Gå til innhold

Duger denne til spill av nyere sort?

Anbefalte innlegg

cpu: AMD CPU Athlon 64 X2 4600+ Socket AM2 2.4GHz 2x512kB Boxed

hk: Gigabyte GA-M55S-S3, nForce 550

ram: TwinMOS DDR2 Twister PC6400 1024MB CL5 64M*8/16chip, 800MHz

kabinett: APLUS Case Qubic, Sort Midi tower (Uten Strømforsyning)

hd: Samsung SpinPoint P120 250GB SATA2 8MB 7200RPM

grafikk: XFX 8800GTS 320mb

psu: MIST 500W

Vet det er litt i det minste laget med ram, men får duge foreløbig.

Noen forslag til hva annet jeg bør legge til lista mi?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kjøp 2gb ram, hvis du ikke skal overklokke så kan du like godt kjøpe 667mhz ram, hvis det var 800mhz, sies å være liten merkbar forskjell.

mist500 bra psu, alikevel du bra psu til 400-500kr.

en annen fordel kan være å gå for intel conroe, derimost så sparer du en del på amd. spesielt conroe hvis du skal overklokke.

eneste jeg ser du mangler er brenner, hodetelefoner, mikrofon, høytalere, mus, matte, keyboard. vanlig keyboard 100kr duger i hvit. logitech optisk funker fint. skjerm. dvi skjerm f.eks. rundt 2-6ms lite å si, bare hold deg unna 25ms til spilling.

Lenke til kommentar

Mye fornuftig fra pizzafordi der.

Jeg ville nok også spart inn litt på strømforsyningen, og lagt pengene i cpu og/eller minne. Om du går litt opp i pris på CPU, vil nok Core 2 Duo E6400 være mest aktuell.

Skal du ha et billig tastatur, så er dette svært bra: Labtec Standard Keyboard 50 kr. Jeg bruker et slikt til programméring, som er et annet bruksområde enn spilling, men det duger. ;)

Hvilken skjerm har du? Duger den? Gjerne si hvilen modell den er. Takler den høye oppløsninger? Om det er CRT-skjerm så kjør den i minst 75 Hz så du slipper flimring.

PCen vil takle nye spill veldig bra, og det er en god idé å ha en skjerm som takler høye oppløsninger som 1600x1200 eller 1680x1050(?) om du skal dra nytte av en slik pc.

Lenke til kommentar

Kommer til å kjøpe 1gb brikke til. Brenner og tastatur har jeg fra før. Lurte litt på core2 men blir litt dyrt.. Kjører pc'en på LG 32LX2R lcd tv så skjerm er ikke noe problem.

Har ikke tenkt å overclocke noe særli, ikke med det første iallefall. Får bare satse på det duger :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...