miCro-miDas Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 eg skal kjøpe en ny pc og har planer om en shuttle pc som passer til gaming. pcen skal være så kraftig så mulig får en pris på ca 8000kr? noen forslag? Lenke til kommentar
Fjellhesten Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Litt mer info hadde vært fint. Har du skjerm, tastatur, mus, noen komponenter fra før? Hva annet enn gaming skal du bruke den til, og hvilke spill? skal du kjøre 2 skjermer? Lenke til kommentar
miCro-miDas Skrevet 18. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2007 (endret) har mus, tastatur, skjerm alt uten om selve maskinen har du noe forslag? Endret 18. mars 2007 av miCro-miDas Lenke til kommentar
Fjellhesten Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Ok, kan prøve å hjelpe. Har nettopp bygd en Shuttle selv:D Jeg vil veldig sterkt anbefale deg en Core 2 Duo proessesor. Da blir billigste SHuttle model denne: SD37P2. Har denne selv og er veldig fornøyd. Men den koster i underkant av 4000:S Men med tanke på pris-raset av Intel prossesorer 22. April mener jeg dette er veien å gå. Så kan du i tillegg spare opp litt penger til da. SD37P2, E6400 2,13 Ghz, 2 GB PC-5400 ram, 256 mb skjermkort, dvd-brenner, 250 GB disk Den satte jeg opp, blir akuratt 8k. Ville helst valgt et bedre skjermkort, men mener det er verdt pengene å satse på en Shuttle med core 2 duo støtte og en Core 2 duo prossesor. Du kan eventuelt kjøpe 1 GB ram, og oppgradere med 1 GB til senere og da kjøpe dyrere skjermkort. Men jeg mener at dette burde holde en stund fremover, så kan du heller oppgradere til et DirectX 10 skjermkort når du for behov for det, kanskje 1 250 gb disk til og 2 GB mer ram(med tanke på vista). Håper dette hjalp litt:) Har ikke veldig peil, så en "proff" burde se over det også Lenke til kommentar
Øyvind Skogseide Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 (endret) Ja den "hjalp"... Fint og kunnne lese den doh... Og... Den shuttlen er IKKE den billigste... Det er en til med intel 965 eller 945 chipset. Plus at du kan jo velge andre bareboner som Asus terminator T3. Den er jo billig. http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=325486 her er en handleliste på komplett.. Den har jo 4GB ram og. Endret 18. mars 2007 av alla737 Lenke til kommentar
Fjellhesten Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 Link den andre shuttlen som er billigere. Og han sa han ville ha en Shuttle, så hva er så jævlig galt med innlegget mitt? Jeg prøvde å hjelpe og skrev at jeg ikke hadde veldig mye peiling så noe kunne være litt feil. Du kom jo ikke akuratt med så mye smart selv... Lenke til kommentar
Øyvind Skogseide Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 (endret) Det jeg mente er at du må aktivere slik at andre også kan se den... Ikke at jeg mente og skjelle deg ut, men det hjelper ikke når du ikke kan se det du har lagt.! Denne handlevognen er ikke tilgjengelig fordi eieren ikke ønsker å dele den med andre lesere. Ser du hva jeg mener? http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=326699...BE-D2583A1CB52E Og hvorfor var ikke det jeg skrev til hjelp? Jeg la vertfall ut eit oppsett som han KUNNE se. PLUS: at jeg fant en barebone men 4GB! ram osv til 8500kr? Jeg mener også at Core 2 duo er veien og gå her, de gir MYE ytelse i forhold til pris. Endret 20. mars 2007 av alla737 Lenke til kommentar
Fjellhesten Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 (endret) Oi ok, unnskyld:( Bare syns det øverste var skrveet for å skjelle ut posten min:( Og det var det faktisk en billigere shuttle og:p Kjøpte meg nettopp SHuttle selv med Core 2 Duo skjønner du, og da leste jeg et par tester. I en av dem sto det at dette var den eneste Shuttle'en med støtte for Core 2 Duo, var kanskje en litt gammel test:S Handlevognen min er oppdatert så alle skal kunne lese den. Endret 20. mars 2007 av _Bendik_ Lenke til kommentar
Øyvind Skogseide Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Jaja, ingen skade sjedd for noen av oss. Viss det bare er om og gjøre å ha en liten data, så er Asusen eit KJEMPE valg Den er liten, billig, har Intel G965 Chipset osv. Den shuttleen du linka til er den beste shuttelen til Core2duo, men det har og sin pris, stort + men den er at det er plass til MYE inni det. F.eks GeForce 8800GTX, og nok strømm til og drive dette og. Ville fremdeles ha valgt Asusen pga. Ytelse/pris. Lenke til kommentar
Fjellhesten Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Ok, det er bra:D Ja, vurderte den selv også. Er en veldig fin sff pc. Spørsmålene blir vel da... Skal du ha Shuttle eller SFF PC? Kommer du til å oppgradere den? Isåfall når? Kan jo oppgradere bare 1-2 måneder etterpå også når du har fått mer penger uten at du taper de forrige delene dine;) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå