Gå til innhold

Kan dataen stå på hele tiden?


Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp får meg en ny pc. Har seff lyst å la den stå på når jeg går om morningen på jobb,siden jeg har bredbånd å vil laste ned mest muligt,men for farlig er dette ? Hva sier om en data maskin man har bygget selv , vil man få det dekket på forskringen om uhellet skulle være ute?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er helt ufarlig å la en maskin stå på 24/7. En datamaskin kan nesten ikke ta fyr. Bare tenk på alle serverene rundt omkring i verden, hvor ofte hører du at det er en datamaskin som har tatt fyr? Ikke ofte.

 

Det er f.eks mye større sannsynlighet for at du omkommer i en bilulykke, enn at huset brenner ned pga. av at datamaskinen har tatt fyr.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-12 09:27, skrev gaaal:

Jeg har nettopp får meg en ny pc. Har seff lyst å la den stå på når jeg går om morningen på jobb,siden jeg har bredbånd å vil laste ned mest muligt,men for farlig er dette ? Hva sier om en data maskin man har bygget selv , vil man få det dekket på forskringen om uhellet skulle være ute?


 

Går glimrende det. Men pass på at skjermen går i sovemodus, ingen grunn til at den skal stå på hele dagen (bruker strøm, blir varm, mm). Har du flatskjerm er det ikke så farlig..

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-12 09:54, skrev RedScorpion:

Quote:


Den 2002-12-12 09:37, skrev NickFalk:


256+100 =356

Hæ er det ikke 356 dager i året? :0


 

365 kanskje? :wink:

Eh, det var faktisk et forsøk på å være morsom på egen bekostning. :wink: (Etter tidligere sløvsinn).

 

Men det var tydeligvis ikke så lett å begripe? :wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...