Spr0cket Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Av de mange fanesaker som rødstrømpene har frontet gjennom et par generasjoner er det en ting jeg blir litt fascinert av. Det handler om at menn ikke skal objektifisere kvinner. De skal ikke være et objekt for menns seksuelle fantasier og bilder, og det er fornedrende å betrakte kvinnen som eyecandy for begloende menn. Denne kjøper jeg lett, av flere årsaker. For det første tilsier denne objektifiseringen at kvinner ikke blir sett på som likeverdige, men som skapninger som eksisterer for å glede mannen. Second fremstiller dette også mannen som uverdig, dog i en litt annen forstand eller dimensjon. Og sett alene fremstår denne "fanesaken" som god og riktig, imho. Men formålet med at jeg skriver dette i dag er at jeg ønsker å belyse dette fra en litt annen vinkel. Jeg kjenner et par jenter som av ulike årsaker har fått operert inn silikoninnlegg i puppene sine. Argumentasjonen for dette er for at de skal føle seg bedre med seg selv, og at det er deres rett å forbedre sitt utseende og ditto selvbilde ved hjelp av et par puter i bringa. Og det er langt fra uvanlig at jenter som relativt nylig har fått oppjustert hyllene ikke har så alt for høy terskel for å tilfredsstille en tilfeldig bekjents ønske om å finne ut "hvordan kjennes/ser egentlig silikonpupper ut" Enn så lenge er det til dels ekslusivt å svi av halvanna månedslønn på styling av patter. Dette gjør at langt på vei de fleste siklende menn utrolig lett slipper unna med nevnte ønske om å "kjenne og se", fordi disse kvinnene naturlig nok er stolte av å ha svidd av en mindre formue på puppestelllet - og vil dra fordel av den oppmerksomheten det gir. Men hva i helvete er vel dette annet enn et kraftig og velvillig bidrag til objektifiseringen som de angivelig er så imot? Og når disse kvinnene legger ei kløft på størrelse med fullvoksen rævsprekk ut i dagslyset, ja da bør vi helst se en annen vei. For det er jo klart at de ønsker ikke at vi skal betrakte dem som et seksuelt objekt. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Jeg bøyer meg i støvet for at det ennå finnes menn, og ikke bare "samarbeidende godfjotter" som med sitt halvfjollete flir lar seg rane av slike "bimbo's". De er så opptatte av å tekkes alle svake og sinnsvake nykker som kvinnen forlanger respekt og forståelse for. Umulige krav spør du meg ...? Men det er ikke bare tøffelsubbende halvaper, sex bare en gang i året-heltemenn som lar seg lure, neida! Kommer på denne "bimbo's ligaen" i hovedstaden som tilbyr sine "rævsprekker" til vår finanselite, og sikkert annen såkalt "elite". Her koser disse snyltedyrene med en samlet ekornhjerneintelligens tilsvarende akkurat nok til å snike nesetippen over bordkanten, og dermed unngå at mor og far ikke så noen annen utvei enn å ta aborten ned i fjæra for et velplassert nakkeskudd, seg på de virkelige godfjottene. De som freser inn og ut av styreromsdørene, og smykker seg med alskens andre typer "silikon". Dere skal se at før vi vet ordet av det så består styrene snart av 40% rævsprekker og resten av rævhull. Tusen takk ... Likestilling oppnådd, kan jeg får en kjeks. Lenke til kommentar
CruellaDeVille Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Disse jentene du kjenner... kaller de seg feminister? Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Disse jentene du kjenner... kaller de seg feminister? 8182188[/snapback] Spør du meg? Lenke til kommentar
CruellaDeVille Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Disse jentene du kjenner... kaller de seg feminister? 8182188[/snapback] Spør du meg? 8182237[/snapback] Nei, den som startet tråden. Lenke til kommentar
Spr0cket Skrevet 18. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2007 det er vel ingen som tillegger betegnelsen feminister den største verdien. Og det å påberope seg å være feminist har blitt så trendy at jeg kjenner ikke igjen ordet lengre. Poenget mitt var ikke hva de kalte seg, men hva de gav uttrykk for å mene. Lenke til kommentar
CruellaDeVille Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Det er drøssevis med jenter som syns objektifisering av kvinnekropp er helt okay. Noen lever til og med av det. Lenke til kommentar
Spr0cket Skrevet 18. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2007 Det er drøssevis med jenter som syns objektifisering av kvinnekropp er helt okay. Noen lever til og med av det. 8183765[/snapback] Ja det var igrunn det jeg forsøkte å si. Men langt på vei de fleste påstar i samme utfart at de ikke vil bli betraktet som objekter. Og jeg er oppriktig av den oppfatning at dette angår flertallet av kvinner, i større eller mindre grad. Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Trodde feminister var konservative jeg (og da snakker jeg IKKE om OTTAR) Uansett, har aldri syntes at silikonpupperer er fint (dog er den mer primitive delen av hjernen min av en annen oppfatning) men at friske jenter med normale pupper har en forestilling om at å se ut som melkesprengte kyr er flott har jeg lite til overs for, ei jente/dame består av mye mer en et stort(falskt) puppestell... Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Kvinnfolk er både objekt og subjekt. Og det håper jeg virkelig jeg som mann også er. Feilen oppstår når man tror det ene ekskluderer det andre. Politisk korrekte utopier tar jeg rennafart i. Lenke til kommentar
Spr0cket Skrevet 18. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2007 Kvinnfolk er både objekt og subjekt. Og det håper jeg virkelig jeg som mann også er. Feilen oppstår når man tror det ene ekskluderer det andre. Politisk korrekte utopier tar jeg rennafart i. 8184174[/snapback] men ved å proklamere seg som det ene, vil ikke det utelukke det andre? i den utstrekning disse ikke kan kombineres, forutsatt at subjektet, eller objektet, er noenlunde klar over hva en påstår Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 Kvinnfolk er både objekt og subjekt. Og det håper jeg virkelig jeg som mann også er. Feilen oppstår når man tror det ene ekskluderer det andre. Politisk korrekte utopier tar jeg rennafart i. 8184174[/snapback] men ved å proklamere seg som det ene, vil ikke det utelukke det andre? i den utstrekning disse ikke kan kombineres, forutsatt at subjektet, eller objektet, er noenlunde klar over hva en påstår 8184798[/snapback] Hæ? Lenke til kommentar
Spr0cket Skrevet 19. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2007 ved å si at man er det ene eller andre, vil vel motsetningen mellom disse to utelukke det andre mener jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå