Rikky Skrevet 12. desember 2002 Del Skrevet 12. desember 2002 Jeg har tenkt å kjøpe meg DV-kamera i prisklasse 8000+/-. Kikket litt på komplett.no, og fant bl.a. disse: Panasonic NV-GS3 - kr 8005 - ser ganske kompakt ut, har DV in/ut JVC GR-DVL367 kr 8505 - 8 MB MultiMediaCard inkludert (har jeg bruk for det?) Sony DCR-PC8 - kr 8815 - kompakt? Sony DCR-TRV25 - kr 8545 - megapixel, minnekortgreier... Hvis noen kunne anbefale et av disse, evt et annet i denne prisklassen, hadde det vært veldig fint! :smile: Lenke til kommentar
MagneH Skrevet 12. desember 2002 Del Skrevet 12. desember 2002 Forbrukerrapporten har en sammeligning av DV-kameraer i siste nr. Sjekk info på http://forbrukerportalen.no/ona/Tester/102...ikasjon_view.pt Panasonic NV-GS3 selges for 7000,- på Elkjøp/Lefdal. God vidvinkel som gjør at du ikke behøver ekstra vidvinkelforsats. Kjekt ved innendørs bruk. Men beste telebrennvidde blir tilsvarende svakere. Mangler også analog inngang, i tilfelle du har tenkt å kopiere gamle opptak til DV-format. Etter min mening så er kvaliteten på stillbilder for dårlig til at det kan brukes som erstatning for digitalt fotoapparat. Men på grunn av god zoom, kan det være kjekt å ha hvis kvaliteten ikke betyr så mye. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 12. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2002 Men hva med det megapixel-kameraet, vil det gi mye bedre kvalitet enn de andre? (800.000) edit: jeg sjekket den testen, og dette kameraet fikk "bra kjøp" (bilde av en sparegris) og kom bra ut. Men jeg er ikke helt sikker på at det er samme modellen, det i testen heter DCR-TRV25 E, mens det jeg har listet opp kun heter DCR-TRV25. Det i testen har prisen oppgitt til 12000 kroner. Kunne ikke finne noe om disse to forskjellige(?) modellene på sony.com Testen finner du forøvrig her. [ Denne Melding var redigert av: RikkyRally på 2002-12-12 17:12 ] Lenke til kommentar
hopless Skrevet 16. januar 2003 Del Skrevet 16. januar 2003 Testen finner du forøvrig her. Nå var jeg hakket unna å bestille den pdf fila... Tusen takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå