Gå til innhold

Oppdatere BIOS og Chipset Driver

ovinn

Anbefalte innlegg

Heihei,

Jeg har et ASUS A8N SLI-Premium hovedkort som jeg ikke får bootet noen disker mot, jeg tror det kan være fordi jeg har en gammel BIOS versjon, så jeg tenkte å oppdatere BIOS på den. Da må jeg også oppdatere Chipset for å unngå mulig kræsj står det på hjemmesiden til Asus.

Spørsmålet mitt er om jeg bare skal laste ned BIOS versjonen og boote fra cd, og om det går ann å oppdatere Chipset driver via boot fra cd-rom?

Mvh

Øyvind :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke så mye erfaring med oppdatering gjennom cd ell lignende, da bruker USB. Trur imidlertid ikke hovedkortet ditt støtter det. Asus har programvare for bios, har ikke sjekket den direkte for oppdatering, men verdt å skjekke ut. Ellers trur jeg det skal kunne gå ann å brenne oppdateringsfilen over på cd og boote fra den. Prøv trykke "Alt+F2" om ikke skjer noe (hovedsakelig for oppdatering gjennom USB disk). En annen viktig ting er at du muligens må forandre filnavnet til navnet på hovedkortet, A8NSLI eller A8N. Brenn begge på cd'en så er du sikker.

Lenke til kommentar

Asus har programvare for det ja, men jeg får ikke brukt det. Har en anelse om at BIOSen min er for gammel i forhold til versjonen på diskene jeg kjører. Men takk for svar! : ) skal prøve hva du sier.

Øyvind

EDIT: Hva mente du med endre filnavn?

Endret av DJ Ovin
Lenke til kommentar
Flasha BIOS, gikk av seg selv egentlig, men det ser ikke ut som om det var det som var problemet.. Skal ta den med på PrivatLAN i helga, er en kompis som sikkert har mer peiling enn meg, så vi får se ^^)

Øyvind

8215255[/snapback]

Bra ordnet seg. Når sa endre filnavn leste jeg på asus sine hjemmesider at måtte endre filnavn til navnet på hovedkortet som fortalt over. Kan hende det bare var i forbindelse med å oppdatere med USB, er ikke sikker der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...