cloud85 Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 (endret) Jeg har tenkt meg inn på medisinstudiet, men har kommet fram til at jeg har lyst til å studere i utlandet. Jeg har sett litt rundt, men de fleste universitetene sier bare noe om hvor fint det er å studere hos dem, ikke noe om krav og grenser. Er det noe sted det går an å få oversikt over hvilke poenggrenser som finnes ved forskjellige universitet i utlandet? Og hvilke fag det er nødvendig å ha... Finnes det noen samleside for dette, eller noen mulighet for å finne det ut hadde det vært kjempefint å få tips! Tusen takk Endret 18. mars 2007 av cloud85 Lenke til kommentar
cloud85 Skrevet 19. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2007 har sett på sida. sto en hel masse om alle de forskjellige universitetene, og det er vel og bra. men jeg prøver å finne ut hvilke jeg har muligheten til å komme inn på. Men takk for tipset Lenke til kommentar
Thoz Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 Mange universiteter har norske representanter. Regner med du skal til øst-europa, da kan du jo alltids høre med sonans interstudies eller bjørknes world wide education. Tror du bør ha rundt fire i snitt i de viktigste realfagene og tilstrekkelige kunnskaper i engelsk (4tror jeg). Ellers er det mange universiteter som gjennom sine norske representanter holder skriftelige opptaksprøver og evt. et intervju. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 En bekjent av meg måtte kun ta en test av realfagene for å komme inn i Ungarn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå