kimern9 Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Dette er PC'en jeg har nå... Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Asus A8N-SLI Premium nForce4 SLI S-939Super Cooling pipe, Dual-DDR, PCIe OCZ 2048MB Dual Channel Platinum Edition PC-3200 2x1024MB (2-3-2-5) 400Mhz E.L. AMD Athlon 64 X2 4200+ 2.2 Ghz BOXED Socket 939 2x512KB cache Dual-Core Microsoft Windows XP PROFFESIONAL OEM ENGELSK versjon m/SP2, (OEME85-03013) Hitachi Deskstar T7K250 250GB SATA2 8MB 7200RPM NCQ Hiper Type-R strømforsyning 580W Blå 20/24pin/ ATX v2,2/ 120mm vifte/ 18db NEC DVD-brenner ND-3550 bulk, intern 16X Double layer sort, bulk Lian Li PC7BSCAND Miditower, Sort Aluminium, u/powersupply Zalman FATAL1TY CPU Vifte Socket 478/775/754/939/940 ZM-FS-C77 POV GeFORCE 7900 GT 256MB PCIe Dual DVI,HDTV, TV-ut ++ Har lyst til å kjøpe dette: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor EVGA nForce 680i SLI, nForce-680i SLI 2xGbLAN, DDR2, 2xPCI-Ex16 Socket 775 20+ Intel Core 2 Duo E6600 2.4GHz Socket775 4MB, BOXED m/vifte 100+ POV GeFORCE 8800 GTX 768MB PCIe Dual DVI, TV-out, GDDR3, HDCP-ready 12 Western Digital Raptor X 150GB S-ATA 16MB cache 10000RPM Skal da selge prossesoren og hovedkortet, grafikk kortet sender jeg til retur til netshop pga feil med det. Hvor mye kan jeg regne med å få for en bundle med A8N SLI Premium og AMD Athlon x2 4200 på QXL? Lurer også på om delene er kompitable med feks ramen jeg har fra før av. Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Du kan ikke bruke den gamle rammen på det nye oppsettet. Du trenger DDR2 minne. Vanskelig å si hva du får. Tror jeg ville solgt komponentene hver for seg. CPU kan du kanskje få 1000 for da det er mange som leter etter dual core CPU til sokkel 939. Minne kan du kanskje få 1000 kr+ for da det er mange som ønsker å oppgradere minnet på 939 systemet sitt. At det er gode brikker er absolutt et +. Hovedkort er ofte ganske vanskelig å selge, men igjen er det kanskje noen som sitter på et 939 system og ønsker muligheten til å kjøre SLi eller har ødelagt hovedkortet sitt. Totalt opp mot 2500 kr vil jeg tro. Lenke til kommentar
kimern9 Skrevet 18. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2007 Du kan ikke bruke den gamle rammen på det nye oppsettet. Du trenger DDR2 minne. Vanskelig å si hva du får. Tror jeg ville solgt komponentene hver for seg. CPU kan du kanskje få 1000 for da det er mange som leter etter dual core CPU til sokkel 939. Minne kan du kanskje få 1000 kr+ for da det er mange som ønsker å oppgradere minnet på 939 systemet sitt. At det er gode brikker er absolutt et +. Hovedkort er ofte ganske vanskelig å selge, men igjen er det kanskje noen som sitter på et 939 system og ønsker muligheten til å kjøre SLi eller har ødelagt hovedkortet sitt. Totalt opp mot 2500 kr vil jeg tro. 8181436[/snapback] Vet ikke helt om dette er bare ett problem jeg har men diskusjon.no er drit treigt... *håper sendingen av denne meldingen går i boks* Så da selger jeg minne brikkene også, er disse minnebrikkene brae? Geil 2GB DDR2 PC6400 800 MHz Ultra 4-4-4-12 Det er den som står som mellomklasse ram for 775. OCZ er i high end klassen men den får ikke Netshop inn på lenge, bør jeg vente på den?... Geil har jo en del gode erfaringer også på hardware.no mens OCZ ikke har så mye.. Hvilken synes du jeg bør ta? Er resten av maskinen er kompatibel med de nye delene? Krysser fingrene for at prosessoren greier å få ut alt av 8800 GTX'n og ikke bli flaskehals. Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Geil brikkene er gode, men slik jeg har forstått det kan en ikke regne med de helt store overklokkings resultatene. Prisen er da også meget god. Mener det er Elpida brikker. OCZ har da mye spennende med den bling faktor en måtte ønske. Spørsmålet er vel snarere hvor mye en ønsker å bruke på minne. OCZ brikkene koster da nesten 1000 kr mer. Les litt anmeldelser. Ellers så er Crucial DDR2-667 2 x 1GB Kit et varp til 1250 kr. Bruker om du har flaks Micron D9GMH brikker. Som kan klokker meget bra. SE Denne tråden. Hva du ønsker får du vurdere selv. Det er klart det er en sikkerhet å kjøpe brikker som er spesifisert for PC6400, men det finnes alternativer. Om prisen ikke er et problem så ville jeg kanskje sett på Corsair Dominator brikkene. Lenke til kommentar
kimern9 Skrevet 18. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2007 Geil brikkene er gode, men slik jeg har forstått det kan en ikke regne med de helt store overklokkings resultatene. Prisen er da også meget god. Mener det er Elpida brikker.OCZ har da mye spennende med den bling faktor en måtte ønske. Spørsmålet er vel snarere hvor mye en ønsker å bruke på minne. OCZ brikkene koster da nesten 1000 kr mer. Les litt anmeldelser. Ellers så er Crucial DDR2-667 2 x 1GB Kit et varp til 1250 kr. Bruker om du har flaks Micron D9GMH brikker. Som kan klokker meget bra. SE Denne tråden. Hva du ønsker får du vurdere selv. Det er klart det er en sikkerhet å kjøpe brikker som er spesifisert for PC6400, men det finnes alternativer. Om prisen ikke er et problem så ville jeg kanskje sett på Corsair Dominator brikkene. 8182533[/snapback] Corsair XMS2 Dominator DDR2-1050 2GB (2x1GB) 3224,- Detaljer: 2048 MB, PC2-8500 Corsair XMS2 Dominator DDR2-1111 2GB (2x1GB) 5404,- Detaljer: 2048 MB, PC2-8888 Corsair XMS2 Dominator DDR2-1150 2GB (2x1GB) 3895,- Detaljer: 2048 MB, PC2-9200 Corsair XMS2 Dominator DDR2-1250 2GB (2x1GB) 4995,- Detaljer: 2048 MB, PC2-10000 Corsair XMS2 Dominator DDR2-800 2GB (2x1GB) 2278,- Detaljer: 2048 MB, PC2-6400 Corsair XMS2 Dominator DDR2-800 2GB (2x1GB) CAS3 3874,- Detaljer: 2048 MB, PC2-6400 var de jeg fant.. den RAM'n til 2278 så jo bra ut, men hva er forskjellen med alle disse 8500, 8888, 9200, 10000 nummerne... CAS 3 synes jeg ikke ble verdt det for 1500 kroner ekstra Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Viser hastigheten brikkene er spesifisert for. Opp til 1250Mhz her. For meg så virker det ikke særlig hensiktsmessig å kjøpe disse brikkene om en ikke absolutt må ha det beste. CRUCIAL DDR2 BallistiX PC5300 2048MB CL3 koster rett over 1900 kroner og er også et meget godt kjøp. Tør ikke si at de billigste dominator brikkene er verdt pengene, men de er vel heller ikke en ubrukelig investering. Det koster da litt ekstra for merkenavnet. Om du ikke driver noe særlig med overklokking ol holder det med minne som er spesifisert til pc6400 som Geil brikkene. De har også gode timings(4-4-4-12) som er akkurat det samme som Corsair brikkene til 1000 kr ekstra. Om du er villig til å klokke litt, men fortsatt vil ha god ytelse/kr er de to Crucial settene jeg har foreslått gode. Ble litt mye å lese seg opp på, så jeg kan ikke gi noe fasit svar, men CL3 brikkene er ikke verdt 1500 ekstra. Lenke til kommentar
kimern9 Skrevet 19. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2007 (endret) Men hva tror du ytelses forskjellen mellom Geil og det OCZ kortet blir som hardware.no har anbefalt som high end kort? det er det jeg egentlig lurer på... sånn resultater i FPS og sånn i spill, kan OCZ kortet få mer ut av 8800 GTX? Også har jeg et annet spørsmål, hvordan bør jeg pakke inn en prosessor som skal selges, har ikke org emballasjen.. Så også på netshop etter vifter til 8800 GTX men fant ingen... Endret 19. mars 2007 av kimern9 Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 Det er endel variabler ute å går som drivere, hvilket spill, OS, osv, men vil tro du kan tjene noen få fps ved å kjøre minne på 1000MHz@4-4-4-12 fremfor 800MHz@4-4-4-12. Mener selv det ikke er verdt den ekstra utgiften. Beklager at jeg ikke kan være mer presis. Kan ikke finne noen gode tester som sammenligner dette. Det virker ikke på meg som du har noen særlige planer for OC, ellers så ville du kanskje hoppet på Crucial value brikkene. Det er kansje da greit å se etter noe garantert bra til en overkommelig pris. Netshop har da flere brikker som ser litt spennende ut fra OCZ til ok priser. f.eks OCZ DDR2 2048MB Nvidia SLI Ready XTC Skal fungere glimrende på 680i hovedkort og yte meget bra uten at du behøver å overklokke. 1000 billigere en Dominator brikkene med samme specs. eller OCZ DDR2 2048MB Reaper Heat Pipe Conduit. De er da orginale! (Brikker som er spesifisert til over 1000MHz har gjerne ikke samme potensiale for klokking som brikker spesifisert til 667 MHz, men du har da garantien for at du kommer til spesifisert hastighet.) Det er vel en helt grei vifte på skjermkortet. Lenke til kommentar
kimern9 Skrevet 20. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2007 Det er endel variabler ute å går som drivere, hvilket spill, OS, osv, men vil tro du kan tjene noen få fps ved å kjøre minne på 1000MHz@4-4-4-12 fremfor 800MHz@4-4-4-12. Mener selv det ikke er verdt den ekstra utgiften. Beklager at jeg ikke kan være mer presis. Kan ikke finne noen gode tester som sammenligner dette. Det virker ikke på meg som du har noen særlige planer for OC, ellers så ville du kanskje hoppet på Crucial value brikkene. Det er kansje da greit å se etter noe garantert bra til en overkommelig pris. Netshop har da flere brikker som ser litt spennende ut fra OCZ til ok priser.f.eks OCZ DDR2 2048MB Nvidia SLI Ready XTC Skal fungere glimrende på 680i hovedkort og yte meget bra uten at du behøver å overklokke. 1000 billigere en Dominator brikkene med samme specs. eller OCZ DDR2 2048MB Reaper Heat Pipe Conduit. De er da orginale! (Brikker som er spesifisert til over 1000MHz har gjerne ikke samme potensiale for klokking som brikker spesifisert til 667 MHz, men du har da garantien for at du kommer til spesifisert hastighet.) Det er vel en helt grei vifte på skjermkortet. 8192467[/snapback] Så på det "SLI ready" minne kortet, men føltes litt "gimmick" lignende når det har ett sånt navn, litt som de fatal1ty produktene, alle minne brikker er vel klare for SLI. Geil har jo bedre timings enn disse kortene, men du mener de kan klokkes mye bedre enn geil? Så en hadde lagt til i erfaringer om kortet at han greide 850 MHz på 4-4-4-12, vet ikke hva den ekstra 50 MHz har å si da... Glemte du linken til den skjermkort vifta forresten? Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Er vel også "gimmick" gjør ikke brikkene dårligere sammenlignet med Dominator brikkene som absolutt er "gimmick" men til 1000 kr mer. Alle brikker kan vel kjøre SLi så det er vel ikke noe argument, men en måte å profilere produktene. At de er testet opp mot 680i platformen kan jeg ikke se skader, heller ikke at de støtter EPP(Lenke) Stemmer at Geil har bedre timings, men de andre støtter høyere frekvens. Frekvens vinner over timings i dette tilfellet. 50MHz har lite å si, men det gir da også litt mer ytelse. 50MHz overklokk er lite og tyder på at brikkene er presset ganske langt på stock hastighet. Jeg har ikke sagt de klokker så mye bedre en Geil, sier at det er små muligheter for den helt store overklokken både på Geil og brikker som er spesifisert til over 1000MHz, Crucial Value var eksemplet mitt på oc vennlige brikker. Geil brikkene har vel brukt å makse ut ved ca 1000 MHZ, de andre jeg har foreslått er garantert for 1066MHz. Så ingen grunn til lenke. Er vel en flott kjøler som står på skjermkortet. Evt må du forklare hva du er ute etter. Anbefalinger: Om du ønsker å klokke og samtidig ha mye ytelse/kr velger du: Crucial DDR2 PC5300 2048MB CL5 Kit w/two matched DDR2 PC5300 Som med litt flaks gjør 1200MHz 5-5-5-12. Om du ønsker billige brikker som yter bra på stock hastighet, men ikke er de store overklokkerne kan du f.eks velge GeIL DDR2 PC6400 Ultra 2 GB Om pris ikke er en stor hindring kan du se på brikkene i forrige post. Om pris er ingen hindring kan du se etter Dominator brikkene. Lenke til kommentar
kimern9 Skrevet 20. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2007 De OCZ brikkene her er det beste alternativet da? http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=46214 Fant ikke noen overklokking av den på google men det er vel den som holder seg kaldest... Kan jeg få den ned på samme timings som Geil eller bedre tror du? Forresten, vet du hvordan det er best å pakke en prosessor uten embalasje? Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Beklager, men det er ingen fasit svar. OCZ brikkene er sikkert flotte, men de er ennå ikke kommet til Netshop, kan ikke finne noen anmeldelser osv. Tror ikke det er noe problem å kjøre de med samme timings/hastighet som Geil, men hvorfor gjøre det bår de yter bedre stock. Har brukt å selge CPU montert på hovedkortet og det fungerer flott. Om dette ikke er mulig så må du minst sørge for at pinnene på CPU ikke blir ødelagt. Vet ikke hvordan. Lenke til kommentar
