Kvinnorna Skrevet 12. desember 2002 Del Skrevet 12. desember 2002 Jeg skal sette opp en domene kontroller i forbindelse med jobb. Så lurer jeg på om man kan bruke en vanlig "workstation" til å kjøre en domene kontroller for 100brukere ? Enten med win2k/XP Dette er jo for å slippe å kjøpe den dyre Windows server licensen :smile: Håper noen kan komme med noen gode tips :wink: [ Denne Melding var redigert av: Praeferox på 2002-12-12 08:56 ] Lenke til kommentar
MistaWu Skrevet 12. desember 2002 Del Skrevet 12. desember 2002 Tror nok du må kjøpe deg Windows 2000 Server da altså... Iallefall hvis du har tenkt på Active Directory. Linux har vel oxo no Domene opplegg tror jeg (er ikke helt sikker :???: ) _________________ amd-nerd.net -> Fordi jeg fortjener det! [ Denne Melding var redigert av: [urban] på 2002-12-12 09:02 ] Lenke til kommentar
Bruker_PK Skrevet 12. desember 2002 Del Skrevet 12. desember 2002 Du kan ikke sette opp en Domene kontroller med win2k eller XP. Dette er det bare server versjonene som har. Men du kan bruke win2k som en "server". Da må du dele ut de diskene/mappen til brukerne som skal ha tilgang manuelt. Evt. lage et loginscript som kjøres under oppstart på de enkelte maskiner. Dette kan ikke gjøres sentralt som ved en server. Blir litt mere tungvint enn ved en serverversjon. Lenke til kommentar
Kvinnorna Skrevet 12. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2002 Takk for hjelpen :smile: Lenke til kommentar
nåvi Skrevet 12. desember 2002 Del Skrevet 12. desember 2002 Husk på at om du har 2000 Pro kan du bare ha 10 brukere tilkoblet på samme tid. Altså maks 10 brukere på eventuelle shares. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå