Linnmk Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Har en stasjonær PC og en nyere bærbar (sept -05) Dell inspiron 6000 Forrige dagen ble den plustselig blå skjerm med hvit tekst. Stod at det var et problem og at jeg måtte slå av. Og at dersom problemet kom igjen...bla bla husker ikke. Tok desverre mindre notis av den, restartet og jobbet videre som før. I går gikk den i sort... Når vi starter får vi opp alternativ oppstart og ingen der virker. Samme melding på alle. Eller å ha vist windowslogoen en liten stund så kommer et lite windows-vindu opp. I den blå kanten øverst står det: lsass.exe - Ugyldig bilde Programmet eller DLLen C:\WINDOWS\system32\DNSAPI.dll er ikke et gyldig windows-bilde. Kontroler dette mot instalasjonsdisketten. OK Trykker OK og da kommer det et nytt vindu. I den blå kanten øverst står det: services.exe - finner ikke komponent Programmet kan ikke starte fordi MSVCP60.dll ikke finnes. Det problemet kan la seg løse ved å installere programmet på nytt. OK Så svart skjerm.... HJELP! Hva skal jeg gjøre og hva skjer da? Hva er egentlig problemet? Virus? Krasj? Er det noen måte å rette opp dette uten å miste dataen på hardisken? Først og fremst alle bildene og filmsnuttene Lenke til kommentar
Linnmk Skrevet 19. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2007 Er det ingen her som kan hjelpe? Lenke til kommentar
Flyaxe Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 Hvorfor ikke bare ta ut hard discen ok backupe alle filene du er redd for på en annen pc og så prøve deg fram for da er du sikker på att ting ikke blir sletta! sorry har ingen konkret tips til spørsmålet men jørr d så slepper bildene og filmene dine bli slettet mvh Flyaxe Lenke til kommentar
Linnmk Skrevet 19. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2007 Ta ut hardisken av den bærbare ! Det tar jeg ikk esjangsen på å gjøre selv i allefall. Må vel sende den til dell da dersom jeg ikke skal ødelegge en evt. garanti e.l. Ingen her som har vært borti noe ala det samme? Noen her som vet hvor man kan få tak i en reprasjons cd for windows? Har lett etter det som fulgte med PC'n og fant endelig litt men ingeting som har med Windows å gjøre. Etter 3 PC kjøp siden 2001 har jeg ingen CD'er som det står windows på. Alle PC'ene har kommet med Windows, de to siste (stasjonær og bærbar med XP) Lenke til kommentar
Linnmk Skrevet 19. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2007 Du har ikke tips til hva jeg kan gjøre dersom jeg ikke finner instalasjonsdisken til windows? Er det vanlig at det følger med alle PC'er? Både bærebare og stasjonære kom med Windows XP men kan liksom ikk everken finne eller huske noen egen windows plate... Fant noe av det som fulgte med bærbare'n nå og der var det microsoft works cd og cd'n til ruteren som jeg bestilte fra dell samtidig. Og en tom konvelutt som kan ha vært til skriveren som også fulgte med i pakken men ingen ting med windows på? Hvilken instalasjonsdiskett er det de spør etter da? Lenke til kommentar
zenior Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 Ta ut hardisken av den bærbare ! Det tar jeg ikk esjangsen på å gjøre selv i allefall. Må vel sende den til dell da dersom jeg ikke skal ødelegge en evt. garanti e.l. Ingen her som har vært borti noe ala det samme? Noen her som vet hvor man kan få tak i en reprasjons cd for windows? Har lett etter det som fulgte med PC'n og fant endelig litt men ingeting som har med Windows å gjøre. Etter 3 PC kjøp siden 2001 har jeg ingen CD'er som det står windows på. Alle PC'ene har kommet med Windows, de to siste (stasjonær og bærbar med XP) 8190144[/snapback] Du kan forsøke å reparere windowsinstallasjonen ved å boote opp på en windows cd--- ev. installer windows på nytt ved siden av den gamle.. Og har du ingen windows cd, så er det bare noe du må skaffe deg.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå