iMedia_4226 Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 (endret) Hei, jeg har en Sparklan Wireless SOHO Router og et trådløst nettverkskort ved navn SMC Networks EZ Connect TURBO, wireless PCI card med opptil 108 Mbps. På PCen mottar jeg bare 11 Mbps med signalsstyrke veldig lav til lav. Hva kan jeg gjøre for å få bedre signalstyrke? Kan man overklokke nettverkskortet? Må jeg kjøpe extender/switch eller er det noe som kan gjøres på en enklere og billigere måte? Noen tips?? Endret 18. mars 2007 av iMedia_4226 Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Skaff deg en ekstern antenne til nettverkskortet : http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=302660 Lenke til kommentar
iMedia_4226 Skrevet 18. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2007 Den du anbefaler er ikke til nettverkskortet, men til routeren.... står hvertfall det i en av kommentarene Lenke til kommentar
-Alex- Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Har også tenkt på å kjøpe meg ny antenne til routeren min, pga. at jeg får elendig signal i etasjen over. Er det noe vits når en stor del av rommet og taket (terrase) er dekket av betong? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 (endret) Den du anbefaler er ikke til nettverkskortet, men til routeren.... står hvertfall det i en av kommentarene 8182999[/snapback] Det er typen connector som avgjør hvor du kan koble til antennen. Man skal ikke tro alt man leser Endret 18. mars 2007 av la7dfa-com Lenke til kommentar
iMedia_4226 Skrevet 19. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2007 når du skriver: du skal ikke tro alt du leser... inkluderer det deg? Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 (endret) Jeg vil nå tro en radioamatør(eller er du proff) som la7dfa har litt mere peiling enn en åndsvak person som har kommentert på komplett.no helt uten å vite hva en snakker om. En antenne fungerer i prinsippet begge veier, ofte vil man da ha retningstyrt antenne på klienten, men beholde dekningen fra routeren sin side 360 grader. Men jeg lurer litt på hvilken modell du har av den der SparkLAN routeren. Endret 19. mars 2007 av kpolberg Lenke til kommentar
iMedia_4226 Skrevet 20. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2007 Jeg har som sagt en SparkLAN Wireless SOHO Router og det står ikke mer på den enn det!... noen anbefalninger når det gjelder antenne?? Helst komplett. no! Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Problemet er det at den eneste SparkLAN Wireless SOHO routeren jeg finner støtter ikke mere enn 11mbps, da er det litt vanskelig å hjelpe deg videre. Men ellers, er det bare å finne ut hva slags connector du har bakpå routeren, også kjøpe en som passer. Lenke til kommentar
iMedia_4226 Skrevet 20. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2007 Takk............... Lenke til kommentar
iMedia_4226 Skrevet 20. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2007 Hvordan finner jeg ut hva slags connector jeg har ved å se bak på routeren eller nettverkskortet. Hvordan kan jeg annta hva slags type plug in(skru inn) jeg har? Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 http://en.wikipedia.org/wiki/RP-SMA Her er RP-SMA. litt lenger nede på siden der finner du linker til de andre connectorene. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 når du skriver: du skal ikke tro alt du leser... inkluderer det deg? 8185735[/snapback] Det stemmer nok at man skal være kritisk til både kilde og sak. (Hvorfor henvender du deg på dette forumet hvis du tror vi ikke har peiling?) Som sagt så må man ha connector å skru antennekontakten i. Som regel vil det være en slik på en router, mens andre trådløsenheter har dette i noen tilfeller. Om du velger å sette antenne på det ene eller det andre vil effekten på forbindelsen mellom de to være det samme (bedret signalstyrke ved bruk av 'sterkere' antenne). Lenke til kommentar
iMedia_4226 Skrevet 21. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2007 Men vil jeg få enda bedre signaler om jeg ikke bare har den på en av enhetene, men en veldig bra antenne på begge enhetene? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Det vil du få. Det er nesten ren matematikk å regne ut dette. Har du f.eks to antenner med 10 ganger forsterkning så kan du gange 10 med 10 og får da 100 ganger sterkere signal (20dB) enn en antenne uten forsterkning. Lenke til kommentar
iMedia_4226 Skrevet 24. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2007 Hvilken enhet lønner det seg å koble på en bedre antenne på? Ruteren eller nettverkskortet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå