Gå til innhold

Overklokking av en P2 333Mhz

shaokahn

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ehm...tuller du?

Det der finnes det INGEN som kan svare på. Om noen her har prøvd å overklokke noe sånt, så husker de det sikkert ikke heller.

Prøv å øke 10mhz du...blir den ustabil så har du svaret ditt...

[ Denne Melding var redigert av: Hurley på 2002-12-12 09:40 ]

Lenke til kommentar

Joda, Hurley. Jeg kan svare på denne :grin:

Du kan ikke forandre multipliern på CPUn da den er låst. Kun de første PII-prosessorene var ulåst.

Men du kan alikevel øke FSBn: Prøv feks med 75MHz, 83MHz og 100MHz hvis HK støtter disse frekvensene. Mulig du kan få høyere også (103MHz eller 112MHz), men ikke regn med det. Eneste måten du _kan_ klare høyere frekvens er med ekstremt god kjøling, og selv da er det ingen garanti for at det skulle gå med akurat din CPU.

Du kan også øke core-volten på CPUn, men da må du åpne cartridgen og lodde på CPU-kretskortet. Ikke å anbefale for den som ikke har gjort no slikt før. Ikke har jeg noen beskrivelser på det her og nå heller.

Med øket spenning _kan_ du ofte få CPUn mer stabil hvis den viser tegn til å være ustabil ved en gitt frekvens.

Lenke til kommentar

Jepp Zorro! Det er riktig.

Siden han ikke kan endre multiplikator og PII ikke lar seg klokke så bra, så vil jeg tippe det beste rådet er å øke FSB til 75 (og evt til 83) og teste. Hvis PCI-enhetene tåler det så er vel egentlig 83MHz FSB (og dermed 416MHz CPU) det meste han han håpe på. Ivestering i vifter osv. er neppe verd prisen i forhold til sansynligheten for at PC'n skal takle et hakk høyere FSB.

------------------

Et helt annet forslag er å sjekke om HK har Intel 440BX chipsett. Hvis det har det kan han gamble på å kjøpe en tualatin (Celeron 1100 til 1400), Slot1->S370 konverter og kjøler, modde pinnene på CPU for å få riktig spenning og SÅ overklokke. Hvis det funker så kan han fort få en ca 1600MHz maskin for under tusenlappen.

Hmm.. men da kan han egentlig kjøpe billigste SDram HK + CPU og kjøler til ca samme pris...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...