Gå til innhold

Pause i studiene


Thoz

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg går nå siste året på vgs. og begynner å bli ganske grundig lei av skolen. Likevel gleder jeg meg hver gang jeg begynner å tenke på studier, men jeg vet ikke helt om jeg orker å begynne på en lang utdannelse med en gang. Jeg tenker spesielt på jus i Bergen. Jeg bor nå i Oslo, så det betyr jo en helt ny tilvørelse og et helt nytt fag, da jeg bare har hatt realfag på skolen. Jeg gleder meg til å begynne og tror jeg kommer til digge det, men da jeg er så lei nå er jeg litt redd for å møte veggen midt i studiene.

 

Derfor lurer jeg på om noen vet om det er veldig problematisk å ta en liten pause midt i studiene hvis det kommer til det?

Hvis jeg f.eks. fullfører de to første årene med stor bravur, men føler at jeg trenger en pause, må man da ta de to første årene om igjen da?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis jeg f.eks. fullfører de to første årene med stor bravur, men føler at jeg trenger en pause, må man da ta de to første årene om igjen da?

8182665[/snapback]

 

Nei det må du ikke. Studepoeng som du har fullført har du til "odel og eie". Bruker vanligvis ikke være noe problem å få ett års permisjon fra studier.

Lenke til kommentar

Men du må ikke vente mer enn 1år, har hørt at det poengsystemet vi har nå skal forandres slik at man ikke får så mange poeng for realfag. Dette trer i kraft i 2009 hvis jeg ikke tar helt feil...?

Har bare hørt dette av noen i klassen, men de virka ganske sikre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...