Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

XP henger, men task manager og musa fungerer

Anbefalte innlegg

Hei

Har et nytt og sært problem her. Kjørte windows XP inn på laptopen min igjen her i forrige uke etter å ha prøvd vista en stund, i begynnelsen funka den fint, men den hang litt nå og da (funka helt 100% når jeg hadde XP før jeg la inn vista).

Det som skjer nå er at den plutselig fryser helt, eller "helt". Med "helt" mener jeg at når jeg trykker ctrl alt del får jeg opp windows task manager (processes viewmode), men får ikke gjort noe, får flytta rundt på musa, men ikke trykka noe sted. Hvor mye cpu usage og commit chare memory oppdateres like ofte som vanlig. Så når jeg tar ctr-esc får jeg opp start menyen, men også der får jeg ikke gjort noen ting. Noen ganger funker pc en normalt etter 5-10 minutter, andre ganger blir den bare stående slik og jeg må holde inne power knappen for å reboote. Noen ganger fungerer det også å trykke en rask gang på power knappen, så jobber den som f.. meg å "ta igjen alt jeg har gjort" åpner vinuder, minimerer, styrer og herjer, så slår den seg av.

Så har noen noen tips å komme med hver?! Hva i huleste kan det her være for noe?

Har nå funnet ut at også windows knappen og M fungerer for å minimere + at windows knappen og E fungerer for å starte windows explorer.. That's it av hva som fungerer (ut ifra hva jeg har funnet ut sålangt)

Endret av konfjuzd
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...