kimern9 Skrevet 20. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2007 Beklager, men det er ingen fasit svar. OCZ brikkene er sikkert flotte, men de er ennå ikke kommet til Netshop, kan ikke finne noen anmeldelser osv. Tror ikke det er noe problem å kjøre de med samme timings/hastighet som Geil, men hvorfor gjøre det bår de yter bedre stock. Har brukt å selge CPU montert på hovedkortet og det fungerer flott. Om dette ikke er mulig så må du minst sørge for at pinnene på CPU ikke blir ødelagt. Vet ikke hvordan. 8194615[/snapback] pinner? er jo bare en liten metal firkant er det ikke.. kan jo teste OCZ brikkene og så hvis jeg ikke er fornøyd sende de i retur.. ser jo forsåvidt bra ut... synes minne må være noe av det mest frustrerende å kjøpe, så mange muligheter når man bare vil vite hva det beste til hver pris er.. er det sånn med 775 sokkler at jeg må sette ned farten på minnet for å overklokke prosessoren som med AMD? Gleder meg til ny pc. hehe Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 DU finner bilder HER. Som burde vise hva jeg mener med pinner. Må ikke nødvendigvis sette ned farten på minne for å klokke CPU, men i enkelte tilfeller fungerer 1:1 divider bedre enn andre. Ganske enig umulig å komme med et fasit svar på hva som er best, da dette varierer etter behov ol. Det er absolutt en jungel. Har prøvd å fremheve noen brikker som har potensiale til god ytelse, men som sagt om noen andre hadde kommentert i denne tråden ville du sikkert fått andre anbefalinger. Jeg ser mer value/ytelse og pusher derfor Crucial value brikkene. Lenke til kommentar
kimern9 Skrevet 20. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2007 DU finner bilder HER. Som burde vise hva jeg mener med pinner. Må ikke nødvendigvis sette ned farten på minne for å klokke CPU, men i enkelte tilfeller fungerer 1:1 divider bedre enn andre. Ganske enig umulig å komme med et fasit svar på hva som er best, da dette varierer etter behov ol. Det er absolutt en jungel. Har prøvd å fremheve noen brikker som har potensiale til god ytelse, men som sagt om noen andre hadde kommentert i denne tråden ville du sikkert fått andre anbefalinger. Jeg ser mer value/ytelse og pusher derfor Crucial value brikkene. 8195317[/snapback] http://www.techwarelabs.com/reviews/proces...ket-939/939.jpg Den saken her mener du, man får ikke den med hovedkortet? er det vanskelig å demontere den? Synes jeg egentlig skulle holde meg til ett merke jeg var kjent med som OCZ siden det er så mange å velge mellom, OCZ skal jo være mest fokusert på overklokking og kvalitet etter det jeg har hørt. Har ikke noe kjennskap til Crucial eller hva value er for noe... men du mener de er bedre enn OCZ sine? Er så stress å velge minnebrikker... har lyst på de beste til en fornuftig pris men det er som å finne nåla i høystakken. Skal hovedsakelig bruke minnebrikken til gaming da.. og spill med grafikk som Oblivion, Fear og Dark Messiah... Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 (endret) Nei, det er sokkelen den skal du ikke sende den med prosessoren. Du spurte om prosessor: HER. Bilde det står Socket 940 under. Mener Crucial brikkene har potensiale for å hevde seg med OCZ sine, ved overklokking da. Tror du blir fornøyd med OCZ brikkene! Endret 21. mars 2007 av heisann80 Lenke til kommentar
kimern9 Skrevet 21. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2007 Nei, det er sokkelen den skal du ikke sende den med prosessoren. Du spurte om prosessor: HER. Bilde det står Socket 940 under. Mener Crucial brikkene har potensiale for å hevde seg med OCZ sine, ved overklokking da. Tror du blir fornøyd med OCZ brikkene! 8196875[/snapback] Hæ, det er jo bare socket 940 sokkelen, den jeg linka til var 939 som jeg har, skal jeg demontere den sokkelen og legge den til eller får man den med på hovedkortet? *frustrert* Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Jeg har lenka til flere bilder i går for å vise pinnene på CPU som du må være forsiktig med. Det var det tom bilde i posten min. Dette er en 939 CPU: . Om du skal selge en CPU så er det dette du selger samt kanskje kjøleren ------------------------------------------------------------------------------------------------------ Denne hører til på hoedkortet: Lenke til kommentar
kimern9 Skrevet 21. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2007 Ok, roger, er vel litt treig. Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Tar litt selvkritikk. Kunne vært mye klarere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå