Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Får ikke tilgang til delte kataloger fra 2000 til XP

Anbefalte innlegg

Hei jeg har en problemstilling som jeg gjerne kunne tenkt meg å fått svar på. Jeg ser det har vært debatert lignende tråder før, men ikke helt det samme derfor lager jeg en ny tråd (heng meg hvis jeg ikke skulle gjort det), uansett her er problemstillingen:

Jeg har nettopp kjøpt meg en router Dlink DI-614+(http://www.dlink.no/products/details.asp?Nr=215). Routeren er bra den (det lille jeg skjønner meg på routere, og det er lite foreløpig) i følge de tester jeg har sett på den, men jeg har problemer med å få tilgang til delte kataloger (helt sikkert ikke et router problem, men heller et windowsproblem).

Jeg har pc med Win XP og en med Win 2000. Det som er det rare oppi det hele er at jeg får tilgang til kataloger fra XP til 2000 men ikke fra 2000 til XP i explorer, da får jeg feilmeldingen

"There are currently no logon servers available to service the logon request".

Jeg ser workgroup'en og pc'en i explorer, men så snart jeg prøver å skal se hvilke kataloger som er delt på maskina - så henger 2000 en stund og deretter dukker den nevnte feilmeldinga opp.

Er det noen av dere som har vært borti lignende eller evt kunne tenkt dere å komme med forslag til hvordan jeg skal løse dette? Løsning på dette spørsmålet mottas med store ovasjoner...

Så lurer jeg på om noen av dere har tips på god litteratur (enten i bokform eller elektronisk form) på det med nettverk og hvordan man setter opp en godt organisert nettverk for hjemmebruk. Kanskje også litt om hvordan routere fungerer og hvordan disse bør settes opp for å få tilstrekkelig med sikkerhet osv. Hvis noe av dere har noen gode nettsteder for dette så hadde det vært fint også...

mvh

BB

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...