell og tabellen med dens celler er posisjonert og gitt utseende slik: table.meny { border-bottom-width: 0px; border-bottom-color: #294350; border-top-width: 0px; border-top-color: #294350; border-left-width: 0px; border-left-color: #294350; border-right-width: 0px; border-right-color: #294350; position:absolute; left:150px; top:150px; border-style: solid; background-color: #ffffff; } Blir fornøyd med den menyen og plasseringen er fin. Bestemmer meg da for å lage en ramme som jeg kan ha hovedinnholdet på siden i. Dette løses med en div.ramme løst slik: div.ramme { border-color: #294350; width: 400px; height: 500px; position: absolute; top: 0px; left: 100px; border-style: solid; border-bottom-width: 3px; border-top-width: 3px; border-left-width: 3px; border-right-width: 3px; } Problemet er at når jeg setter inn rammen blir menyen som nevnt tidligere plassert i forhold til den nye rammen og IKKE kantene på nettleseren. Så når rammen flyttes følger menyen etter...trodde ikke noe slikt skulle skje med CSS. Skjønner faktisk ikke noe jeg Noen som har peiling Lenke til kommentar
Runar Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Kan jeg få foreslå at du kastar tabellane? Bruk lister ( ) til menyer, ikke tabeller. Lenke til kommentar
hean Skrevet 18. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2007 (endret) Kan jeg få foreslå at du kastar tabellane? Bruk lister (<ul>) til menyer, ikke tabeller. 8183706[/snapback] Takker Uansett gjør vel ikke lister i nærheten det samme som tabellene men er det eneste løsning så må jeg vel bruke det da Kan man redigere lister i css? Endret 18. mars 2007 av Zatuu Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Hva mener du med redigere? Du kan endre på hvordan de ser ut ja, men ikke innholdet tror jeg. Lenke til kommentar
hean Skrevet 18. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2007 Hva mener du med redigere? Du kan endre på hvordan de ser ut ja, men ikke innholdet tror jeg. 8184185[/snapback] Joda, det var det jeg mente.... er i ferd med å legge om til lister nå så må vel sjekke ut dette Lenke til kommentar
Runar Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Lister er langt fra det samme som tabeller, men det er det du skal bruke til menyer. Ihvertfall i følge dagens standarder. Du kan redigere innholdet i listen akkurat sånn du vil. Les noen guider om det Lenke til kommentar
hean Skrevet 18. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2007 Lister er langt fra det samme som tabeller, men det er det du skal bruke til menyer. Ihvertfall i følge dagens standarder. Du kan redigere innholdet i listen akkurat sånn du vil. Les noen guider om det 8184529[/snapback] Hehe, gjorde som linken din. Prøvde først me lister, deretter med flere div-rammer men med en gang jeg legger til denne rammen som hovedinnholdet skal ligge i flytter hele dritten seg og plasserer seg etter hvor den rammen står uansett om det er lister eller andre div-er. Så til slutt står jeg igjen med samme problem Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå