Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Bedre signalstyrke ønsket!


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har en Sparklan Wireless SOHO Router og et trådløst nettverkskort ved navn SMC Networks EZ Connect TURBO, wireless PCI card med opptil 108 Mbps. På PCen mottar jeg bare 11 Mbps med signalsstyrke veldig lav til lav. Hva kan jeg gjøre for å få bedre signalstyrke? Kan man overklokke nettverkskortet? Må jeg kjøpe extender/switch eller er det noe som kan gjøres på en enklere og billigere måte? Noen tips?? :ermm::hmm::dontgetit:

Endret av iMedia_4226
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil nå tro en radioamatør(eller er du proff) som la7dfa har litt mere peiling enn en åndsvak person som har kommentert på komplett.no helt uten å vite hva en snakker om.

 

En antenne fungerer i prinsippet begge veier, ofte vil man da ha retningstyrt antenne på klienten, men beholde dekningen fra routeren sin side 360 grader.

 

Men jeg lurer litt på hvilken modell du har av den der SparkLAN routeren.

Endret av kpolberg
Lenke til kommentar
når du skriver: du skal ikke tro alt du leser... inkluderer det deg?

8185735[/snapback]

Det stemmer nok at man skal være kritisk til både kilde og sak.

(Hvorfor henvender du deg på dette forumet hvis du tror vi ikke har peiling?)

Som sagt så må man ha connector å skru antennekontakten i. Som regel vil det være en slik på en router, mens andre trådløsenheter har dette i noen tilfeller.

Om du velger å sette antenne på det ene eller det andre vil effekten på forbindelsen mellom de to være det samme (bedret signalstyrke ved bruk av 'sterkere' antenne).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...