Gå til innhold

Installere Windows 2000 - diskettstasjon kaputt

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en gammel bærbar pc (NEC) med Windows 2000 Pro som OS.

Med jevne mellomrom, minst en gang hvert år, bruker jeg å formatere maskinen. Legger da inn Windows 2000.

Harddisken er delt i 2 partisjoner, C og D.

Nå har jeg støtt på et problem som jeg ikke kommer rundt. Diskettstasjonen i PCn har sluttet å fungere slik at jeg ikke får brukt de fire oppstartsdiskettene til å slette og opprette nye partisjoner, noe som er nødvendig for å få et helt "rent" system. Hvis jeg bare bruker Windows 2000 cden har jeg ikke mulighet til å slette og opprette nye partisjoner.

Har dere noen ideer om hva jeg kan gjøre for å få en "ren" Windows 2000 installasjon?

Er det mulig å lage en ny bootbar cd der jeg har tilgang til alle muligheter?

Vennlig hilsen

tommelomsk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9812398713

Er du helt sikker på at du ikke får slettet partisjonene under installasjonen av 2000? Begynner å bli en stund siden, men jeg tror du kan få frem alternativet.

Ellers kan du lage en bootcd - som du foreslår - og partisjonere med den. UBCD eller BartPE kan anbefales.

Lenke til kommentar

Du har mulighet til å slette / opprette partisjoner med Win2000 cd'en. Prøvde nå på test pc'en min, og det funker uten problemer.

Startet rett opp fra cd platen, og valgte ikke reparer. (ESC)

Legger ved bilde slik at du kan se:

post-46264-1174248617_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Du har mulighet til å slette / opprette partisjoner med Win2000 cd'en. Prøvde nå på test pc'en min, og det funker uten problemer.

Startet rett opp fra cd platen, og valgte ikke reparer. (ESC)

Legger ved bilde slik at du kan se:

post-46264-1174248617_thumb.jpg

8183576[/snapback]

Mulig at jeg ikke har vært helt heldig med min versjon av Windows 2000 Pro Engelsk, får opp samme skjermbilde som deg unntatt alternativet med å slette partisjoner.

Det er derfor jeg bestandig har brukt oppstartsdiskettene til å slette partisjon C, opprette ny partisjon C og legge inn OSet.

Takk likevel.

Vennlig hilsen

tommelomsk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...