Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Spm. ang. Homeplug

Anbefalte innlegg

Prøvde å søke etter svar men ble lei av å lese å lese. så spørr heller.

Hos meg så har jeg to sikringskap med separate målere men med EN felles hovedsikring. Modemet og routern står på det ene rikringskapet og min PC står på den andre.

Så jeg lurer på, Får jeg kontakt ved å koble opp dem på vært sitt sikringskap??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uten å ha vært for mye borti homeplugg'ene. Så mener jeg at dette skal kunne fungere helt ok. Men også at det fungerer, men ikke opptimalt.

Men det er som i boligblokker, der hvis flere naboer har homeplugg kan de ta inn hverandre, og derfor er krypteringen grei, så ingen bruker andre sitt, som ved trådløs, der man også krypterer og spærer nettet sitt..

Lenke til kommentar

Testet disse i forskjellige oppsett, men aldri helt funnet ut om det er målerne som sperrer, eller om det bare har vært for lange ledninger som var problemet.

Får du til å låne to enheter for å prøve hadde det vært det beste. Kjipt å kjøpe to for å prøve, og så finner du ut at de ikke virker.

Lenke til kommentar

men kryptering i seg selv er jo ikke pga det kan gå videre..

men mente det med at det er spære med kode på nettet, for å bruke det..

kryptering er kryptering, bare ræva formulert fra min side ;) tar den, leste selv igjenom nå, og forstod at deg eg skrev virka helt teit ;) hehe

BiggJJ; da går forbi målerene.

Fått vite at at de tilogmed i tilfeller går ut fra huset, og over til nabohus, via de koblingskapene som er ute i veier etc.

Lenke til kommentar

oki. :p Men sendte mail til PCutstyr.no så får jeg bekrefta det helt. vil være helt sikker før jeg betaler nesten 2k,- kr, å at det ikke funker.

Hehe, kryptering er egentli bare no møk. Spessielt med hastigheten til WLAN'et. pga du bruker flere "bit" i en pakke til å kryptere og mindre til data

Lenke til kommentar
oki. :p  Men sendte mail til PCutstyr.no så får jeg bekrefta det helt. vil være helt sikker før jeg betaler nesten 2k,- kr, å at det ikke funker.

Hehe, kryptering er egentli bare no møk. Spessielt med hastigheten til WLAN'et. pga du bruker flere "bit" i en pakke til å kryptere og mindre til data

8182829[/snapback]

du står vel fritt frem til å skru av slikt?

hastighet er en ting, men sikkerhet av data er vel viktigere?

du vil vel ikke gjøre det mulig at noen overvåker trafikken din og snapper ut passord? selv om det ikke er så sannsynlig at noe sånt skjer, er det greit å være føre var.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...