Stian89 Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi....UAAAEOH.I03xiL Kjøpte for noen dager siden overstående router. Har konfigurert det trådløse nettet til å bruke WEP kryptering. Videre har jeg to maskinen, en macbook med osx, og en pc med windows. PC'en finner nettverket, og jeg kobler til med WEP nøkkelen uten problemer. Osx airport finne også nettverket, men nekter å godta WEP nøkkelen. Uansett hvor mange ganger jeg prøver å skrive den inn for å sørge for at jeg skriver den korrekt, får jeg beskjed om at nøkkelen ikke er gyldig. Noen som har den fjerneste anelse om hvorfor OsX ikke klarer å koble til et nettverk med WEP kryptering? Lenke til kommentar
ranvik Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 du bruker self hex key, eller password frace ? hexkey funker vær gang. Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 18. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2007 har bare prøvd med password phrase (regner med at du snakker om når jeg skriver inn WEP keyen i airport? Jeg får prøve med hex, men har ikke muligheten til å gjøre det sånn på direkten. Satte opp nettverket hos tanta/onkelen min. Andre ting jeg kan prøve? Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 20. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2007 bump bump bump bump Lenke til kommentar
mr_trout Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Som tidligere sagt bør du prøve med hex kode. Husk 26 tegn for 128 bits wep. Ellers er ofte wpa tkip greit å bruke. Sikrere kryptering og god kompabilitet med utstyr. Lenke til kommentar
ranvik Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 du har vel ikke bruk den pc'en på telenor linje før, så pppoe dritt står på ? og en klasiker. Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 21. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2007 Takker for innspill, skal sjekke pppoe og prøve på hex nesten gang jeg er innom tanta mi. Stian. Lenke til kommentar
kjbu Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 pppoe dritt står på ? er en klassiker. 8200300[/snapback] Er faktisk uenig med deg der. PPPoE er en mye mer utbrett standard enn PPPoA (som bl.a nextgentel bruker). Dette gjør at de fleste routere støtter PPPoE, men ikke PPPoA autentisering. Hvis du vil kjøre din egen mer avanserte router enn den som blir levert av bredbånds-leverandør, må du dermed ha PPPoE. I den tid når PPPoE-autentiseringen ble gjort i PC'n istendenfor i router (som det er i dag) var det en del problemer ja, fordi dette krevde konfigurering av PC'n. I dag er ikke dette noe problem siden routeren tar denne jobben. Mvh Kjetil Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå