Haarvekst Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Per Pedersen den lange gate 2 Søgne 4640 18. mars 2007 Dagelig leder Kiwi *sensurert* Jeg søker med dette sommerjobb hos dere. Jeg er en 15 år gammel gutt, 16 i mai. Går siste år på *sensurert* ungdomskole. Neste år håper jeg på å komme inn på Media og kommunikasjon linja. Jeg er en hyggelig og omgjengelig person som liker samarbeide. Jeg har vært avisbud for Dagbladet og er derfor vant til salg, jobbe om morgenen og i all slags vær. Jeg ser fram til og høre fra dere og møter gjerne i intervju. Vennlig hilsen Meg Min andre søknad. Den første fikk jeg ikke jobb av så tenkte jeg kunne få noen råd. "Kiwi" Har ikke lagt ut noen annonse, men jeg har tenkt å legge ut cv og søknad rundt om kring på diverse daglivare butikker. så kansje jeg får sommerjobb. Lenke til kommentar
Plomma2 Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Den var da grådig kort og ga ikke spesielt mye informasjon. Lenke til kommentar
O.J Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Bør skrive om utdanningen din og. Hvor du gikk på ungdomsskole og evt videregående, og hva du gikk. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Du søker med dette sommerjobb hos dere? Endre overskriften til Søknad på sommerjobb hos Kiwi. Si at du er en snart 15 år gammel gutt. I tillegg er den veldig kort. Du skriver lite om hvorfor de burde ansette nettopp deg. Det er bra at du er en hyggelig person som er lett å samarbeide med, men det vil neppe holde i en jobbsøknad. Lenke til kommentar
Haarvekst Skrevet 18. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2007 (endret) Jeg er en 15 år gammel gutt, 16 i mai. Går siste år på *sensurert* ungdomskole. Neste år håper jeg på å komme inn på Media og kommunikasjon linja. 8181884[/snapback] Dere kunne jo i d misnte lest den skikelig, det står at jeg ER en 15 år gammel gutt, som snart blir 16. Jeg blir 16 i mai, altså før ferien. Det står d meste om min skolegang der, har ikke begynnt på vidregående enda. Takker for svar, skal forlenge den litt. PS: legger til CV også så det står mer på den. Endret 18. mars 2007 av Haarvekst Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 Ville skrevet denne noe som dette: navn adresse postnr/sted jobbnavn (eve v/navn) adresse Postnr/sted Søknad om sommerjobb Jeg vil med dette herved søke om sommerjobb ved deres bedrift. Jeg er en 16 år gammel gutt som for tiden holder på å fullføre skolen ved *skolenavn*. Anser meg selv som en blid og utadvent person med stå-på vilje og godt humør. Jeg har fra før erfaring som avisbud ved Dagbladet, og er derfor kjent med salg. Ser frem til snarlig tilbakemelding og eventuelt intervju med dere. Med vennlig hilsen *navn* Legg så ved kopier av dokumentasjon på f.eks karakterene. I.o.m at du ikke har noe erfaring annet enn avisbud, er det ikke mye å skrive. Gjør obs på at jeg lider av gramatiske problemer så det er best å få en mer kyndig til å rette mitt forslag. Lenke til kommentar
beachboy Skrevet 28. mars 2007 Del Skrevet 28. mars 2007 nei legg nå ikke ved karakterer. Har da ikke en dritt å si om du har M eller LG i norsk npr du skal rydde lager og fylle på varer. Bare være blid, omgjengelig og arbeidsom du!! Det holder i lange baner. Skriv gjerne også at du er dette ;-) Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 1. april 2007 Del Skrevet 1. april 2007 For guds skyld mann, SKIPP ser fram til tilbakemelding, interjuv etc. Du hadde ikke sendt søknaden hvis du ikke hadde forventet å få svar, hadde du vel ? Ikke skriv med vennlig hilsen, vennlig hilsen etc. er det bestemora di du sender søknaden til ? skriv : med hilsen eller bare hilsen. Bare noen tips, hvis du skal skrive en søknad, så prøv å sette deg inn i det han som skal ansette deg ser etter, virk interesert i jobben, vis at det er DEG de trenger, du kan stille på kort varsel etc. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 2. april 2007 Del Skrevet 2. april 2007 nei legg nå ikke ved karakterer.Har da ikke en dritt å si om du har M eller LG i norsk npr du skal rydde lager og fylle på varer. Bare være blid, omgjengelig og arbeidsom du!! Det holder i lange baner. Skriv gjerne også at du er dette ;-) 8256984[/snapback] Grunnen til at jeg fikk jobben som resepsjonist i fjor var fordi jeg la ved karakterene mine, ikke at jeg hadde gode karakterer, men lavt fravær. Det kombinert med en CV med gode datakunnskaper gjorde at jeg fikk jobben til tross for ingen referanser. Karakterer er ikke alt, på karakterskjemaet står fraværet, og har du lavt der kan det ha alt å si. Lenke til kommentar
beachboy Skrevet 3. april 2007 Del Skrevet 3. april 2007 (endret) nei legg nå ikke ved karakterer.Har da ikke en dritt å si om du har M eller LG i norsk npr du skal rydde lager og fylle på varer. Bare være blid, omgjengelig og arbeidsom du!! Det holder i lange baner. Skriv gjerne også at du er dette ;-) 8256984[/snapback] Grunnen til at jeg fikk jobben som resepsjonist i fjor var fordi jeg la ved karakterene mine, ikke at jeg hadde gode karakterer, men lavt fravær. Det kombinert med en CV med gode datakunnskaper gjorde at jeg fikk jobben til tross for ingen referanser. Karakterer er ikke alt, på karakterskjemaet står fraværet, og har du lavt der kan det ha alt å si. 8297456[/snapback] Ok! Men i en normal jobbverden/søkerverden vil man ta med slikt til et intervju. Man legger CV med søknaden og tar med attester og vitnemål til interjuet. De jobbene jeg har søkt har jeg alltid fått. Jeg skriver kankje litt utradisjonellt men det treffer tydelig vis. Jeg tror det viktigste er at du virker utadvent og at du ikke er redd for å ta i litt ekstra. Hører du ikke noe fra de, så ring. Vær blid å hør om de mottokk søknaden og om de evt. vil ha noen referanser med det samme. Da blir du husket og den som avgjør har allerede deg i bakhode når en avgjørelse tas. Endret 3. april 2007 av beachboy Lenke til kommentar
gti200fsi Skrevet 5. april 2007 Del Skrevet 5. april 2007 Hei.. Jeg er faktisk butikksjef i Kiwi For å best mulig få en sommerjobb, bør du møte opp personlig i butikken å be om å få snakke med butikksjefen. Når vedkommende da kommer presenter deg med ett FAST håndtrykk. Det verste jeg vet er når det kommer en slapp fyr som såvidt klarer å strekke ut hånda, og som har ett håndtrykk som en slapp spagetti. Forklar at du er ute etter sommerjobb. Hvorfor du kunne tenke deg å jobbe i Kiwi? Virker det som de har det gøy på jobb? Skal du gå på skole til høsten? Hvis så har du kansje mulighet til å jobbe kvelder og helg utenom sommer. Det er dårlig butikk for oss å lære deg opp bare for at du skal jobbe en 5-6 ukers tid. Da er det fint om sier dette. Da havner søknaden din lengre opp i bunken. Har du ikke fått svar på en 4-5 dager. Dra ned og spør på nytt. Vi har mye å gjøre. Da husker vi deg når søknaden din kommer opp igjen, og du viser at du er interessert i jobben. Lykke til... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå