inaktiv000 Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Hei, jeg har en 32" TV med HDMI inn. Bruker i dag DVI->HDMI-kabel. Jeg trenger en PC som er rimelig, og er stuevennlig. Har sett på dette kabinettet. Finner lite informasjon om verken kabinett eller produsent, håper noen her vet noe. Jeg er helt utdatert når det gjelder hovedkort, men forstår det slik at jeg trenger et micro-ATX. Sokkeltype har jeg ingen anelse på, men jeg må vel først bestemme meg for prosessor og finne hovedkort etter det. Tips her? Prosessoren bør være billig og stillegående (kreve lite kjøling). Dersom hovedkortet har innebygget DVI, surround og nettverk hadde det vært fint. Har i dag en med AMD 2400+ der jeg kjører Windows XP. Det fungerer, men Windows Media Center Edition eller Vista kan bli aktuelt. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Det kabinettet så godt ut det Skal du bruke den CPU du nevner eller skal du kjøpe alt nytt? Prisgrense? Lenke til kommentar
halnes1 Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 Du er vel ute etter et Intel DG965 kort tror jeg da. http://www.stretto.no/PartDetail.aspx?q=p:1005483;c:36123 http://www.hardware.no/nyheter/hovedkort/s...fra_intel/28585 Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 19. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2007 Takk for svarene! Jeg trenger ikke å bruke den CPU jeg har i dag, da jeg har en "komplett" men gammel maskin. Ang. det foreslåtte hovedkortet: - Foreslår du en med dette brikkesettet fordi det egner seg til HTPC? - Hvilket bruk er Core 2 beregnet for? - Ser at formfaktor er picoBTX. Hvordan er dette i forhold til micro-ATX? Lenke til kommentar
halnes1 Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 (endret) Nederste linken er der vel linker til mATX også. Du kan jo bruke forskjellige CPUer står vel på spesifikasjonene til HK. Jeg fant bare kort med DVI , dette er ikke kort jeg har prøvd. Lykke til. Endret 19. mars 2007 av halnes1 Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 21. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2007 Var innom Mamoz og fikk se kabinettet i dag. Det lyste av plæstikk, og LCD-skjermen som ser ut til å være i farger så veldig døll ut (tipper 7-segment e.l.). Det fulgte heller ikke med noen manual/driver-CD, og ettersom merket Vikings er omtrent umulig å finne på nett, gir jeg opp dette kabinettet Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 Var innom Mamoz og fikk se kabinettet i dag. Det lyste av plæstikk, og LCD-skjermen som ser ut til å være i farger så veldig døll ut (tipper 7-segment e.l.). Det fulgte heller ikke med noen manual/driver-CD, og ettersom merket Vikings er omtrent umulig å finne på nett, gir jeg opp dette kabinettet 8207495[/snapback] Såpass ja. Da skjønner jeg det. Ta en titt på Lian Li sine HTPC, eventuelt silverstone Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 22. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2007 Ja de virker hakket kvassere når det angår design. Tor nok det må bli noe i metall. Hva med CoolerMaster Cavalier? Den var ikke så veldig dyr.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå