Åsmund Skrevet 12. desember 2002 Del Skrevet 12. desember 2002 Når jeg startere opp pc-en kommer det en rar lyd fra enten cpu vifta eller chisett vifta. For å få den til å gå vekk må jeg slå av og på pc-en. Hvis jeg bare lar pc-en boote vil den gå vekk etter et minutt eller slik. høtt kan detta være? Lenke til kommentar
tunefish Skrevet 12. desember 2002 Del Skrevet 12. desember 2002 Typisk slarkete cpu-vifte? Har hvertfall smme problem på min gamle maskin og da er det dette som er tilfelle. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 12. desember 2002 Del Skrevet 12. desember 2002 Er nok lageret i viften ja. Bytt vifte! Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 12. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2002 det er en alpha pal 8045 kjøler med en 12db papst vifte... Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 12. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2002 kanskje keg skulle forsikre meg om at det er cpu vifta først men det er vanskelig å høre hvor den kommer fra. kan jo putte fingeren inni vifta en liten stund for å stoppe den. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 12. desember 2002 Del Skrevet 12. desember 2002 Mulig det er vifta i PSU'en også. Hadde problemer med dette på mitt nye AOpen HX08 kabinett (tilbake i 1998). Etter tre måneder gikk PSU vifta dukken. Bytta den ut med vifta fra et annet AOpen kabinett og tro det eller ei, 3 måneder senere igjen gikk også den til h******. Bytta ut vifta igjen, men denne gangen med vifta fra et billig PSU og skulle du ha sett, den vifta funka greit i 4 år framover. :smile: Lenke til kommentar
Nicroman Skrevet 12. desember 2002 Del Skrevet 12. desember 2002 Har det samme problemet med en av viftene i serveren min, en 80x80mm vifte (2 år gammel).. men roer seg etter ca. 20 sekunder, så er nok på tide å bytte den.. før den bryter sammen.. :smile: Lenke til kommentar
slowcooler Skrevet 12. desember 2002 Del Skrevet 12. desember 2002 Typisk problem, har skiftet et utal vifter i Psu-er, og Cpu-er rundt om hos folk. Skift viftene du, det koster noen kroner. Benytt anledningen til å kjøpe stillere vifter, det er god investering. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå