Statement Skrevet 12. desember 2002 Del Skrevet 12. desember 2002 Hei, jeg instalerte Redhat på hda7 og har Mandrake fra før på hda5. Når jeg var ferdig å installere Redhat, fikk jeg opp en ny grub meny. I menyen var det bare mulighet for å velge Redhat og floppy. Når jeg valgte Redhat gikk dette helt fint, frem til runlevel 3. Straks jeg starter X'en ble det problemer. Jeg fikk opp litt av min tidligere KDE 3 session fra Mandrake, istedenfor gnome(Har ikke instalert KDE i Redhat!). Maskinen henger seg og jeg må bruke power off knappen. Jeg deler ingen partisjoner med Mandrake bortsett fra swap, men denne ble formatert under installasjon.(Jeg startet den opp i formatert tillstand under Redhat) Her er min grub fil etter jeg la til mine andre oppstarts kjerner: # grub.conf generated by anaconda # # Note that you do not have to rerun grub after making changes to this file # NOTICE: You do not have a /boot partition. This means that # all kernel and initrd paths are relative to /, eg. # root (hd0,6) # kernel /boot/vmlinuz-version ro root=/dev/hda7 # initrd /boot/initrd-version.img #boot=/dev/hda default=1 timeout=10 splashimage=(hd0,6)/boot/grub/splash.xpm.gz title Red Hat Linux (2.4.18-14) root (hd0,6) kernel /boot/vmlinuz-2.4.18-14 ro root=LABEL=/ hdc=ide-scsi initrd /boot/initrd-2.4.18-14.img -- Mine tidligere kjerner ----------------- title Mandrake Linux kernel (hd0,4)/boot/vmlinuz root=/dev/hda5 quiet devfs=mount hdc=ide-scsi vga=788 initrd (hd0,4)/boot/initrd.img title linux-nonfb kernel (hd0,4)/boot/vmlinuz root=/dev/hda5 devfs=mount hdc=ide-scsi initrd (hd0,4)/boot/initrd.img title failsafe kernel (hd0,4)/boot/vmlinuz root=/dev/hda5 failsafe devfs=nomount hdc=ide-scsi initrd (hd0,4)/boot/initrd.img title win root (hd0,2) makeactive chainloader +1 title floppy root (fd0) chainloader +1 title win4lin kernel (hd0,4)/boot/win4lin root=/dev/hda5 quiet devfs=mount hdc=ide-scsi hdb=scsi vga=788 initrd (hd0,4)/boot/initrd.img title my_kernel kernel (hd0,4)/boot/bzImage root=/dev/hda5 quiet devfs=mount hdc=ide-scsi hdb=scsi vga=788 initrd (hd0,4)/boot/initrd.img Vennligst hjelp!!! Lenke til kommentar
zuhr Skrevet 12. desember 2002 Del Skrevet 12. desember 2002 om mandraken og redhaten bruker samme swap disk, kan dette være problemet.. Når du fikk opp igjen en gammel sak kan det være noe som lå i swap minnet som ble "lagret" i mandrake. Som igjen kommer oppigjen når du starter opp redhat x-windows. Test med to ulike swap disker. En til mandrake en til redhat. Sikker på at ikke mandraken bruker hda7 og ? ta en titt i cfdisk og se .. Du har jo sikkert flere partisjoner til linuxen din. _________________ Mvh Jørgen Aka Zuhr [email protected] http://www.zuhr.org [ Denne Melding var redigert av: zuhr på 2002-12-12 13:29 ] Lenke til kommentar
Junk Inbox Skrevet 12. desember 2002 Del Skrevet 12. desember 2002 Vet ikke om dette hjelper men... Jeg lagde 2 /boot partisjoner på 100mb en til redhat og en til mandrake. Så har jeg Bootmagic som jeg kan velge mellom win,redhat og mandrake. Viss du la redhat sin grub på MBR så sletter du mandrake sin. Brukte hver sin Swap også. Lenke til kommentar
lif Skrevet 13. desember 2002 Del Skrevet 13. desember 2002 du trenger strengt tatt ikke noen /boot partisjon. det var bare før med gammel lilo at en trengte det. Ny versjon av lilo (og grub tror jeg) støtter booting fra sektor høyere enn 1024 Lenke til kommentar
Tiresias Skrevet 13. desember 2002 Del Skrevet 13. desember 2002 Noen som vet hvorfor det tidligere ikke gikk an å boote fra høyere enn sektor 1024? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå